سیاستمداران شیطان صفت در خدمت دشمنان شیطان پرست

قوا و امکاناتی که خداوند متعال به انسان عطا کرده باید در مسیر اطاعت و عبودیت الهی قرار گیرد و هر امکانی که در راه اطاعت خداوند سبحان قرار نگیرد در راه شیطان صرف خواهد شد و شیطان از همان راه می تواند انسان را به انحراف بکشاند.
شنبه، 13 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن جوادی
موارد بیشتر برای شما
سیاستمداران شیطان صفت در خدمت دشمنان شیطان پرست

مبارزه عقل و هوای نفس

هوای نفس انسان، دشمن انسان است و عقل انسان، دوست انسان است. انسان اگر زمام مملکت وجود خود را به دست دوست خود یعنی به دست عقل خود بدهد عقل با دوستی و خردمندی، مملکت وجود او را اداره خواهد کرد و او را به عبادت خدای رحمن و به کسب بهشت های الهی رهنمون خواهد ساخت، اما اگر انسان زمام مملکت وجود خود را به دست هوای نفس خود بسپارد، هوای نفس با دشمنی هرچه تمام تر و با مکر و فریب و کینه توزی شدید انسان را منکوب می کند و عقل را به اسارت و بردگی خود در می آورد، آن گاه عقل را در راه رسیدن به خواسته های نفسانی خود بکار می گیرد، یعنی از عقل خود برای طراحی نقشه های شیطانی استفاده می کند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) می فرمایند: "هر بلائى سر انسان خودش مى‌آید یا جامعه از دست قدرتمندان مى‌بیند این در اثر هواى نفس و خود خواهى است ... اگر انسان در هر امرى که وارد مى‌شود در آن امر خودخواهى را کنار بگذارد و مصلحت را ملاحظه بکند و خدا را ملاحظه بکند، هم موفق مى‌شود و هم از خطراتى که بر این خودخواهى است در امان مى‌ماند. شما که الان از وزراى محترم هستید و مملکت اسلامى به شما سپرده مى‌شود و پست‌هاى شما پست‌هائى است که باید در آن اعمال بسیار شایسته انجام بگیرد، کوشش کنید که اولاً گمان نکنید که ریاست، از ریاست درجه اول تا آخر، یک چیزى باشد، یک امر اعتبارى است، یک دسته‌اى جمع مى‌شوند یکى را مى‌گویند تو کارها را انجام بده".[1]
 

سیاستمداران منحرف در خدمت دشمن

افرادی که دارای استعداد سیاسی و قوت تدبیر و طراحی نقشه هستند، اگر هوای نفس خود را در خدمت عقل قرار ندهند، سر از سیاست بازی دشمنان اسلام در می آورند. قوا و امکاناتی که خداوند متعال به انسان عطا کرده باید در مسیر اطاعت و عبودیت الهی قرار گیرد و هر امکانی که در راه اطاعت خداوند سبحان قرار نگیرد در راه شیطان صرف خواهد شد و شیطان از همان راه می تواند انسان را به انحراف بکشاند. علم، فکر، قلم، بیان، خوش صدایی، حرفه و فن، مال، همسر، اولاد، آبرو، موقعیت اجتماعی، قدرت، شجاعت، سیاست و دیگر امکانات همه و همه را باید در راه معصوم (علیه السلام) که همان راه خداست، قرار داد و به وسیله همه امکانات باید به نصرت معصوم (علیه السلام) شتافت، وگرنه هر کدام از این امکانات طعمه شیطان خواهد شد. "فَأَبْذُلُ نَفْسِی وَ مَالِی وَ وُلْدِی وَ أَهْلِی وَ جَمِیعَ مَا خَوَّلَنِی رَبِّی بَیْنَ یَدَیْکَ"، "تا جانم، مالم، فرزندانم، خانواده ام، و همه ی آن چه را که پروردگارم به من عطا فرموده است، به پیشگاهت تقدیم کنم".[2]

چه بسیار افرادی که در نظام اسلامی موقعیت سیاسی پیدا کردند و پس از مدتی به خاطر حب دنیا که راس همه خطاهاست، از کشور اسلامی فرار کرده به دشمن پناهنده شدند و تمام نیرو، قوا، استعداد و اطلاعات خود را در خدمت دشمن قرار دادند. دشمن نیز به خاطر خوی پلید مکر و فریب خود این گونه افراد را بیشتر به نوکری خود می پذیرد و از طریق این منافقان و خائنان برای مسلمانان توطئه می کند و برای نابودی آنها می کوشد.

معمولاً فتنه و فسادهایی که اتفاق می افتد سه گروه در آن نقش دارند که یکی از آنها شیطان صفت هایی هستند که به عنوان مغز متفکر، توطئه های عظیمی را طراحی می کنند و در فرصت مناسب فتنه و فساد را برپا می کنند. مثلاً فتنه ای که توسط بنی امیه طراحی شد در آن سه گروه نقش داشتند:

"گروه اول، تعداد اندکی از افرادی مانند ابوسفیان، مغیره، ابوعبیدۀ جراح و بعضی دیگر بودند که جمع شیاطین طراح و مغزهای متفکر فتنه را تشکیل می دادند. عدۀ دیگری هم به واسطۀ وابستگی قبیلگی یا به طمع مال و مقام در پی گروه اول به راه می افتادند. اما گروه سوم که اکثریت را تشکیل می دادند تنها به واسطۀ ساده دلی دنباله رو این جریان بودند".[3]

پس از استقرار معاویه در شام، بنی امیه به شکل های مختلف مردم را فریب دادند و آنها را به جنگ با حضرت امام علی (علیه السلام) کشاندند. معاویه با استفاده از افرادی مانند عمروعاص مکار مردم ساده لوح را فریب داد.

آمریکا و اسرائیل دشمنان سرسخت اسلام و ایران که از سالیان متمادی در حال طراحی نقشه برای نابودی این کشور اسلامی هستند، شیطان صفت هایی که به عنوان مغزهای متفکر نقشه های آنان را طراحی می کنند که پس از اجرای هر نقشه با شکست مواجه می شوند، در مقابل آنها افرادی در این مملکت اسلامی وجود دارند که آنان نیز مغزهای متفکر جهان اسلام اند و قدرت فکر و اندیشه را در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بکار می برند برخلاف مغزهای متفکر و نوکران ذلیل و خوار استکبار جهانی که عقل آنها اسیر هوای نفس آنها شده است.
 

فرار مغزها در خدمت دشمن

فرار مغزها نمونه های عینی این اسارت عقل تحت حکمفرمایی نفس است. افرادی که دارای خلاقیت ها و استعدادهای درخشان هستند از مملکت اسلامی به کشورهای کفر فرار می کنند. بجای اینکه استعداد خود را صرف دین اسلام و میهن اسلامی خود کنند، این استعداد و عقل و هوش را در خدمت مستکبرین جهان که دشمنان خدا و اسلام هستند قرار می دهند. استکبار جهانی هم هرچه در فن آوری پیشرفت می کند، هرگز هیچ کدام از اختراع ها و تولیدهای آنها برای خدمت به بشریت نیست، بلکه برای مسلط شدن بر بشریت و چپاول کردن مال و دارایی های آنهاست. زیرا کسی که با اختراع و ایجاد ابزار جدید اطلاعاتی، رسانه ای و نظامی می خواهد هر آنچه در اختیار ملت هاست آن را سرقت کند و به وسیله فن آوری روز، انواع ظلم و فسادها را در زمین گسترش دهد، خدمت او به بشریت را چگونه می توان تصور کرد جز اینکه اگر چیزی را در اختیار مردم می دهد، چند برابر بیشتر از آن را مرموزانه و زیرکانه از آنها باز پس می گیرد، بلکه هرچه تکنولوژی را پیشرفت می دهد برای این است که ابزار و روش های ربودن از مردم را نامحسوس تر کند. هرچه می خواهد از مردم سرقت کند و کسی هم متوجه سرقت او نشود. چرا مردم متوجه سرقت مرموز دشمن نمی شوند؟ چون دشمن در قبال سرقتی که می کند، خدمات پوچ، غفلت آور و سرگرم کننده را ارائه می دهد که کاملاً طبق امیال و هوا و هوس نفسانی مردم است.

پی نوشت ها:
 
[1] صحیفه نور، خمینی، روح الله، ج۱۳، ص۷۱.
[2] المصباح الکفعمی، ص۴۹۶.
[3] در پرتو آذرخش، آیت الله مصباح یزدی، ص۲۱.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما