اسباب کشي به علاوه 20

اسباب کشي تجربه سخت و پر استرسي است که اگر خوب مديريت شود، استرس کم ولذت زيادي خواهد داشت. خيلي ها تعطيلات تابستاني را براي اسباب کشي انتخاب مي کنند. اگر شما هم جزو اين خيلي ها هستيد، با ما همراه شويد و از توصيه هاي بيست گانه زير غافل نشويد. 1-شرکت هاي حمل ونقل معتبر را انتخاب کنيد. اگر قرار است در اين تابستان از شهري به شهر ديگر نقل مکان کنيد در انتخاب اين شرکت ها دقت بيشتري کنيد تا
يکشنبه، 3 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسباب کشي به علاوه 20
اسباب کشي به علاوه 20
اسباب کشي به علاوه 20

نويسنده:فرزانه فولاد بند - پريسا اصولي




چگونه يک اسباب کشي را مديريت کنيم؟

اسباب کشي تجربه سخت و پر استرسي است که اگر خوب مديريت شود، استرس کم ولذت زيادي خواهد داشت. خيلي ها تعطيلات تابستاني را براي اسباب کشي انتخاب مي کنند. اگر شما هم جزو اين خيلي ها هستيد، با ما همراه شويد و از توصيه هاي بيست گانه زير غافل نشويد.
1-شرکت هاي حمل ونقل معتبر را انتخاب کنيد. اگر قرار است در اين تابستان از شهري به شهر ديگر نقل مکان کنيد در انتخاب اين شرکت ها دقت بيشتري کنيد تا اسباب و وسايل شماسالم به مقصد برسند.
2-پيش از اسباب کشي، وسايل لازم را آماده کنيد: کارتن هايي در اندازه هاي مختلف، مقداري طناب ضخيم و محکم ، روزنامه باطله، نوار چسب پهن و ماژيک براي نوشتن روي کارتن ها.
3-يک فهرست از تمام کارهايي که بايد در روزهاي اسباب کشي انجام دهيد تهيه کنيد و طبق زمان بندي وسايل تان را جمع و جور کنيد.
4-وسايل و ظروف شکستني را با دقت بيشتري بسته بندي کنيد. لوازم شکستني را در جعبه اصلي خودشان که داراي حفاظ هايي است، قرار دهيد. اگر اين جعبه ها را دور انداخته ايد، وسايل شکستني را در روزنامه يا پارچه يا پلاستيک هاي حباب دار بپيچيد و درون يک کارتن محکم بسته بندي کنيد.
5-هنگام بسته بندي روي هر جعبه، برچسبي حاوي فهرست وسايل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتي که اجناس داخل آن شکستني است با ماژيک روي آن کلمه «شکستني» را بنويسيد. به اين ترتيب وقتي به خانه جديدتان مي رويد، مي توانيد وسايل را راحت تر بچينيد و سردرگم نمي شويد.
6-مراقب سلامت تان باشيد. براي اينکه مجبور نشويد هنگام اسباب کشي جعبه هاي سنگين را جابه جا کنيد، جعبه هاي کوچک تري انتخاب کرده و وسايل را در آن بسته بندي کنيد. هنگام بسته بندي نيز روي زمين بنشينيد يا کارتن را روي ميز قرار داده و روي صندلي نشسته و وسايل را در آن جا سازي کنيد.
7-گلدان هاي کوچک را در يک جعبه محکم مقوايي، چوبي يا پلاستيکي قرار داده و داخل هر يک از گلدان ها چوبي به بلندي ارتفاع بلندترين گياه فرو کنيد. سپس پلاستيکي نازک را روي جعبه قرار داده و با چسب محکم کنيد. منافذي را براي تنفس گياه باز باقي بگذاريد.
8-اشياي قيمتي، مدارک مهم، طلا و پول را جداگانه (ترجيحاً با اتومبيل شخصي) حمل کنيد. لوازم ضروري مانند حوله، مسواک، لباس هاي راحتي اعضاي خانواده را در ساک دستي تان قرار دهيد تا به آن دسترسي داشته باشيد.
9-گوشه هاي لوازم چوبي را با روزنامه يا پلاستيک هاي حباب دار بپوشانيد. سپس يک مقوا دور آن بپيچيد و با نوار چسب محکم کنيد. براي حفاظت از رو کش و پارچه مبلمان منزل تان هم مي توانيد سطح آن را با پارچه يا پلاستيک بپوشانيد.
10-پيش از اينکه خانه قديمي تان را ترک کنيد همه جا را با دقت نگاه کنيد و مطمئن شويد چيزي را جا نگذاشته ايد. خانه را تميز تحويل نفر بعدي بدهيد و بقاياي وسايل اسباب کشي را به حال خود رها نکنيد.
11-درباره زمان دقيق اسباب کشي با بچه ها صحبت کنيد و درباره اتفاقي که قرار است بيفتد به آنها توضيح دهيد. اين کار کمک مي کند تا در روز اسباب کشي، آنها احساس ناراحتي و سردرگمي نکنند.
12-پيش از اسباب کشي با بچه ها به خانه جديد برويد. امکانات محل جديد مانند مدرسه جديد، نزديک ترين پارک، مکان هاي تفريحي و مراکز خريد را با هم بررسي کنيد.
13-بچه ها دوست دارند در خانه جديد تغييرات شخصي بدهند و چيدمان اتاق شان نقش داشته باشند. اين ميل را در آنها سرکوب نکنيد.
14-بيشتر بچه ها از جمع کردن و بسته بندي وسايل لذت مي برند. از آنها بخواهيد در اين کار به شما کمک کنند اما آنها را مجبور به اين کار نکنيد.
15-اگر فرزندتان نگران است که دوستانش را از دست بدهد، آدرس و شماره تماس خانه جديد و آدرس پست الکترونيکي فرزندتان را روي برگه هاي کوچکي بنويسيد تا به دوستانش بدهد. به او اطمينان دهيد که گاهي وقت ها او را براي ديدن دوستان قبلي اش به مدرسه و محل قبلي خواهيد برد.
16-در روز اسباب کشي که سرتان شلوغ است از يک دوست يا آشناي نزديک بخواهيد مراقب بچه هاي کوچک تر باشد.
17-بچه ها براي احساس امنيت نياز به جايي براي آرامش دارند. اتاق آنها را زودتر مرتب کنيد و وسايل شخصي، اسباب بازي هاي مورد علاقه، عکس ها و پوسترهايشان را در دسترس شان بگذاريد.
18-در روزهاي اول اسباب کشي بيشتر وقت صرف مرتب کردن خانه مي شود اما بچه ها در هر سني که باشند، در اين شرايط به توجه، وقت ومحبت بيشتري نياز دارند. آنها بايد با شرايط جديد هماهنگ شوند. برگشتن به برنامه هاي عادي خانواده مانند زمان خواب و غذا خوردن اهميت زيادي دارد.
19-لوازم ضروري که ممکن است فرزندتان در روز اسباب کشي به آن احتياج پيدا کند را در يک کيف دستي قرار دهيد. مقداري خوراکي و نوشيدني، دستمال کاغذي، حوله ، يک دست لباس و اسباب بازي از مواردي است که بايد در اين کيف قرار دهيد.
20-اگر فرزندان تان دانش آموز هستند، بهترين زمان براي اسباب کشي تعطيلات تابستاني است چون بچه ها وقت کافي براي هماهنگ شدن با شرايط جديد را دارند. اگر قرار است به مدرسه جديدي بروند، بهتر است در شروع سال تحصيلي اين اتفاق بيفتد.
منبع:روزنامه سلامت شماره 229




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط