خبر های مبنی بر تحریم شدن بازار ایران توسط شرکت نوکیا

نوکیا (Nokia) هم بازار ایران را تحریم می‌کند. این شرکت فنلاندی با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد در سال 2019 هیچ تجارت جدیدی در بازار ایران انجام نخواهد داد و به سیاست‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پایبند خواهد بود.
دوشنبه، 13 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خبر های مبنی بر تحریم شدن بازار ایران توسط شرکت نوکیا

بازار ایران توسط کمپانی نوکیا تحریم شد

تحریم نوکیا برای ایران به طور قطع مشخص شد.

شرکت نوکیا در گزارش سالانه خود ضمن اشاره به تحریم‌ های اقتصادی علیه ایران و سیاست‌ های تجاری متناقض آمریکا و اروپا اعلام کرد که در سال جاری میلادی قصد ندارد تجارت جدیدی را در ایران داشته باشد.

نوکیا با اشاره به سیاست های تجاری متناقض اروپا و آمریکا در برابر ایران، از توقف سرمایه گذاری های خود در کشورمان خبر داد.

کمپانی فنلاندی در سال گذشته ۶۲ میلیون دلار از فروش تجهیزات مخابراتی به اپراتورهای ایرانی درآمد داشته است، اما تحریم های تازه آنها را از گسترش این کسب و کار منصرف کرده است.

این شرکت اعلام کرده است:

چارچوب های قانونی متفاوت اروپا و آمریکا که فعالیت های تجاری در ایران را تنظیم می‌ کنند، در آینده به مراتب پیچیده تر خواهند شد.

به عنوان یک شرکت اروپایی، انطباق با قوانین سیاست خارجی متضاد آمریکا و اتحادیه اروپا بسیار دشوار خواهد بود.

در پی توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت بزرگ در سال ۲۰۱۵، تحریم‌ های اعمال شده توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل کنار گذاشته شد و در مقابل ایران برخی محدودیت ها را در مورد برنامه هسته‌ای خود پذیرفت که به ظن غربی ها با بمب هسته ای مرتبط بود.

دونالد ترامپ اما پس از رسیدن به قدرت ایالات متحده را از این توافقنامه خارج کرده و با اعمال تحریم های یک جانبه بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی را وادار کرد بین تجارت در ایران و ادامه فعالیت شان در آمریکا یا داد و ستد با این کشور یکی را انتخاب کنند.

نوکیا (Nokia) هم بازار ایران را تحریم می‌کند. این شرکت فنلاندی با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد در سال 2019 هیچ تجارت جدیدی در بازار ایران انجام نخواهد داد.

نوکیا هم اعلام کرد در سال 2019 هیچ تجارت جدیدی در بازار ایران انجام نخواهد داد و به سیاست‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پایبند خواهد بود.

شرکت نوکیا که جزو بزرگ‌ ترین اپراتورهای مخابراتی و تولید کنندگان تجهیزات ارتباطات رادیویی جهان محسوب می‌ شود، اخیرا گزارش سالانه خود را منتشر کرد که برنامه‌ های این شرکت فنلاندی در سال جاری را نشان می‌ دهد.

این شرکت به مشکلات و چالش‌های تجاری در سیاست‌های متناقض آمریکا و اروپا علیه ایران اشاره کرد که بر اساس آن، Nokia در سال 2019 هیچ فعالیت تجاری جدیدی با ایران نخواهد داشت و این شرکت نیز بازار ایران را تحریم کرده است.

Nokia در سال 2019 هیچ فعالیت تجاری جدیدی با ایران نخواهد داشت و این شرکت نیز بازار ایران را تحریم کرده است.

نوکیا در گزارش سالانه که به نام F20 شناخته می‌شود، تاکید کرد اتحادیه اروپا و دولت آمریکا سیاست‌های تجاری و قانونی جدیدی در خصوص تجارت با ایران در نظر گرفته‌ اند که تجارت با ایران را بیش از پیش دشوار کرده است. از این رو ادامه تجارت نوکیا در ایران ممکن نخواهد بود.

این شرکت فنلاندی بیان کرد یک شرکت اروپایی بزرگ برای هماهنگ شدن با قوانین و سیاست‌ های متناقض آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر فعالیت در یک کشور، فرایند بسیار سخت و چالش‌برانگیز پیش رو خواهد داشت.

نوکیا در بخشی از این گزارش اعلام کرد ما فعالیت‌های تجاری خود را به صورت مداوم ارزیابی می‌ کنیم، اما در شرایط فعلی نمی‌توان فعالیت جدیدی را در سال 2019 با ایران انجام داد.

از این رو فقط تعهدات و قراردادهای قبلی خود را بر اساس مقررات فعلی انجام می‌دهیم.

گفتنی است این شرکت فنلاندی در سال 2018 توانسته از فروش تجهیزات به اپراتورهای مخابراتی ایران حدود 54.6 میلیون یورو برابر با 62 میلیون دلار درآمد کسب کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.