خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی

یک مطالعه جدید کشف کرد، سیگارهای الکترونیکی احتمالا دو عامل مجزا را برای بیماری قلبی افزایش می‌دهند. این مطالعه در سطح کوچکی بود. مطالعه تنها 16 مصرف کننده سیگار الکترونیکی و افرادی را لحاظ کرد
دوشنبه، 4 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی
خطرات قلبی مشاهده شده در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی

مترجم: حسین گودرزی
منبع:راسخون
 

یک مطالعه جدید کشف کرد، سیگارهای الکترونیکی احتمالا دو عامل مجزا را برای بیماری قلبی افزایش می‌دهند. این مطالعه در سطح کوچکی بود. مطالعه تنها 16 مصرف کننده سیگار الکترونیکی و افرادی را لحاظ کرد که سیگار نمی‌کشیدند و سیگار الکترونیکی مصرف نمی‌کردند. هولی میدلکاف می‌گوید: هنوز علائم کشف شده برای چیزی دقیق بودند که در بیماران دارای حمله قلبی و افرادی مشاهده شده بودند که دارای بیماری قلبی و دیابت بودند.
وی و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس یافته های آنلاین خود را در تاریخ 1 فوریه به اشتراک گذاشتند. آنان در مجله قلب شناسی جاما منتشر شدند.
جان آمبروز، متخصص قلب اشاره می‌کند: تنها دو یا سه بیمار می‌توانند نتایج را در مطالعه ای به این اندازه منحرف کنند. وی در دانشگاه کالیفرنیا و سان فرانسیسکو کار می‌کند و در تحقیق جدید مشارکت نداشت. موضوع دیگری آمبروز را نگران می‌کند: برخی مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی در این مطالعه عادت به کشیدن چند سیگار داشتند. وی خاطر نشان می‌کند: این امر نیز می‌تواند داده ها را منحرف کند.
هنوز وی یافته های جدید را جالب می نامند. وی اضافه می‌کند: هر مطالعه جدید نیز احتمالا مهم است. سپس، وی اشاره می‌کند: جامعه پزشکی تنها دارای اطلاعات کافی جهت درک کامل اثرات مصرف سیگار الکترونیکی بر سلامتی نیست.

مطالعه چه چیزی را یافت

آدرنالین که با عنوان هورمون آدرنالین شناخته می‌شود، یک هورمون طبیعی است. آدرنالین به بهترین شکل به خاطر نقش خود در پاسخ مبارزه یا فرار شناخته می‌شود. در زمان انتشار در جریان خون، آدرنالین ضربانی را افزایش می‌دهد که در آن، قلب خون را در اطراف بدن پمپاژ می‌کند. آدرنالین سرعت تنفس را افزایش می‌دهد و می‌تواند ماهیچه ها را مهیای کار فیزیکی کند. افرادی که دائما سطوح بالای این هورمون را نشان می‌دهند، با خطر بالای بیماری قلبی مواجه هستند. در یک مطالعه جدید، مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی دارای الگوهای ضربان قلبی بودند که نشان دادند، آنان دارای سطوح بالای این هورمون بودند.

بیشتر بخوانید: ضربان قلب طبیعی چیست و چگونه در افراد مختلف، متفاوت می باشد


(نیکوتین ماده اعتیادآور در توتون و مایعات طعم دار است که در سیگارهای الکترونیکی تبخیر می‌شوند. این ماده همچنین (هورمون) آدرنالین را افزایش می‌دهد. بنابراین، محققان باعث شده اند که افراد از مصرف سیگار الکترونیکی در روزهای آزمایش خودداری کنند).
میدلکاف می‌گوید: داده های جدید نشان می‌دهند که قلبهای مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی همیشه در حالت مبارزه یا فرار هستند (نه بدان جهت که آنان سیگار الکترونیکی را مصرف می‌کنند).

بیشتر بخوانید: 8 باور غلط درباره نیکوتین


تیم وی همچنین نشانه های استرس بالای سلول را در مصرف کنندگان معتاد سیگار الکترونیکی یافت. بدن اکسیدانهایی (ملکولهای واکنش پذیر) را تولید می‌کند که می‌توانند سلولها را از بین ببرند. بدن از شر بافتهای آسیب دیده و میکروبها رها می‌شود. اما بسیاری از این اکسیدانهای موفق می‌توانند به سرخرگها آسیب بزنند یا آنان را تنگ کنند. شرایط زیست محیطی می‌تواند همچنین موجب این امر شود. برای مثال، برخی آلاینده های هوا اکسیدانها را تولید می‌کنند.
آرونی بهاتناگار اشاره دارد: تحقیق قبلی استرس اکسیدان را با سیگارهای الکترونیکی مرتبط ساخته است. مطالعه جدید در جایی هدفمند است که این امر احتمالا رخ می‌دهد و چگونه این امر احتمالا بر قلب اثرگذار است. وی برای مرکز اعتیاد و مقررات توتون اتحادیه قلب امریکا کار می‌کند. مقر آن در دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی قرار دارد.
وی می‌گوید: این مطالعه جدید به مطالعه ای اضافه می‌شود که احتمالا برخی زیانهای باقیمانده ی مرتبط با سیگارهای الکترونیکی وجود دارند (بهاتناگار سرمقاله ای را پیرامون مصرف سیگار الکترونیکی و خطرات قلبی در همان شماره مجله قلب شناسی جاما نوشت).
مطالعات اخیر سایر نگرانیهای سلامتی را با مصرف سیگار الکترونیکی مرتبط ساخته اند. برخی مطالعات سطوح بالای التهاب را در ششهای جانوران آزمایشگاهی یافتند.
سایر مطالعات نشان دادند، مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی می‌توانند فعالیت بسیاری از ژنهای انسان را کاهش دهند که مرتبط با ایمنی هستند و می‌توانند ژنهای مرتبط با سلامتی ذهنی را تغییر دهند. یک مطالعه نیز نشان داد که گرمای شدید حلالها در مایعات الکترونیکی سیگار الکترونیکی موجب اثراتی شد که تیم وی آنان را یافت. گروه وی همچنین خواهان مقایسه اثرات مصرف سیگار الکترونیکی بر قلب با اثرات ناشی از سیگار کشیدن است.
میدلکاف نتیجه گیری می‌کند: سیگار الکترونیکی بی ضرر نیست. آنان دارای اثرات فیزیولوژیکی واقعی و قابل سنجش هستند. همچنین، این اثرات فیزیولوژیکی (حداقل دو موردی که ما یافتیم) مرتبط با بیماری قلبی بوده اند.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.