اسانسهایی که مو را واقعاً رشد می‌دهند

مراقبت از مو همیشه در میان فعالیت‌های مراقبت شخصی انسان بکار برده شده است. روغن‌های ضروری برای مو از زمان قدیم تجویز شده و از این مواد برای سلامتی و زیبایی استفاده شده است.
شنبه، 4 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اسانسهایی که مو را واقعاً رشد می‌دهند
اسانسهایی که مو را واقعاً رشد می‌دهند

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

مراقبت از مو همیشه در میان فعالیت‌های مراقبت شخصی انسان بکار برده شده است. روغن‌های ضروری برای مو از زمان قدیم تجویز شده و از این مواد برای سلامتی و زیبایی استفاده شده است.
مو قسمتی از آناتومی انسان است که باعث جلب توجه افراد می‌شود مو باعث احساس تمرکز در افراد می‌شود این حقیقت است که مو از تعصبات اسرار آمیز است. مراقبت از مو همواره بخش قابل توجه‌ای از رژیم مراقبت شخصی را صرف نظر از جنسیت، سن، دین، فرهنگ و یا هر فاکتور دیگر به خود اختصاص می‌دهد این تلاش ابدی برای پرورش، حفظ و تقویت رشد مو، منجر به کشف و اختراع اکسیرها و معجون‌های مختلف طبیعی و شیمیایی مراقبت از موها در طول دوره‌های مختلف شده است و روغن‌های ضروری در طول تاریخ تکامل یافته است. اشاره به استفاده از این روغن‌ها به تمدن‌های شرقی، هند و مصر و بسیاری از فرمول‌های آرایشی و بهداشتی، شامل عصاره‌های ضروری روغن گیاهی برای پوست سر و مراقبت از مو در طی مراسم مختلف باستان شناسی کشف شده است.
یک روغن ضروری یک مایع غیرحلال درآب است که حاوی ترکیبات آروماتیک فرار تهیه شده از گیاه می‌باشد به عبارت دیگر، این روغن‌ها حاوی مقادیر واقعی و اصلی روغن موجود در گیاه است که به شکل مواد معدنی از گیاه استخراج می‌شوند. نمونه‌هایی از روغن‌های ضروری روغن گل، روغن یاس، روغن اوکالیپتوس، روغن چوب سدر و غیره است. روغن‌های معطر شامل روغن‌هایی هستند که به منظور افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و کاهش تحریکات پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین روغن‌های ضروری که برای مو مفید می‌باشند بیندازیم و راه‌های استفاده از آنها و روش‌هایی که برروی موی ما تاثیر می‌گذارند را بیان کنیم.

روغن‌های ضروری برای مو

در زیر یک لیست از روغن‌های فرار است که می‌توانند به صورت جداگانه یا به صورت ترکیب با برخی از روغن‌های حامل استفاده شوند تا مو و پوست سر خود را محافظت کنند. موارد زیر را چک کنید و روغن مو مناسب را با توجه به جنس موهایتان انتخاب کنید.

روغن اسطوخودوس

این روغن دارای اثرات آرام بخشی است و برای تقویت پوست سر و آرامش رشته‌های مو بسیار مناسب است. اثرات خنک کننده آن نیز باعث کاهش استرس می‌شود همانطور که همه ما می‌دانیم اضطراب می‌تواند باعث ریزش مو شود. روغن اسطوخودوس یکی از مواد دافع کننده انگلی قوی است خواص ضد التهابی آن را یک درمان عالی برای شرایط پوستی مانند پسوریازیس، آکنه پوستی و غیره می‌کند.
ر

وغن آرینیکا

به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای جلوگیری از ریزش مو در نظر گرفته می‌شود و این یک درمان گیاهی قابل اعتماد برای آروپیکای نوروآنتی است. آماده سازی آرینیکا در درمان هومیوپاتی به عنوان یک درمان برای مشکلات مختلف مو مانند آلوپسیک پراکنده، موهای رنگ شده و شوره سر شناخته شده است. این روغن یک عنصر ضد التهابی عالی دارد، روغن آرینیکا نیز به خاطر خواص آنتی اکسیدانی آن پوست سر و مو را از آسیب ناشی از عناصر خشن و آلودگی محیط زیست محافظت می‌کند.

روغن ریحان

روغن ریحان در میان روغن‌های مهم برای رشد مو قرار دارد. این روغن با تحریک گردش خون در ناحیه سر، که به نوبه خود ریشه مو را تغذیه می‌کند و به خلاص شدن از دست شوره سر و پوست‌های مرده سر کمک می‌کند. ریحان، همراه با گیاهان باقلا سبز، به عنوان چاشنی برای افزایش سلامت پوست سر استفاده می‌شود. عطر و طعم و طراوت آن و اثر خفیف، سوزش آن را یک روغن ماساژ پوستی خوب برای درمان سردرد، استرس و بی خوابی می‌کند.
روغن ریحان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای میگرن و اضطراب است.

روغن بابونه

این روغن تسکین دهنده‌ترین روغن‎های ضروری است و سلامت پوست سر را از طریق جذب سلول‌های پوستی ملتهب بهبود می‌بخشد. شناخته شده خواص بابونه و توانایی تسکین دهنده آن برای استرس و اضطراب شناخته شده است. ماساژ پوست با روغن بابونه باعث آرامش بخشی می‌شود بابونه به ویژه برای افرادی که از پسوریازیس رنج می‌برند سودمند است.
خواص ضد التهابی آن پوست را در صورت بیماری‌های پوستی مانند آکنه پوستی، پسوریازیس و شکستگی‌های آلرژیک، بهیود می‌بخشد.

روغن گل مرمرکی

اسانس این گیاه برای درمان پوست سر چرب مفید است. اسانس گل مرمرکی، در مقادیر بسیار کم استفاده می‌شود، یک روش عالی برای تمیز کردن پوست سر است، به طوری که فرصت را برای نفس کشیدن ریشه‌های مو فراهم می‌کند. این روغن غنی از عوامل ضد انعقادی، ضد میکروبی، قارچ کش است که محیط پوست را بدون میکروب‌ها و عوامل عفونی حفظ می‌کند، و باعث اصلاح تخلیه چربی‌های عضلانی از منافذ می‌شود
روغن مرمرکی برای زخم‌های پوستی از هر نوع بسیار مفید است

روغن لیمو

اسانس لیمو برای درمان خشکی پوست با تحریک غدد سباسه عالی است. همچنین در برابر شوره سر موثر است. عطر رایحه مرکبات و اثرات مضر اسانس لیمو برای تسکین اضطراب و آرام کردن اعصاب و ایجاد آرامش به کار می‌روند. روغن لیمو غنی از آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضد باکتریایی است که باعث محافظت از مو و پوست سرمی‌شود.
با این حال، مراقب باشید که از این روغن در مقادیر بسیار کم استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد می‌تواند باعث خشک کردن مو شود.

روغن نعناع

همه ما مرطوب کننده نعناع را به عنوان یک خوشبو کننده بزرگ و مفید دهان می‌شناسیم و عصاره تاز آن را دوست داریم! این اثر سوزش روغن نعناع، باعث افزایش گردش خون در سر پوست می‌شود، و به ریشه‌های مو برای جمع آوری مواد مغذی سالم کمک می‌کند. و منجر به افزایش رشد مو می‌شود. این اثر روغن پوست را تحریک می‌کند، و منجر به ایجاد محیطی مناسب برای تغذیه مو می‌شود که به طور خودکار منجر به رشد موی سالم و کاهش ریزش مو می‌شود.
روغن نعناع یک ماده ضد انگل قوی است که مانع از رشد قارچی و آلودگی در مو و پوست سر می‌شود.

روغن رزماری

گیاه رزماری دارای روغن ضد تحریک کننده است، برای درمان خارش پوست، شوره سر و خشکی مو و مشکلات پوستی توصیه می‌شود از روغن رزماری استفاده کنید. اعتقاد بر این است که اسانس رزماری باعث جلوگیری از پیری زودرس و آلوپسی می‌شود و
اگر مایل هستید که موهایتان سریعتر رشد کند، از روغن رزماری برای ماساژ موهایتان استفاده کنید تا فولیکول‌های مو را تحریک کند و میزان رشد مو را تسریع کند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.