شش علت اصلی که چرا فناوری امروزه مهم است

فناوری تبدیل به قسمت جدایی ناپذیری از زندگی روزمره ما شده است. آیا تا به حال از خود سؤال کرده‌اید چرا فناوری امروزه مهم است؟ کافیست به اطراف خود نگاه کنید تا بفهمید چرا. در هر لحظه از زمان با فناوری
دوشنبه، 22 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شش علت اصلی که چرا فناوری امروزه مهم است
شش علت اصلی که چرا فناوری امروزه مهم است

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

فناوری تبدیل به قسمت جدایی ناپذیری از زندگی روزمره ما شده است. آیا تا به حال از خود سؤال کرده‌اید چرا فناوری امروزه مهم است؟ کافیست به اطراف خود نگاه کنید تا بفهمید چرا. در هر لحظه از زمان با فناوری احاطه شده‌اید. چه هنگام کار و چه هنگام استراحت همیشه در حال استفاده از فناوری هستید. فناوری همیشه و همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری زندگی را راحت‌تر کرده است. به لطف فناوری، سرعت زندگی افزایش پیدا کرده است. ارتباطات سریع‌تر شده است، تعاملات با سرعت بیشتری انجام می‌شود و زندگی نیز همینطور.
با استفاده از فناوری، استاندارد زندگی ما افزایش یافته است. با استفاده از فناوری راحت‌تر نیازهای خود را تأمین می‌کنیم. فناوری باعث ایجاد پیشرفت‌ در حوزه‌های مختلف شده است. با استفاده از فناوری در کشاوزی تولید محصولات افزایش پیدا کرده است. با کمک فناوری در مهندسی و معماری ساخت سازه‌های عظیم امکانپذیر شده است. فناوری همه صنایع را تحت تأثیر قرار داده است. کسب و کارها رشد کرده‌اند و فرصت‌های شغلی افزایش یافته است. پیشرفت در فناوری باعث تکامل حمل و نقل و ارتباطات سریع‌تر شده است. با استفاده از فناوری تحقیقات در حوزه‌های مختلف از ژنتیک گرفته تا فضای خارج از زمین توسعه یافته است. فناوری همه جوانب زندگی را تحت تأثیر قرار داده، آن را راحت‌تر، بهتر و متفاوت‌تر کرده است. فناوری زندگی کردن را تغییر داده است.

الکتریسیته

اگر به خاطر استفاده از فناوری نبود، نمی‌توانستیم برق تولید کنیم. امروزه نیروی الکتریسیته از طریق ابزارهای مختلف به خاطر فناوری تولید می‌شود. انرژی گرمایی، انرژی خورشیدی، انرژی باد و غیره به انرژی مکانیکی و انرژی الکتریسیته تبدیل می‌شود. به لطف فناوری با استفاده از کابل‌های مختلف نیروی الکتریسیته را می‌توان به کوچک‌ترین خانه‌ها در دورترین مناطق جهان هدایت کرد. چه چیزی استفاده از منابع انرژی مختلف برای تولید برق را امکانپذیر کرده است؟ فناوری.

زندگی راحت‌تر

اگر به خاطر فناوری نبود نیازهای پایه زندگی ما چگونه برآورده می‌شد؟ انسان‌ها قبل از تولد فناوری نیز می‌توانستند نیازهای خود را تأمین کنند ولی، این کار دشوار و به شکل ابتدایی بود. کافیست نگاهی به اطراف خود بیاندازیم تا ببینیم زندگی چه قدر راحت‌تر شده است. از مواد غذایی گرفته تا مُد و لباس، فناوری در این میان نقش دارد. اگر به خاطر فناوری سیستم‌های ذخیره سازی و تصفیه آب نبود، آب آشامیدنی چگونه به خانه‌ها می‌رسید؟ خانه‌ها چگونه در زمستان گرم و در تابستان سرد می‌شوند؟ آیا به خاطر فناوری و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیست؟ چگونه مواد غذایی را می‌توان تا مدت‌ها سالم نگه داشت؟ آیا به خاطر فناوری نیست؟ آسمان خراش‌ها چگونه سر پا ایستاده‌اند؟ آیابه خاطر فناوری و پیشرفت در مهندسی و معماری نیست؟ به عبارت کوتاه‌تر، ما زندگی راحت خود را مدیون فناوری هستیم.

رشد کسب و کار

به لطف فناوری کسب و کار و همچنین فرصت‌های شغلی رشد کردند. کسب و کار‌ها چه کوچک و چه بزرگ برای رشد و پیشرفت به فناوری نیاز دارند. کسب و کارها به کمک پیشرفت‌های فناوری در سرتاسر جهان در حال رشد و ترقی هستند. این فناوری است که به سازمان‌ها نیرو می‌بخشد تا بال‌های خود را باز کنند. اگر به خاطر فناوری نبود، فرآیند‌های صنعتی پیچیده چگونه انجام می‌شدند؟ اگر به خاطر وجود ماشین آلات نبود، تولید محصولات در مقیاس بزرگ چگونه ممکن بود؟ رشد کسب و کارها فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند و فناوری نقش مهمی در رشد کسب و کارها ایفا می‌کند.

ارتباطات راحت‌تر

فناوری چگونگی برقراری ارتباط مردم را تغییر داده است. سیستم‌های ارتباطی از کبوترهای نامه‌بر تا پست الکترونیکی و پیام‌های فوری که مسافت‌های طولانی را در عرض چند ثانیه طی می‌کنند تکامل یافته است. فناوری تلفن همراه و ارتباط ماهواره‌ای سرعت ارتباطات را افزایش داده است و برقراری ارتباط را راحت‌تر کرده است. اینترنت تبادل راحت اطلاعات را میسر ساخته است. ارتباطات ماهواره‌ای و رادیویی صنعت سرگرمی را تغییر داده است. کانال‌های مختلف از سرتاسر جهان را می‌توانید روی تلویزیون خود تماشا کنید. فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در عرض چند ثانیه پس از انتشار می‌توانند به همه جا ارسال شوند. ارتباط رادیویی نمایش برنامه‌ها به دورترین محل‌ها را ممکن کرده است.

یادگیری جذاب‌تر و جالب‌تر

نقش رایانه‌ها و اینترنت در حوزه آموزش را نمی‌توان نادیده گرفت. استفاده از رایانه‌ها در امر تدریس یادگیری را جالب‌تر کرده است. رایانه‌ها ذخیره سازی و ارائه بهتر اطلاعات را ممکن می‌کنند و بدین ترتیب فرآیند تدریس آسان‌تر و کارآمدتر می‌شود. لوح‌های فشرده آموزشی در همه جا در دسترس هستند. سخنرانی‌ها و درسنامه‌ها را می‌توان به صورت فایل PDF و یا حتی به شکل ویدئو روی وب سایت‌ها آپلود کرد. این دسترسی به اطلاعات را راحت‌تر کرده است و راه‌های بهتری برای به اشتراک گذاری دانش فراهم کرده است. دوره‌های آموزشی آنلاین منجر به گسترش آموزش و تحصیلات شده‌اند. امروزه، افراد می‌توانند حتی علیرغم شاغل بودن به یادگیری ادامه دهند چون، آموزش آنلاین این انعطاف پذیری را برای آن‌‌ها فراهم می‌کند.

توسعه تحقیقات

فناوری در صنعت مراقبت از سلامت نیز به اندازه صنایع دیگر از اهمیت برخوردار است. درست از ارتباط بین متخصصان مراقبت از سلامت و بیماران تا پروسه‌های پزشکی که به کمک رایانه انجام می‌شوند، فناوری در همه جا وجود دارد. در کارکرد تجهیزات مانیتورینگ بیمار و ابزارهای جراحی فناوری حضور دارد. در پروسه‌های تشخیصی مختلف فناوری نقش حیاتی ایفا می‌کند. بسیاری از پروسه‌های پزشکی مکانیزه هستند. حتی برخی جراحی‌ها نیز شبیه سازی و با استفاده از ماشین‌ها انجام می‌شوند. توسعه فناورانه هرگز متوقف نشده است. فناوری نانو، اکتشاف فضایی، کلونینگ، تحقیقات ژنتیک، هوش مصنوعی و غیره با استفاده از فناوری بیشتر و بیشتر در حال توسعه یافتن هستند. چیزهایی که هرگز تصور نمی‌کردیم به کمک فناوری به واقعیت تبدیل شده‌اند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.