ارتباطی شگفت انگیز میان گروه خونی شما و شخصیت‌تان

یک باور قدیمی در ژاپن وجود دارد که عنوان می‌کند هر گروه خونی با ویژگی‌های شخصیتی خاصی همراه است و اطلاعات بیشتر در خصوص گروه خونی می‌تواند جهت پیش بینی خلق و خوی کلی و رفتار اولیه فرد بکار
شنبه، 4 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ارتباطی شگفت انگیز میان گروه خونی شما و شخصیت‌تان
ارتباطی شگفت انگیز میان گروه خونی شما و شخصیت‌تان

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

یک باور قدیمی در ژاپن وجود دارد که عنوان می‌کند هر گروه خونی با ویژگی‌های شخصیتی خاصی همراه است و اطلاعات بیشتر در خصوص گروه خونی می‌تواند جهت پیش بینی خلق و خوی کلی و رفتار اولیه فرد بکار برده شود. گرچه این باور فاقد شواهد علمی است، اما در کشور ژاپن در آزمونها، مجلات و برنامه‌های تلوزیونی از محبوبیت خاصی برخوردار است.
در دهه‌ی 1930 ارتش ژاپن ارتباط میان گروه‌های خونی و شخصیت افراد را در تلاش جهت در خدمت گرفتن سربازان ایده‌آل مورد بررسی قرار داد.
ارتباط میان گروه خونی و شخصیت فرد موضوعی جالب در چندین کشور آسیایی بوده است. با این حال، ریشه‌های این مفهوم از فرهنگ ژاپن نشأت گرفته و به عنوان «گروه خونی و نظریه خصوصیت فردی» شناخته می‌شود که بر روی این موضوع تأکید دارد که گروه خونی فرد می‌تواند در پیش بینی شخصیت، گرایش کلی و سازش او با دیگران مفید باشد.
ارتباط میان گروه‌های خونی ABO و شخصیت فردی توسط ماشیکو نومی (Mashiko Nomi) روزنامه نگار ژاپنی در دهه‌ی 1970 مورد مطالعه قرار گرفت و جان بخشیده شد. جرقه‌ی علاقه نومی از روزنامه‌ای با عنوان «مطالعه خلق و خوی از طریق گروه خونی The Study of Temperament Through Blood Type» انتشار یافته توسط تاکجی فوروکاوا در سال 1927 در مجله تحقیقات روانشناختی زده شد. گرچه فاقد توجیه علمی بوده و از سوی اعضای جامعه علمی رد شده است، اما اعتقادات عمومی مشتاقانه از این مفهوم استقبال می‌کنند.
خصوصیات فردی گوناگون مرتبط با چهار گروه خونی تحت سیستم ABO در ذیل توضیح داده شده است.

گروه خونی A ـ کشاورز

با اشاره به کشاورزان، افراد دارای گروه خونی A، افرادی صبور، عاشق صلح و وفادار می‌باشند. این افراد می‌توانند بیش از حد حساس باشند و اهمیت زیادی به ضوابط اجتماعی و ادب و نزاکت می‌دهند. آنها نسبت به احساسات دیگران حساس بوده اما جهت در میان گذاشتن احساسات خود به زمان نیاز دارند. این افراد در هنگام تصمیم گیری بسیار مراقب بوده و راحت‌تر بوده یا دوست دارند که در هر زمان تنها یک کار یا وظیفه را به انجام برسانند.
افراد مشهور دارای گروه خونی A
جورج دبلیو بوش، بریتنی اسپیرز، آدولف هیتلر، ریچار نیکسون و جت لی.

گروه خونی B ـ شکارچی

افراد این گروه به شکارچی تشبیه می‌شوند و تمایل به انجام کارها و وظایف کمتر خسته کننده و غیر معمول دارند. این افراد بسیار سریع تصمیم گیری می‌کنند اما نمی‌توانند به راحتی دستور دهند. آنها افرادی هستند که احتمالاً بر روی تصمیمی که گرفته‌اند تمرکز کرده و هر اندازه هم رسیدن به هدف برایشان سخت و دست نیافتنی باشد، اما هرگز دست از آن بر نمی‌دارند. آنها به کارهای علمی و یافته‌های علمی بسیار با احترام برخورد می‌کنند.

افراد مشهور دارای گروه خونی B

لئوناردو دی کاپریو، جک نیکلسون، تام سلک، پول مک کارتی، و وینس یانگ

گروه خونی AB ـ بشر دوست

افراد با این گروه خونی نسبتاً نادر، به عنوان افراد بشر دوست یا انسان گرا شناخته می‌شوند. آنها از مهارتهای استدلالی و منطقی عالی برخوردار هستند. گاهی اوقات ممکن است خوش برخورد و دارای اعتماد بنفس باشند اما گاهی ممکن است خجالتی رفتار کنند. گرچه آرام و خونسرد می‌باشند، اما یک مشکل حل نشده می‌تواند آنها را بسیار مضطرب سازد. دسته بندی آنها به دلیل تمایل‌شان به نشان دادن تلفیقی از خصوصیات گروه‌های خونی مختلف، مشکل است.

افراد مشهور دارای گروه خونی AB

جان اف کندی، مرلین مونرو، توماس ادیسون، جکی چان، مایک جاگر، و باراک اوباما

گروه خونی O ـ سلحشور

افراد دارای گروه خونی O ممکن است اغلب بدعت گذار باشند و بسیار قوی و با استقامت مانند سلحشوران می‌باشند. آنها نه تنها صادق هستند، بلکه افرادی که حقیقت را پنهان می‌سازند را دوست ندارند. این افراد رهبر و فرمانده زاده شده اما در صورتی که کاری را بی معنی و پوچ ببینند، به راحتی از آن دست کشیده به کناری می‌گذارند. آنها به طور کلی تمایل به نادیده گرفتن نقاط کوچکتر و جزئیات دارند.

افراد مشهور دارای گروه خونی o

الویس پریسلی، ملکه الیزابت 2، پرنس چارلز، آل کاپون، جان لنون و پول نیومن.
گرچه همبستگی و ارتباط میان گروه‌های خونی و شخصیت افراد از شواهد علمی برخوردار نیست اما این فکر پایه و اساس تعصب نژادی علمی شده بود. افراد مغرب زمین، کسانی که دارای گروه خونی B می‌باشند یعنی متداول‌ترین گروه خونی در میان آسیایی‌ها، را به عنوان افرادی پایین‌تر به حساب می‌آوردند. علاوه بر آن، در طول اوایل دهه 1900 تبلیغات گسترده‌ای به راه افتاده بود که عنوان می‌کردند که خط خونی «برتر» که با گروه خونی A مشخص می‌شود وجود دارد.
امروزه ارتباط میان گروه خونی و شخصیت افراد در ژاپن بسیار دنبال می‌شود و درست مانند استفاده از نشانه‌های خورشید به منظور تعیین شخصیت و سازگاری آن با زوج یابی، به آن نگاه می‌شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.