طرز تهیه غذای ملل چیمی چانگای توت فرنگی

در یک مخلوط کن پنیر خامه ای را با خامه ترش، ۱ قاشق سوپخوری شکر، عصاره وانیل، پوست لیمو ترش بزنید و هر موقع لازم بود دیواره های ظرف را بتراشید.
يکشنبه، 2 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه غذای ملل چیمی چانگای توت فرنگی
طرز تهیه غذای ملل چیمی چانگای توت فرنگی

طرز تهیه غذای ملل چیمی چانگای توت فرنگی برای 6 نفر


مواد لازم غذای ملل چیمی چانگای توت فرنگی

مواد اصلی
دارچین ۱ قاشق سوپ خوری
توت فرنگی (جدا، حلقه شده) ۱/۳/۴ فنجان
نان تورتیلا (آرد گندم، نرم) ۶ عدد
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
شکر ۱/۴ فنجان
خامه ترش ۱/۴ فنجان
پنیر خامه ای (در دمای اتاق) ۲۴۰ گرم
روغن نباتی به مقدار لازم

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۵ دقیقه

1- در یک مخلوط کن پنیر خامه ای را با خامه ترش، ۱ قاشق سوپخوری شکر، عصاره وانیل، پوست لیمو ترش بزنید و هر موقع لازم بود دیواره های ظرف را بتراشید.
2- سه چهارم  فنجان توت فرنگی حلقه شده را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید.
3- مخلوط را به صورت یک اندازه بین ۶ نان تورتیلا تقسیم کنید و آن را در قسمت پایینی تورتیلا قرار دهید.
4- سپس دو طرف هر تورتیلا را به سمت وسط آن تا بزنید سپس تورتیلا را مانند یک بوریتو لوله کنید و با یک خلال دندان از بسته شدن آن مطمئن شوید. مرحله پر کردن و حلقه کردن را برای باقی نان های تورتیلا هم انجام بدهید.
5- یک چهارم فنجان شکر باقیمانده و دارچین را در یک کاسه کم عمق مخلوط کنید و کنار بگذارید. کف یک بشقاب را با حوله کاغذی بپوشانید.
6- در یک روغن دان گود ۷ سانتی متر روغن بریزید به صورتی که حداقل ۵ سانتی متر بین سطح روغن و لبه ی روغن دان فاصله باشد. روغن را روی شعله نسبتاً زیاد داغ کنید تا وقتی که دما سنج آشپزی دمای ۳۶۰ درجه فارنهایت (۱۸۲درجه سانتی گراد) را نشان دهد.
7- چیمی چانگا ها را دسته دسته حدود ۳ دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و برشته شوند. هر موقع لازم بود آنها را برگردانید. چیمی چانگا ها را داخل بشقابی که کف آن حوله کاغذی انداخته اید قرار دهید تا ۱ دقیقه بمانند و روغن آنها کشیده شود سپس آنها را در مخلوط شکر و دارچین بغلتانید.
8- مرحله سرخ کردن و غلتاندن را برای باقی چیمی چانگا ها هم انجام دهید و هر بار دقت کنید که دمای روغن به ۳۶۰ درجه فارنهایت (۱۸۲درجه سانتی گراد) برسد
9- خلال دندان ها را از داخل چیمی چانگا ها بیرون بیاورید و آنها را در بشقاب سرو کردن بچینید. روی هر کدام مقداری از یک فنجان توت فرنگی باقیمانده بچینید و بلافاصله سرو کنید.

منبع:سایت پاپیون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.