ماشین ظرفشویی هوشمند چیست؟

ماشین ظرفشویی هوشمند یک دستگاه خانگی هوشمند (مانند مایکروویو هوشمند یا گاز هوشمند) است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای را نسبت به ماشین ظرفشویی استاندارد و معمولی شما دارد. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل اتصال به Wi-Fi و گزینه‌های انعطاف پذیری مانند کنترل صوتی از طریق دستیار خانگی مجازی و یا کنترل با گوشی هوشمند باشند.
سه‌شنبه، 7 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
ماشین ظرفشویی هوشمند چیست؟
چکیده:
ماشین ظرفشویی هوشمند یک دستگاه خانگی هوشمند (مانند مایکروویو هوشمند یا گاز هوشمند) است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای را نسبت به ماشین ظرفشویی استاندارد و معمولی شما دارد. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل اتصال به Wi-Fi و گزینه‌های انعطاف پذیری مانند کنترل صوتی از طریق دستیار خانگی مجازی و یا کنترل با گوشی هوشمند باشند.
تعداد کلمات: 1043 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

ماشین ظرفشویی
 
 
 

یک ماشین ظرفشویی هوشمند چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

دو حوزه کلیدی وجود دارد که ماشین‌های ظرفشویی هوشمند را از ماشین‌های ظرفشویی معمولی جدا می‌کند. اول اینکه، سازندگان آن ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که ماشین‌های ظرفشویی را کارآمدتر، انعطاف پذیرتر و مشکلات رایج مانند ذرات مواد غذایی که روی ظروف باقی می‌ماند را مورد توجه قرار می‌دهد. نکته دوم در مورد ماشین‌های ظرفشویی هوشمند آن است که تولید کنندگان ویژگی‌های این فن آوری هوشمند را با خانه‌های هوشمند شما ترکیب می‌کنند.
 

ویژگی‌های عملکردی و انعطاف پذیری ماشین ظرفشویی هوشمند

ماشین ظرفشویی هوشمند دارای یکسری ویژگی‌هایی است که این دستگاه را مفیدتر می‌کند و بهتر از نسل‌های قبلی کار می‌کند. در حالی که بسیاری از این ویژگی‌ها به روز رسانی‌های مکانیکی یا عملکردی هستند، بهتر است که با در نظر گرفتن آنها ببینید که آیا خرید یک ماشین ظرفشویی هوشمند انتخاب خوبی برای شما هست یا خیر. بسیاری از این تغییرات شامل اضافه کردن فن آوری های هوشمند مرتبط است.
قفسه بالا برای قرار دادن ظرف‌های کوچک، بطری‌های آب قابل استفاده مجدد، و سایر ظروفی است که تمیز کردن آنها سخت می‌باشد.
یک قفسه باریک برای تمیز کردن ظروف مسطح مانند ظروف پلاستیکی، سینی فر، یا ماهیتابه و ظروف پخت و پز وجود دارد. فیلترهای آن نیز با کارایی بالا، ذرات غذایی را در طول چرخه شستشو از بین می‌برند و آنها را خارج می‌کند.

یک قفسه قابل تنظیم دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند بالا یا پایین قرار بگیرد و کشویی باشد و با پایین کشیدن آن به محلی برای ظرف‌های بزرگتر تبدیل شود.
یک منبع نور برای افزایش دید و پنجره قابل دید به مدل‌های قبلی اضافه شده است تا در طی چرخه شستشو بتوانید آن را نظارت کنید.
فیلترهای آن نیز با کارایی بالا، ذرات غذایی را در طول چرخه شستشو از بین می‌برند و آنها را خارج می‌کند.
جت‌های توربو با قدرت بالایی طراحی شده‌اند و برای استفاده کمتر و موثرتری از آب برای پاک کردن ظروف در عین حفظ آب و انرژی تعبیه شده‌اند.
قابلیت خشک کردن ظرف‌ها با گرمای اضافی، فن و تهویه‌ها تقویت شده است تا در زمان کمتری بتوانید فرایند شستشو و خشک کردن ظرف‌ها را به پایان برسانید.
مخزن بازیافت آب با ذخیره آب فیلتر شده از چرخه شستشوی قبلی، آن را برای استفاده در چرخه شستشوی بعدی مورد مصرف قرار می‌دهد و در نتیجه، مصرف آب 30 درصد یا بیشتر کاهش می‌یابد.
توجه: این ویژگی‌ها بسته به نوع برند و مدل دستگاه متفاوت است. در ادامه ما یک مرور کلی بر ویژگی‌های ماشین‌های ظرفشویی هوشمند موجود در بازار ارائه می‌دهیم.

 

امکانات هوشمند ماشین ظرفشویی

همراه با پیشرفت عملکرد و کارایی ماشین‌های ظرفشویی که در بالا ذکر شده است، ماشین‌های ظرفشویی هوشمند با تکنولوژی جدیدی به وجود آمده‌اند که به شما این امکان را می‌دهند که از این دستگاه هوشمند انتظارات بیشتری داشته باشید.
با اتصال به Wi-Fi، ماشین ظرفشویی خود را به خانه هوشمندتان متصل کنید. در هر زمان با استفاده از تلفن هوشمند خود، میتوانید سیکل شستشو، عملکرد مانیتور و وضعیت چرخه را بررسی کنید.

در هر زمان با استفاده از تلفن هوشمند خود، سیکل شستشو، عملکرد مانیتور و وضعیت چرخه را بررسی کنید.
درب ماشین ظرفشویی را از هر کجا که هستید قفل کرده و باز کنید، این قابلیت مخصوصأ برای ایمنی کودکان مفید است.
سازگار با سیستم‌های کنترل صدا مانند الکسای آمازون و دستیار گوگل، که به شما اجازه شروع یک چرخه شستشو، فعال کردن امکانات مختلف و قفل کردن یا باز کردن درب ماشین ظرفشویی را با صدای خود می‌دهد.
دریافت هشدار در تلفن هوشمند خود، هنگامی که ظروف قرار داده شده برای شستشو یا مواد شوینده کم است و نیز وقتی که چرخه شستشو تمام می‌شود و همچنین زمانی که سنسورها یک مشکل عملکردی یا نشت را شناسایی کنند.
سنسورها به طور خودکار میزان بار و میزان آلودگی ظروف را اندازه گرفته و از آن برای تنظیم میزان مصرف آب و انرژی استفاده می‌کنند و به همین دلیل کارآمدتر هستند.
نظارت بر میزان مصرف انرژی در آن منطقه و فعال کردن برنامه خود به طور خودکار برای شستشو در ساعاتی که مصرف انرژی کم است، در نتیجه در پول شما صرفه جویی می‌شود.
در مدل‌هایی که دارای دستگاه‌های ضدعفونی کننده داخلی است، هنگامی که مواد شوینده کم می‌شود، می‌توانید هشدار دریافت کنید و یا می‌توانید آن را تنظیم کنید تا هر زمان که مواد شوینده کم می‌شود، دستگاه سفارش خرید آنلاین مواد شوینده را برای خود انتخاب کند.
توجه: این ویژگی‌ها بسته به نوع برند و مدل دستگاه متفاوت است و ما تنها یک مرور کلی در مورد ویژگی ماشین‌های ظرفشویی هوشمند موجود در بازار ارائه می‌دهیم.
 

نگرانی‌های مشترک در مورد ماشین‌های ظرفشویی‌ هوشمند

یک ماشین ظرفشویی هوشمند به طور قابل توجهی با ماشین ظرفشویی ساخت 20 سال گذشته یا بیشتر، متفاوت است. در اینجا برخی از نگرانی‌های مشترک در میان بسیاری از مردم در مورد ماشین‌های ظرفشویی هوشمند آورده شده است.
 

آیا ماشین‌های ظرفشویی هوشمند در مقایسه با ماشین ظرفشویی معمولی خیلی گران‌تر هستند؟

ماشین ظرفشویی هوشمند در مقایسه با ماشین ظرفشویی معمولی نسبتا گران است. شما می‌توانید یک ماشین ظرفشویی نسبتا مناسب (نه هوشمند) را با قیمت کمتر از 300 دلار خریداری کنید، در حالی که قیمت ماشین‌های ظرفشویی هوشمند از 650 تا 1600 دلار بسته به نام تجاری، مدل و ویژگی‌های آن متغیر است.
 

آیا تعمیر ماشین ظرفشویی هوشمند گران‌تر است؟

هم بله و هم خیر. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی هوشمند از نظر قطعات شبیه نمونه‌های معمولی هستند و در نتیجه تعمیر این قطعات از نظر هزینه مشابه است. خبر خوب این است که چندین تولید کننده ماشین ظرفشویی هوشمند برخی از قطعات این ماشین‌ها را تا 10 سال گارانتی کرده‌اند.
 

آیا ممکن است ماشین ظرفشویی من از طریق اتصال Wi-Fi هک شود و مشکلاتی برای من ایجاد کند؟

ماشین های ظرفشویی هوشمند هم همان Wi-Fi مشترک بین بقیه دستگاه‌های شما از جمله رایانه، گوشی هوشمند، تبلت و هاب خانه هوشمند، به اینترنت متصل می‌شوند. پس لازم است که اطمینان حاصل کنید که Wi-Fi خود را به صورت ایمن تنظیم کرده و با استفاده از یک کلمه عبور پیچیده و سایر اقدامات ایمنی استاندارد از دستکاری تمامی دستگاه‌های متصل شده به اینترنت جلوگیری کنید.
 

برگرفته از سایت lifewire



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما