انتخاب لباس مناسب شما

آقایان چاق چه نکاتی را برای لباس پوشیدن رعایت کنند؟

چاقی فقط مشکل آن‌هایی نیست که دهه دوم زندگی‌شان را رد کرده‌اند؛ خیلی از جوان‌های امروزی از چاقی رنج می‌برند. مشکل شایع بین تمام آنها داشتن شکم است امّا یک نکته جالب که در بین خیلی‌ها دیده
سه‌شنبه، 4 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آقایان چاق چه نکاتی را برای لباس پوشیدن رعایت کنند؟
 آقایان چاق چه نکاتی را برای لباس پوشیدن رعایت کنند؟

نویسنده: شیما رضایی
 
چاقی فقط مشکل آن‌هایی نیست که دهه دوم زندگی‌شان را رد کرده‌اند؛ خیلی از جوان‌های امروزی از چاقی رنج می‌برند. مشکل شایع بین تمام آنها داشتن شکم است امّا یک نکته جالب که در بین خیلی‌ها دیده می‌شود پوشیدن تی شرت‌هایی است که شکم‌های‌شان را کاملاً نشان می‌دهد و بیرون می‌اندازد. درست است که جوان هستید و دل‌تان می‌خواهد طبق مد پیش بروید امّا هر مدی برای شما مناسب نیست. اگر همسن و سال‌های‌تان سراغ مدل‌هایی می‌روند، لزومی ندارد شما هم به دنبال همان مدل‌ها بروید. پیراهن‌های آزاد بپوشید یا تی شرت‌های گشاد را انتخاب کنید. اگر شکم‌تان خیلی بزرگ یا برآمده است، می‌توانید پیراهن‌تان را روی شلوارتان بیندازید. البته به شرطی که شلوارتان پارچه‌ای نباشد.

باید شلوار جین چه رنگی باشد؟

سعی کنید تا حد امکان به سراغ شلوارهای پارچه‌ای نروید. برعکس، شلوارهای جین برای شما بسیار مناسب هستند، آن هم جین‌هایی با رنگ تیره. بلوز یا پیراهن‌تان را هم علاوه بر این که گشاد انتخاب می‌کنید، از نظر قدی هم بلند انتخاب کنید. ترکیب جین و یک تی شرت شیک و آزاد به جذابیت شما کمک بیشتری خواهد کرد. گشاد بودن لباس‌های آقایان می‌تواند رنگ‌های روشن را نه به گزینه‌ای صددرصد نامناسب امّا خوب تبدیل کند، آن هم در شرایط خاص. در شرایطی که آقایان فقط شکم داشته باشند و بازوهای‌شان خیلی چاق نباشد. امّا در نهایت سرمه‌ای برای این دسته از افراد بهترین گزینه است. سرمه‌ای از آن رنگ‌هایی است که می‌تواند بین آقایان چاق حسابی محبوب شده و به یکی از نمادهای خوش‌پوشی‌شان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: زیباسازی پوشش sخانگیِ مردانه و پسرانه‌ی ایرانیان

 

چه کفشی مناسب است؟

خانم‌ها برای کشیده نشان دادن قدشان می‌توانند از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده کنند. هرچقدر پاشنه بلندتر باشد، اندام متناسب‌تر نشان داده خواهد شد امّا آقایان خیلی نمی‌توانند از این گزینه کمکی و متنوع استفاده کنند. این نکته باعث نمی‌شود که کفش‌های کاملاً تخت را انتخاب کنید. در میان کفش‌های رسمی و اسپرت مردانه هم طرح‌هایی هستند که کمی پاشنه دارند. این پاشنه معمولاً بیشتر از دو یا سه سانتی متر نیست. ولی همین چند سانتی متر هم برای آن‌هایی که قد کوتاه و اضافه وزن دارند بسیار مناسب است. با این کار قد آن‌ها بلندتر از حد معمول نشان داده می‌شود و چاقی‌شان کمتر.
نکته آخر راجع به آقایانی است که دارند داماد می‌شوند، رنگ تیره برای کت و شلوار مناسب است نه رنگ روشن. رنگ کت و شلوارهای دامادی معمولاً نباتی، مشکی، خامه‌ای و سفید است. به جز مشکی سایر رنگ‌ها برای شما قدغن هستند البته اگر نمی‌خواهید به یک داماد خیلی چاق تبدیل شوید!
منبع مقاله :
رضایی، شیما؛ (1395) چی بپوشم، ساری: پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.