طرز تهیه غذای ملل باقلوای ترکیه ای

ابتدا در ظرفی مناسب تخم‌مرغ، شیر، روغن و نمک را با هم مخلوط کرده، آرد را کم‌کم به مواد افزوده و با دست ورز می‌دهیم تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود.
يکشنبه، 7 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه غذای ملل باقلوای ترکیه ای
طرز تهیه غذای ملل باقلوای ترکیه ای

 طرز تهیه غذای ملل باقلوای ترکیه ای برای 10 نفر


مواد لازم غذای ملل باقلوای ترکیه ای

مواد اصلی
تخم مرغ ۳ عدد
کره ۲۰۰ گرم
گردو خرد شده ۵۰۰ گرم
نمک به مقدار لازم
آرد ۵۰۰ گرم
آرد نشاسته به مقدار لازم
شیر ۱ پیمانه
روغن ۱ پیمانه

مواد شهد :
آب ۲.۵ پیمانه
شکر ۴ پیمانه
لیمو (کوچک) ۱ عدد

طرز تهیه
زمان تهیه ۶۰ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

1- ابتدا در ظرفی مناسب تخم‌مرغ، شیر، روغن و نمک را با هم مخلوط کرده، آرد را کم‌کم به مواد افزوده و با دست ورز می‌دهیم تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود.
2- خمیر را به ۱۵ قسمت تقسیم کرده و با وردنه کمی آنها را باز می‌کنیم(برای باز کردن خمیر با وردنه از آرد نشاسته استفاده می‌کنیم). هر پنج عدد خمیر را روی هم قرار داده و آنها را با وردنه به اندازه سینی فر باز می‌کنیم.
3- خمیر را در سینی فر که قبلا چرب کرده‌ایم قرار داده و روی آن گردو ریز خرد شده پاشیده، سپس لایه دوم خمیرها را پهن می‌‌کنیم و روی آن قرار داده و دوباره باقیمانده گردوها را روی خمیر دوم پاشیده و پس از آن لایه سوم خمیر را روی آن قرار می‌دهیم.
4- خمیرها را با چاقو به صورت لوزی برش زده و بعد کره را آب کرده و روی باقلوا می‌ریزیم.
5- سینی باقلواها را در فر با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تا زمانی که طلایی شوند قرار داده و وقتی که آماده شدند، شهد را که قبلا تهیه کرده و کمی سرد شده است، روی باقلواها می‌ریزیم تا شهد کاملا به خورد آنها برود.
6- طرز تهیه شهد:
7- برای این کار آب را به جوش می آوریم و شکر را داخل آن کاملا حل میکنیم و در انتها آب لیمو را داخل آن کاملا میچکانیم و اجازه میدهیم به غلظت مناسبی برسد و دقیقا حالت شیره مانند پیدا کند.

سایر نکات
میتوانید از مغزهای دلخواه برای بین این باقلوا استفاده کنید.
بهتر است برای ریختن شیره باقلوا سرد و شیره کمی داغ باشد.
دقت داشته باشید شیره شما خیلی شل و خیلی سفت نباشد.
باقلوای ترکی مهمترین مسئله اش باز کردن خمیرشه که اول اگر مثلا 4 لایه خمیر لازمه شما برای هر لایه 10 ورق خمیر باز کنید که البته باید با نشاسته ذرت باز بشه.
بعد این 10 ورق رو روی هم گذاشته با وردنه خیلی خیلی نازک می کنیم. بعد برای ورق دوم بازهم 10 لایه باز میشه و همین اول تکرا ار میشه و کلا یه کم درست کردنش سخته و حوصله میخواد و برای لایه هاش هم گردو ریخته میشه همراه با کره

منبع:سایت پاپیون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.