عوارض جانبی همراه با گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا در مقایسه با محبوبیتی که به دلیل فوائد سلامتی بخش متعدد خود بدست آورده است، عوارض جانبی بسیار کمی نیز به همراه دارد . این مقاله اثرات مثبت و منفی این مکمل گیاهی را مورد بحث قرار می‌دهد.
چهارشنبه، 1 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
عوارض جانبی همراه با گارسینیا کامبوجیا
عوارض جانبی همراه با گارسینیا کامبوجیا

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

گارسینیا کامبوجیا در مقایسه با محبوبیتی که به دلیل فوائد سلامتی بخش متعدد خود بدست آورده است، عوارض جانبی بسیار کمی نیز به همراه دارد . این مقاله اثرات مثبت و منفی این مکمل گیاهی را مورد بحث قرار می‌دهد.
گارسینیا کامبوجیا میوه‌ای است شبیه به کدو تنبل اما بسیار کوچکتر از آن است. این میوه عمدتاً در هند و همچنین نقاط مختلف آسیا یافت می‌شود. عصاره این میوه و پوست آن همچنین به عنوان اسید هیدروکسی سیتریک شناخته می‌شود که یک ماده تشکیل دهنده معروف در چندین محصول کاهش وزن است. این عصاره از محبوبیت و معروفیت بسیاری برخوردار بوده به این دلیل که شناخته شده است چربیها را سوزانده و اشتها را از بین می‌برد، در نتیجه به کاهش وزن مؤثر کمک می‌نماید. گارسینیا کامبوجیا همچنین با نامهای دیگر مانند بریندل بری، بریندال بری، گارسینیا، مارابار تاماریند، سیترین، گامبوج، گارسینیا کولا، گریکاپولی و غیره معروف است.

عوارض جانبی

این مکمل گیاهی از عوارض جانبی بسیار کمی برخوردار است. بعضی افرادی که آن را مصرف کرده‌اند از مشکلات خفیفی مانند تهوع، سردرد و مشکلات خفیف معده شکایت دارند. علاوه بر آن، افراد مبتلا به برخی عوارض مرتبط با سلامت بایستی از مصرف گارسینیا کامبوجیا خودداری نمایند.
• افرادی که از بیماری آلزایمر و یا زوال عقل رنج می‌برند نبایستی این مکمل گیاهی را مصرف نمایند.
• زنان باردار، مادران شیرده، و کودکان بایستی از مصرف این عصاره میوه خودداری کنند.
• افراد دیابتی نبایستی این مکمل طبیعی را مصرف نمایند.
• در نهایت، بعضی افراد ممکن است دچار واکنش آلرژیک به گارسینیا کامبوجیا شوند.

فوائد

فوائد میوه گارسینیا کامبوجیا و عصاره آن در مقایسه با عوارض جانبی آن متعدد است. این فوائد به قرار ذیل می‌باشند:
• کاهش وزن: به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل کرده و همچنین میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. این امر به بدن توانایی سوزاندن چربی با سرعت بیشتری بخشیده در نتیجه کاهش وزن حاصل می‌شود. علاوه بر آن، همچنین میل به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات را با کاهش سطوح سروتونین تولید شده توسط مغز کاهش می‌دهد. در نتیجه یکی از بهترین مکملهای کاهش وزن طبیعی است.
• بهبود سطوح انرژی: به بهبود سطوح کلی انرژی کمک می‌نماید. این امر بدان دلیل است که کالریهای مصرفی شما به سمت تولید گلیکوژن هدایت می‌شوند که منبع اصلی انرژی بدن است. این بدان معنا است که احساس سبکی سر و یا ضعفی که فرد معمولاً در رژیم‌های کاهش وزن دچار آن می‌شود، در صورت مصرف گارسینیا کامبوجیا این وضعیت برای او پیش نخواهد آمد. شما را از هر نظر پرانرژی نگاه داشته و در نتیجه انگیزه بیشتری جهت پایبندی به برنامه کاهش وزن خود خواهید داشت. در نهایت به افرادی که تمایل به حفظ وزن بدنی ایده‌آل خود را داشته کمک می‌کند.
• تقویت سیستم ایمنی بدن: همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که تأثیر سیستم ایمنی بر علیه چندین بیماری را افزایش می‌دهد. این بیماریها، مشکلات روده‌ای مانند یبوست و اسهال خونی، تأخیر در قاعدگی، روماتیسم، سرماخوردگی و عفونت، سرفه، مشکلات کبدی، ویروس ابولا، تومور و کرم روده را شامل می‌شود. همچنین به عنوان عامل دفاعی عالی در برابر مشکلات اسیدیته معده و زخم‌های متعاقب آن عمل می‌کند.
عصاره گارسینیا کامبوجیا در قالب کپسول موجود بوده و همچنین ماده تشکیل دهنده متداول در چندین مکمل کاهش وزن است. به رغم تمام فوائد فوق‌العاده خود، عوارض جانبی آن را نبایستی دست کم بگیرید. گرچه به طور کامل مورد آزمایش قرار نگرفته است، اما چندین مکمل گیاهی هنگامی که همراه با سایر داروهای مرتبط با مشکلات سلامتی مصرف شوند، واکنش منفی از خود نشان می‌دهند. این امر همچنین ممکن است در خصوص گارسینیا کامبوجیا صدق نماید. به همین منظور همواره توصیه می‌شود با یک متخصص گیاهان دارویی و یا پزشک متخصص پیش از مصرف آن جهت برخورداری از فوائد سلامتی بخش متعدد خود مشورت نمایید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.