افزایش جریان خون و آب درمانی

خوب است بدانید که حالت بدن در آب با خشکی متقاوت است؛ زیرا به طور کلی زمانی که انسان در آب قرار می‌گیرد تغییراتی در بافت‌ها و اندام‌های بدن ایجاد می‌شود و همین موجب بروز تغییرهایی در درجه حرارت بدن خواهد شد. البته
سه‌شنبه، 24 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
افزایش جریان خون و آب درمانی
افزایش جریان خون و آب درمانی

نویسنده: سلمان خدادادی
خوب است بدانید که حالت بدن در آب با خشکی متقاوت است؛ زیرا به طور کلی زمانی که انسان در آب قرار می‌گیرد تغییراتی در بافت‌ها و اندام‌های بدن ایجاد می‌شود و همین موجب بروز تغییرهایی در درجه حرارت بدن خواهد شد. البته این حالت هنگام شنا کردن بیشتر دیده می‌شود و همین موضوع با افزایش حرارت بافت‌های مختلف بدن میزان سوخت و ساز با متابولیسم عمومی همراه است که در نتیجه همه این رویدادها افزایش درجه حرارت بدن و تند شدن جریان خون نیز را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: گردش خون ضعیف در پاها

تقویت عضلات با آب درمانی

البتّه کسانی که در آب قرار می‌گیرند احساس بی‌وزنی می‌کنند که همین بی‌وزنی موجب کاهش وزن اندام و درنتیجه انجام بهتر و راحت‌تر انواع تمرین‌ها می‌شود. به کسانی که دچار کمردرد هستند توصیه می‌کنیم که گاهی با مشورت پزشک در استخر فقط راه بروند؛ بنابراین به طور کلی کاهش درد و گرفتگی عضلانی، تقویت عضلات، جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقا بهداشت پوست و مو و جلوگیری از ایجاد زخم فشاری و... از جمله مزایای آب درمانی است.
منبع مقاله :
خدادادی، سلمان؛ (1395)، آب‌درمانی، ساری: انتشارات پارسی‌سرا، چاپ اول


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.