انتخاب لباس مناسب شما

چاق‌ها بدانند: لباس ساده بله، طرح‌دار نه!

عاشق زلم زیمبو هستید؟ از پف بلوز و چین‌دار بودن لباس خوش‌تان می‌آید؟ مهم نیست که چقدر عاشق‌شان هستید چون باید با این گزینه‌ها خداحافظی کنید، البته اگر می‌خواهید خوش پوش باشید. ممکن است به
دوشنبه، 3 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چاق‌ها بدانند: لباس ساده بله، طرح‌دار نه!
 چاق‌ها بدانند: لباس ساده بله، طرح‌دار نه!

نویسنده:شیما رضایی
 
عاشق زلم زیمبو هستید؟ از پف بلوز و چین‌دار بودن لباس خوش‌تان می‌آید؟ مهم نیست که چقدر عاشق‌شان هستید چون باید با این گزینه‌ها خداحافظی کنید، البته اگر می‌خواهید خوش پوش باشید. ممکن است به لباس دوست‌تان نگاه کنید و عاشقش بشوید؛ لباسی که چین‌دار است و حسابی او را زیبا کرده. بعد احتمالاً تصمیم می‌گیرید که عین همان لباس را بخرید امّا یادتان باشد، لزوماً لباسی که بر تن یک نفر زیباست، بر تن شما زیبا نخواهد بود. به خصوص اگر دوست‌تان لاغر باشد و شما چاق. چاق‌ها باید دور لباس‌های چین‌دار را خط بکشند، به خصوص چین در قسمت یقه و آستین لباس. با لباس چین‌دار شما دوبرابر از آنچه هستید چاق‌تر نشان داده می‌شوید. اصولاً این مدل لباس‌ها برای آدم‌های لاغر طراحی شده تا از میزان لاغر بودن‌شان کم کند. آن‌هایی که اضافه وزن دارند باید به سراغ لباس‌های ساده بروند.
نکته دیگر این که نه تنها لباس‌های چین‌دار برای شما مناسب نیستند بلکه لباس‌های طرح‌دار هم در دسته لباس‌های نامناسب برای چاق‌ها محسوب می‌شوند. وظیفه طراح لباس به نوعی حجم دادن به آن لباس است. طرح‌ها لباس‌ها را حجیم‌تر از آنچه هستند نشان می‌دهند و حسابی آن‌ها را شلوغ می‌کنند. چشم انسان در اولین برخورد سریعاً تشخیص می‌دهد فردی که روبه رویش ایستاده اندامی متناسب دارد یا نه. شما با ایجاد خطای دید می‌توانید چاقی یا نداشتن تناسب را مخفی کنید. امّا لباس‌های طرح‌دار نه تنها خطای دید را به نفع‌تان ایجاد نمی‌کنند که اضافه وزن‌تان را بیشتر از آنچه باید نشان می‌دهند. ذهن با سادگی، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند، این نکته را همیشه به یاد داشته باشید.
منبع مقاله :
رضایی، شیما؛ (1395) چی بپوشم، ساری: پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.