روایاتی از ائمه درباره نحوه لباس پوشیدن

از احادیث معتبر و فراوان استفاده مى‌شود که پوشیدن لباس تمیز و خوب و آراستن و زینت کردن مناسب خویش، در صورتى که هزینه آن از راه حلال به دست آمده و در شأن انسان باشد، مستحب وموجب خشنودى پروردگار عالمیان است
چهارشنبه، 8 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روایاتی از ائمه درباره نحوه لباس پوشیدن

روایاتی از ائمه درباره نحوه لباس پوشیدن

در آراستن خود با پوشیدن لباس

از حضرت صادق (علیه السلام) روایت شده است: ابن عباس چون امیر مؤمنان او را به سوی خوارج فرستاد، بهترین لباسش را پوشید، و عالیترین عطرها را به کار برد، و بر بهترین مرکب ها نشست، و به سوی آنان به راه افتاد، تا با آن روبرو گشت، خوارج گفتند: تو به نظر ما بهترین مردمی، از چه رو با لباس و مرکب جباران آمده ای؟ ابن عباس این آیه را برایشان بخواند: ((بگو چه کسی زینت ها و روزی های پاکیزه را که خداوند برای بندگانش برآورده است حرام می نماید))، من می پوشم و تجمل می کنم، که خداوند جمیل است، و جمال را دوست می دارد، ولی باید از حلال باشد.

اسحاق بن عمار گوید: از امام درباره مردی که مالدار است، و تجمل دارد، و لباس های بسیار، جبه ها و طلیسان ها و قمیص ها می پوشد و بدانها خود را می آراید، آیا این مرد مسرف است؟ فرمود: ((هر کس که زندگی اش وسعت دارد به قدر توانایی خرج کند)).

از حضرت علی (علیه السلام): روغنی غنی را ظاهر کند، لباس زیبایی را آشکار کند و خوش رفتاری با زیر دستان، دشمنان را خوار کند.

از امام صادق (علیه السلام): مردی بر در خانه پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و اجازه ورود خواست، پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) بیرون شد و در حجره ظرف آبی یافت، حضرت در برابر آن ایستاد و صورت خود را در آن می دید و محاسن خود را منظم می کرد، وقتی به اندرون بازگشت، عایشه گفت: یا رسول الله! تو برترین فرزندان آدم و پیامبر پروردگار جهانی، در برابر ظرف آب می ایستی، و موی سر و صورت را مرتب می کنی؟! حضرت فرمود: ای عایشه! خداوند دوست دارد که وقتی بنده مؤمن به سوی برادر مؤمنش، می رود آراسته باشد.

منبع : حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.