چگونه خوشحال باشیم؟

در این مطلب راهکارهایی برای خوشحال بودن ارائه شده است.
شنبه، 16 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه خوشحال باشیم؟
خوشحالی رو بدست بیار، چون خودش قرار نیست بیاد تو زندگیت.

اگر ما در زندگی مون دنبال یه شادی عمیق و ماندگار هستیم، باید بدونیم رسیدن به یک زندگی که بتونه رضایت ما رو به همراه داشته باشه، نیاز به برنامه ریزی داره. یعنی خوشحال بودن نمیتونه بی دلیل باشه. اگر ما آدمی باشیم که در خلاف جهت خواسته هامون حرکت کنیم و تبدیل به فردی سرخورده بشیم هیچ وقت نمی تونیم خوشحال باشیم. خوشحالی اگر چه می تونه از دید هر آدمی تعریف متفاوتی داشته باشه اما مسائلی هستن که از نظر همه ما می تونه از بین برنده شادی باشه. مثلا وقتی که ما سلامتی مون رو از دست بدیم نمی تونیم خوشحال باشیم.


ورزش کنیم

 نه برای اینکه لاغر باشیم و از نظر دیگران زیبا به نظر برسیم، ورزش کنیم چون سلامتی از مهم ترین فاکتورهای خوشحالی هست. مهم این هست که ما خودمون رو دوست داشته باشیم. از همین امروز تصمیم بگیر و بهانه نیار! حتما در نزدیکی شما یه باشگاه هست قدم بعدی سخت تره،  مرتب به باشگاه رفتن و ورزش روزانه.
 

ماهیانه به خیریه ها و افراد ناتوان کمک کنیم

مهم نیست به چه میزان و چه اندازه، کمک مالی یا روحی، شاد کردن یه آدم دیگه تو خوشحالی ما خیلی موثر هست. این رو زمانی متوجه میشیم که لذت این کار رو تجربه کنیم. نیازی نیست که حتما مبلغ زیادی رو به کسی کمک کنیم کافیه این بار که از خیابان رد شدیم و کسی از ما آدرسی پرسید با لبخند تا جاییکه می تونیم بهش کمک کنیم یا اگر کسی به راهنمایی ما نیاز داشت، براش وقت بذاریم. اگر توانایی مالی دارید می تونید در دفتر کیف پول تون ماهیانه مبلغی رو یادداشت کنید و برای این کار کنار بگذارید . از همین حالا تصمیم بگیریم نسبت به آدم های اطرافمون بی تفاوت نباشیم


 برنامه ریزی داشته باشیم

اگر از اون دسته آدم هایی هستید که صبح وقتی بیدار شدید، تا چند ساعت وقتتون رو تلف می کنید و نمی دونید چه برنامه ای دارید احتمالا روزهای آینده خوشحالی رو نخواهید داشت. خودتون رو دوست داشته باشید و برای لحظه لحظه تون برنامه ریزی کنید. یک عالمه مکان دیدنی، شهرهای متفاوت، کتاب های مختلف در انتظار شماست. یک دنیا تجربه های قشنگ وجود داره که باید براش وقت بذارید.


 آروزها و علایقتون رو فراموش نکنید

به نقاشی علاقه داشتید ولی رشته مهندسی رو در دانشگاه قبول شدید؟ عکاسی دوست دارید ولی تنها دوربینی که دارید همین دوربین گوشی موبایلتون هست؟ همیشه آرزو داشتید نواختن یک ساز رو بلد باشید؟ همین امروز تصمیم بگیرید، فردا دیره . این رو بدون اگر علایق و آرزوهات رو به هر دلیلی در زندگی فراموش کنی، زندگی اون رو فراموش نمیکنه و یک روز یادت میاد و دیگه شاید فرصتش رو نداشته باشی. امروز برای خودت وقت بذار و فکر کن چه کارهایی میتونی برای رسیدن به رویاهات انجام بدی.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.