4 علامتی که نشان می دهد پوکی استخوان دارید؟

بعد از اینکه شکستگی استخوان را تجربه کردید، دیگر برای اقدام دیر شده است. اگرچه بیشتر افراد تلاش می‌کنند برای سالم نگه داشتن استخوان‌های خود مراحل و اقداماتی را طی کنند اما در برخی از موارد باید مراقبت‌های ویژه ای صورت گیرد
سه‌شنبه، 24 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
4 علامتی که نشان می دهد پوکی استخوان دارید؟
شما نیز همانند بیشتر افراد ممکن است مشکلاتی همچون پوکی استخوان را مرتبط به سنین بالا بدانید و زیاد نگران آن نباشید. اگرچه این موضوع درست است و شکستگی استخوان‌ها بیشتر در افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود اما دلیل اصلی ایجاد چنین بیماری‌هایی در سال های جوانی نهفته است. به عبارت دیگر، اگر می خواهید در سنین پیری استخوان‌های سالم و محکمی داشته باشید باید همین امروز دست به کار شوید.

بعد از اینکه شکستگی استخوان را تجربه کردید، دیگر برای اقدام دیر شده است. اگرچه بیشتر افراد تلاش می‌کنند برای سالم نگه داشتن استخوان‌های خود مراحل و اقداماتی را طی کنند اما در برخی از موارد باید مراقبت‌های ویژه ای صورت گیرد.

اگر مادر یا مادربزرگ شما از پوکی استخوان رنج می‌برد باید بیشتر از سایر افراد به فکر سلامت استخوان‌های خود باشید و خود را آسیب پذیرتر از دیگران بدانید. سایر نشانه‌های هشدار دهنده کاملا واضح و روشن نیستند.
در این مقاله قصد داریم سرنخ‌های شگفت انگیزی را بیان کنیم که نشان می‌دهد استخوان‌های بدن شما دچار مشکل شده است.

4 علامتی که نشان می دهد پوکی استخوان دارید؟
 

نشانه هشدار دهنده۱ :ناخن‌های شما به راحتی ریش ریش و شکسته می‌شود:

شکسته شدن ناخن بیشتر از یک موضوع ازاردهنده برای زیبایی باید مدنظر قرار گیرد. اگر این شکستگی به صورت مکرر اتفاق می‌افتد و ناخن‌های شما به راحتی ریش ریش می‌شود ممکن است بدین معنا باشد که مشکلی در استخوان‌های شما وجود دارد.

مطالعات اولیه نشان می‌دهد افرادی که سطح پایینی از کلاژن( پروتئین تقویتی) را در ناخن‌های خود دارند مقدار کافی از این پروتئین را در استخوان‌های خود نخواهند داشت. در این میان، ناخن ضعیف و شکننده بدین معنی است که بدن شما کلسیم کافی برای ساخت استخوان را ندارد.

در چنین مواردی چه کاری می‌توان انجام داد؟ اگر چنین شرایطی را تجربه کردید سعی کنید مصرف غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. به عنوان مثال می‌توانید از شیر، ماست، پنیر کلبه، کلم، بروکلی و ساردین استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با یک پزشک مشورت کنید و در صورت نیاز از مکمل‌های کلسیمی به همراه ویتامین D استفاده نمایید. همانطور که می‌دانید ویتامین D در جذب کلسیم بسیار موثر است.


منبع: سایت مجله سلامت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.