اطلاعات مهم درباره ترشح زرد در حین بارداری

ترشحات واژن در طول بارداری طبیعی است. با این حال، اگر ترشح ضخیم، زرد یا سبز باشد باید به پزشک مراجعه کنید. این مقاله اطلاعاتی در مورد علل تخلیه زرد رنگ در طول حاملگی ارائه می‌دهد.
يکشنبه، 5 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اطلاعات مهم درباره ترشح زرد در حین بارداری
اطلاعات مهم درباره ترشح زرد در حین بارداری

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

ترشحات واژن در طول بارداری طبیعی است. با این حال، اگر ترشح ضخیم، زرد یا سبز باشد باید به پزشک مراجعه کنید. این مقاله اطلاعاتی در مورد علل تخلیه زرد رنگ در طول حاملگی ارائه می‌دهد.
ترشح واژن در دوران بارداری رایج است، زیرا افزایش تولید استروژن و جریان خون در ناحیه واژن وجود دارد. با پیشرفت بارداری، فراوانی و میزان تخلیه افزایش می‌یابد و تغییر رنگ ممکن است مشاهده شود.

ترشحات واژن در طول بارداری

این تخلیه آبی ترشحات واژن و رحم، از سلول‌های واژن و فلور باکتری طبیعی است که در دیواره‌های واژن یافت می‌شود. در مراحل اولیه، ترشحات سرویکس کانال سرویکس را ایجاد می‌کند و مانع محافظتی به نام پلاگین موکوس را ایجاد می‌کند. همانطور که دهانه رحم شما شروع به نازک شدن و گسترش می‌کند، مخاط خارج می‌شود. همانطور که به پایان حاملگی نزدیک می‌شوید ممکن است متوجه تخلیه واژن شوید.

ترشحات زرد رنگ

ترشحات واژن باید رنگی روشن، نازک و بدون بو داشته باشد. با این حال، اگر میزان ترشحات ضعیف را که زرد یا سبز است را مشاهده کنید و بوی ناخوشایندی ایجاد داشته باشد ممکن است ناشی از دلایل زیر باشد: نوعی عفونت مخمر که ممکن است در بعضی از زنان باردار ناشی از تغییرات هورمونی رخ دهد. شما می‌توانید این عفونت مخمر را با استفاده از کرم‌های ضدقارچی واژینال که توسط پزشک تجویز می‌شود درمان کنید
یک عفونت منتقله از راه جنسی که ممکن است باعث ترشحات واژینال ضخیم، زرد یا سبز شود. اگر کلامیدیا درمان نشود، ممکن است منجر به سقط یا سایر عوارض در طول زایمان شود.کالامدیا نیز می‌تواند در طول زایمان به کودک منتقل شود، که ممکن است برای کودک موثر باشد.
تریکومنوسیز یکی دیگر از عفونت‌های جنسی است که باعث ترشحات غیر طبیعی می‌شود. این انگل می‌تواند به زایمان زودرس یا عفونت در مایع آمنیوتیک منجر شود مایعی که باعث تغذیه و محافظت از جنین در رحم می شود.

پلیپ‌های سرویکس

این پدیده‌های قرمز، صاف و انگشت در عبور از رحم تا کانال گردن رحم است. اگر چه پولیپ‌های رحم اغلب بدون هیچ گونه نشانه‌ای رخ می‌دهد، این می‌تواند باعث بوجود آمدن بوی و تغییر رنگ در تخلیه واژن شود.

واژینوز باکتریال

عفونت ناشی از عدم تعادل فلور میکروبی در کانال یا واژن است. مانند عفونت مخمر، واژینوز باکتریایی می‌تواند از طریق مقاربت جنسی منتقل شود. واژینوز باکتریایی یک تخلیه واژن با بوی مشخص و شبیه ماهی را تولید می‌کند. زنان مبتلا به این بیماری ممکن است هنگام ادرار احساس سوزش کنند. زنان باردار مبتلا به این بیماری احتمالا نوزادان با وزن کم هنگام تولد را به دنیا می‌آورند. خطر ابتلا به زایمان زودرس افزایش می‌یابد. اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از عوارض بیشتر، باید انجام شود.
ضروری است که این اقدامات احتیاطی را برای کاهش این تخلیه و جلوگیری از آلودگی‌های قریب الوقوع هر نوع در ناحیه تناسلی ضروری انجام دهید:
منطقه تناسلی شما خشک و تمیز باشد.
از پوشیدن لباس‌های مرطوبت، لباس‌های پنبه‌ای اجتناب کنید
از آنجایی که ممکن است ترشحات واژینال افزایش یا تشدید شود. همچنین ممكن است باكتری‌های سالم كه در پوشش واژن یافت می‌شوند بدن شما را از عفونت ها محافظت كنند. با داشتن ماست یا مکمل‌های پروبیوتیك می‌توانید از عفونت‌های مخمر جلوگیری كنید.
اگر شما هر گونه عفونت مخمر را تجربه می‌کنید، از کرم ضدقارچ استفاده کنید یا با پزشک خود مشورت کنید که ممکن است داروهای مناسب را برای همین بیماری را تجویز کند.
از استرس جلوگیری کنید و اگر قند خون دارید، سطح قند خون خود را بررسی کنید.
زمانی که باردار هستید همیشه مراقبت‌های لازم را انجام دهید مراقبتهای بهداشتی مناسب است، اگر در دوران بارداری متوجه ترشحات زرد شدید که با خارش یا سوزش همراه است، شما باید بدون تاخیر به پزشک متخصص مراجعه کنید.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.