راه های جلوگیری از هک شدن برنامه اینستاگرام

اگر در مورد هک شدن اکانت اینستاگرام خود نگران هستید این مقاله را دنبال کنید. هکرها همیشه به دنبال راه هایی هستند که شما از آنها غافل هستید. احراز هویت دو مرحله ای برای اینستاگرام و ایمیل، استفاده از رمز عبور قوی و غیرتکراری، تپ نکردن روی لینک های کوتاه شده که در بیو وجود دارد، مسدود کردن فالورهای مشکوک و.. همه روش هایی هستند که شما برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام خود میتوانید استفاده کنید.
جمعه، 17 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه های جلوگیری از هک شدن برنامه اینستاگرام

آیا اینستاگرام هک می شود؟

این سوالی است که ممکن است در ذهن هر فردی پیش بیاید. اینستاگرام سال هاست که زیر نظر فیس بوک فعالیت می کند و سابقه خوبی در تامین امنیت حساب های کاربری خود دارد.

با این حال چرا ما هر روز اخباری مبنی بر هک شدن اکانت ها و پیج های مختلف در اینستاگرام می شنویم؟

پاسخ به این سوال ساده است. اینستاگرام از امنیت بالایی برخوردار است اما آنچه که باعث هک شدن حساب های کاربری در این شبکه اجتماعی می شود، نا آگاهی خود کاربران است که سبب می شود تا فاکتورهای امنیتی را مد نظر قرار نداده و امکان هک کردن اکانت اینستاگرام خود را به دیگران بدهند.
 

هک شدن یا از دسترس خارج شدن؟

هک شدن پیج اینستاگرام به این معنی است که فردی بتواند به اطلاعات اکانت شما دست پیدا کرده و با رمز عبور شما، به صفحه اینستاگرامی شما ورود پیدا کند. در صورت بروز این موقعیت، هکر می تواند کنترل کل اکانت اینستاگرام شما را در دست گرفته و هر تغییری که بخواهد در آن ایجاد کند.

اما از دسترس خارج شدن یا دیسیبل شدن پیج به معنی هک شدن آن نیست و به موقعیتی گفته می شود که پیج شما توسط افراد مختلف ریپورت می شود و سپس اینستاگرام پیج شما را از دسترس خارج می کند. در این شرایط شما نمی توانید به حساب خود وارد شوید و به طور کلی حساب شما از دسترس خارج خواهد شد.

خوشبختانه هر دو نوع این مشکلات به سادگی قابل حل هستند و به سادگی می توان حتی پس از ایجاد چنین مشکلی، آن را رفع نمود.
 

بازگرداندن پیج هک شده اینستاگرام

اینستاگرام راهکاری را برای کسانی که پیج آن ها به دلایل مختلف مثل سهل انگاری در انتخاب پسورد مطمئن، هک می شود، اندیشیده است که با استفاده از آن می توانید به سادگی و بدون نیاز به هزینه، پیج خود را در 90 درصد موارد بازگردانید.

برای این منظور تنها کافی است از طریق وب سایت رسمی اینستاگرام، گزارش هک شدن حساب کاربری خود را ارسال کنید. تیم امنیت اینستاگرام تمام ورود و خروج ها به حساب کاربری شما را تحلیل می کنند و آخرین تغییرات صورت گرفته در حساب کاربری شما را مورد بررسی قرار می دهند.

در صورتی که احراز شود که کنترل پیج شما به دست شخص دیگری افتاده است، دسترسی شخص را از حساب کاربری شما گرفته و پیج را دوباره به خودتان باز می گردانند.

به همین سادگی همه چیز قابل حل است و هیچ نیازی به پرداخت هزینه به کسانی که مدعی تامین امنیت اینستاگرام هستند، نخواهد بود.

تنها کاری که باید انجام دهید وارد شدن به بخش گزارش هک شدن در وب سایت رسمی اینستاگرام و ارسال یک گزارش به زبان انگلیسی است.
 

بازگردانی پیج مسدود شده

همانطور که اشاره شد، یک روش دیگر برای از دسترس خارج شدن حساب کاربری شما وجود دارد که آن ریپورت شدن صفحه شما می باشد.

اینستاگرام برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه، پورنوگرافی، توهین و سایر موارد، ساز و کاری را اندیشیده که به واسطه آن کاربران می توانند صفحاتی را که اینگونه مطالب را انتشار می دهند ریپورت یا گزارش کنند.

پس از گزارش این صفحات توسط چند کاربر مختلف در بازه های زمانی متفاوت، اینستاگرام مجاب می شود که صفحه مورد نظر دارای محتوای غیر اخلاقی یا مجرمانه است و سپس بدون اعلام هشدار قبلی، صفحه را کاملا مسدود می کند.

در این شرایط بسیاری از افراد گمان می کنند که پیج آن ها هک شده است، در حالی که اینگونه نیست و در حقیقت پیج آن ها از طرف خود اینستاگرام مسدود شده است.

تعداد گزارشات و ریپورت صفحات در اینستاگرام بسیار زیاد است و همین موضوع سبب می شود تا دقت در مسدود سازی به شدت کاهش پیدا کند.

لذا تا آنجا که به نظر می رسد، اینستاگرام تنها به نظر کاربرانی که گزارش را ارسال می کنند بسنده کرده و بدون اینکه محتوای صفحه شما را به دقت بررسی کند، آن را مسدود می سازد.

این موضوع سبب می شود تا مشکلاتی برای کاربران اینستاگرام ایجاد شود.

سودجویان با آیپی و اکانت های مختلفی که در اختیار دارند، به سراغ پیج شما رفته و آن را طی چند روز متوالی، از اکانت ها و آیپی های مختلف ریپورت پورنوگرافی می کنند.

سپس پیج شما مسدود خواهد شد و به این ترتیب در قبال بازگرداندن پیج شما، از شما اخاذی می کنند! کاری ساده و پر درآمد.

بازگرداندن پیج های مسدود شده در اینستاگرام بسیار ساده است.

نیازی به پرداخت هزینه به تامین کننده های دروغین امنیت اینستاگرام نیست و خودتان به سادگی می توانید آن را انجام دهید.

تنها کافی است به وب سایت رسمی اینستاگرام مراجعه کرده و گزارشی را مبنی بر رفع مسدودیت پیج خود، ارسال کنید.
 

تامین امینت اینستاگرام ؛ دروغ یا واقعیت؟

با این که مشکلات ذکر شده، راهکارهایی ساده برای رفع دارند، اما عده ای از عدم آگاهی کاربران سوء استفاده نموده و همین راهکارهای رایگان و ساده را با قیمت های هنگفتی به فروش می رسانند! این افراد تنها کاری که انجام می دهند ارسال یک گزارش به اینستاگرام برای رفع مسدودیت و یا بازگرداندن پیج هک شده است.

این افراد از عدم آگاهی و کمبود مهارت زبان انگلیسی قربانیان ریپورت یا هک اینستاگرام سوء استفاده کرده و با استفاده از تجربه ای که در این راه بدست آورده اند، پیام هایی را برای اینستاگرام ارسال می کنند تا بالاخره اینستاگرام صفحه شما را از حالت هک شده یا ریپورت شده خارج کند.

به همین سادگی. آن ها اطلاعات پیج شما را می گیرند، از شما می خواهند در پیج خود تبلیغات کار آن ها را نمایید و در پایان با استفاده از اطلاعاتی که دارند، می توانند هر زمان دیگری که خواستند، پیج شما را این بار خودشان هک کنند! به عبارت ساده تر، شما یک بار به این افراد اعتماد کرده و پس از آن باید برای از دست نرفتن اطلاعات پیج خود، به خواسته های آنان تن دهید.
 
شیوه کار
برخی از این افراد تنها در صورتی که به آن ها نیاز داشته باشید به شما کمک خواهند کرد تا پیج خود را دوباره بدست آورید که در قبال این کمک از شما هزینه ای نیز خواهند گرفت.

اما برخی دیگر نیز وجود دارند که پای خود را فراتر از این گذاشته و به نوعی با استفاده از عبارت تامین امنیت اینستاگرام اقدام به کلاهبردای می کنند.

این افراد با استفاده از آیپی های مختلف و اکانت های مختلفی که دارند، پیج شما را ریپورت می کنند.

پس از ارسال ریپورت های مختلف، اینستاگرام پیج شما را مسدود می کند. این افراد به شما از طریق ارتباطی دیگری پیام می دهند که پیج شما هک شده است و باید برای بازگردانی آن مبلغی را به ما پرداخت کنید.

پس از دریافت مبلغ، گزارش رفع مسدودیت را به اینستاگرام ارسال می کنند و ایسنتاگرام مدتی بعد پیج شما را باز می کند.

به همین سادگی و بدون اینکه حتی دانشی از هک و امنیت داشته باشند، با ادعای تامین امنیت اینستاگرام از شما سودجویی کرده و متاسفانه شما تنها قربانی عدم آگاهی خود خواهید شد.

در صورتی که اگر کمی در این رابطه مطالعه می داشتید، می توانستید بدون نیاز به هیچ هزینه ای، سریعا پیج خود را بازگردانید.

برخی دیگر از این افراد نیز وجود دارند که در قبال بازگردانی پیج شما، از شما می خواهند تا تبلیغات آن ها را در صفحه خود نمایید و حتی ایمیل دسترسی به حساب را مطابق خواسته آنان تغییر دهید تا هر زمانی که اراده کردند، بتوانند به طور کلی پیج شما را پاک کنند.

عده ای نیز فریب این افراد را خورده و در عین ناباوری، تمام اطلاعات خود را در اختیار این افراد قرار می دهند و به تمامی دستورات آن ها گوش فرا می دهند.
 
تامین امنیت اینستاگرام
تامین امنیت اینستاگرام تنها و تنها به دو مورد وابسته است: کاربر و سرور! ما تا حد زیادی از سرورهای اینستاگرام مطمئن هستیم و می دانیم که دسترسی و نفوذ به این سرورها کار هر کسی نیست.

اما کاربران اینستاگرام به شدت آسیب پذیر هستند و در اکثر مواقع می توان اطلاعات حساب کاربری آنان را بدست آورد.

شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام موظف هستید که تمامی اقدامات امنیتی حساب کاربری خود را که از طرف اینستاگرام پیشنهاد شده است، انجام دهید.

ما در گذشته در رابطه با راهکارهای جلوگیری از هک اینستاگرام مفصلا صحبت کرده و به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را حتما مطالعه فرمایید.

با این حال در زیر به طور خلاصه برخی از مهمترین راهکارهای افزایش و تامین امنیت اینستاگرام را معرفی نموده ایم.

فعال نمودن احراز هویت دو مرحله ای

استفاده از آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر که به آن دسترسی دارید

استفاده از پسورد مطمئن و غیر قابل حدس برای اکانت اینستاگرام

استفاده از پسورد مطمئن و غیر قابل حدس برای آدرس ایمیل

عدم ارائه اطلاعات اکانت خود به دیگران

عدم ارائه اطلاعاتی همچون سال تولد یا غیره به افرادی که نمی شناسید

عدم نصب برنامه های مشکوک و بدون منبعی معتبر


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.