رنگ‌ها چه معنایی دارند و چگونه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

هرجایی را که بنگریم می‌توانیم رنگ‌ها را ببینیم و هیچ راهی برای فرار از آنها وجود ندارد. اما آیا می‌دانید برخی رنگ‌ها نشانه چه معنای به خصوصی هستند؟ معنای رنگ‌ها در طول تاریخ تغییر کرده است اما برخی
يکشنبه، 6 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رنگ‌ها چه معنایی دارند و چگونه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟
رنگ‌ها  چه معنایی دارند و چگونه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
هرجایی را که بنگریم می‌توانیم رنگ‌ها را ببینیم و هیچ راهی برای فرار از آنها وجود ندارد. اما آیا می‌دانید برخی رنگ‌ها نشانه چه معنای به خصوصی هستند؟ معنای رنگ‌ها در طول تاریخ تغییر کرده است اما برخی حقایق هنوز هم در مورد آنها به صورت دست نخورده باقی مانده است.

سیاه

سیاه یا مشکی اغلب به معنای قدرت و اقتدار است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند اغلب لباسهای مشکی می‌پوشند، به این دلیل که آنها را لاغرتر نشان می‌دهد. سیاه همچنین به این معنا است که شما مایل به فرمانبرداری یا اطاعت از کسی هستید. به عنوان مثال کشیشان، لباس مشکی می‌پوشند به این دلیل که آنها مطیع خداوند هستند. سیاه همچنین نماد اهریمن و مرگ است. افراد شرور اغلب لباسهای مشکی پوشیده و نیز مردم در مراسم تشییع جنازه سیاه می‌پوشند.

سفید

سفید یا سپید نماد معصومیت و پاکی است. عروس‌ خانمها و پزشکان لباسهای سفید را جهت نشان دادن این سمبل به تن می‌کنند. سفید رنگ محبوبی در دنیای مد است، به ویژه در ماه‌های تابستان، به این دلیل که به همه چیز می‌آید و متناسب با هر چیزی است. سفید رنگی است که نور را منعکس می‌سازد.

قرمز

قرمز یا سرخ، رنگ پرطاقتی، قدرت و تهاجم یا پرخاشگری است به طوری که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. افرادی که دارای ماشین قرمز رنگ هستند ممکن است این طور به نظر برسد که می‌خواهند این را نشان دهند. قرمز همچنین رنگ عشق است.
رنگ‌ها  چه معنایی دارند و چگونه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

آبی

آبی رنگ آسمان و اقیانوس است. بر خلاف قرمز، این رنگ به معنای سکوت و صلح است. آبی اغلب رنگی است که مردم در اتاق خواب خود از آن استفاده می‌کنند، به این دلیل که شاید بتوانند بهتر بخوابند. اما آبی همچنین رنگ سردی است که می‌تواند موجب افسردگی شود. آبی نشان دهنده نوآوری و حاصلخیزی بیشتر است  و جلسات کاری اغلب در اتاق‌هایی به رنگ آبی برگزار می‌شوند.

سبز

سبز نماد طبیعت است. سبز، رنگ آرامی است که شما را برمی‌انگیزاند. بیماران را در بیمارستان اغلب برای استراحت به اتاقهایی به رنگ سبز انتقال می‌دهند. در قرون وسطی عروس‌ها اغلب لباس‌هایی به رنگ سبز می‌پوشیدند به این دلیل که قصد داشتند فرزندان زیادی داشته باشند.

زرد

زرد رنگ شادی و خوش بینی است. با این حال، بعضی افراد ممکن است در اتاقهایی به رنگ زرد پرخاشگرتر شوند و نوزادان اغلب در این اتاقها خیلی گریه می‌کنند.

ارغوانی

ارغوانی رنگ پادشاهان و ملکه‌ها است. این رنگ نماد مال و ثروت است. همچنین رنگ عاشقانه‌ای است که عشق را نشان می‌دهد.

قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگ زمین است. این رنگ را می‌توان به وفور در طبیعت دید. قهوه‌ای می‌تواند رنگ غم انگیزی باشد و گاهی اوقات با تفکر بیشتر و با ملاحظگی در ارتباط است.
منبع مقاله :
برگرفته از سایت اینگیلیش آنلاین
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.