با خلاقیت و نوآوری خود به کارآفرینی در خانه بپردازید

اشتغال همواره یکی از مهم ترین دغدغه¬های افراد بوده است. هدف از کار کسب درآمد است، این به توانایی شما بستگی دارد که چگونه از امکانات موجود برای اشتغال و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. گروهی از مردم در کارگاه ها و کارخانجات و شرکت¬های دولتی و خصوصی با درآمد محدود مشغول به کار بوده و راضی هستند. اما بسیاری از افراد علاقه¬مند هستند تا کسب و کار خود را داشته باشند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد کسب و کار شخصی، راه اندازی کسب و کارهای خانگی است.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با خلاقیت و نوآوری خود به کارآفرینی در خانه بپردازید
امروزه، با وجود نرخ بالای بیکاری و موانعی که در مسیر اشتغال وجود دارد، بسیاری ازجوانان، در پی یافتن راهی جدید برای کسب درآمد هستند. پیشرفت تکنولوژی باعث فراهم آمدن امکانات و فرصتهای زیادی جهت اشتغال به کار افراد شده است که استفاده بهینه از آنها نیازمند داشتن خلاقیت و نوآوری است. یکی از مهمترین فرصت­ها «کار در منزل» است که انواع مختلفی دارد و با توجه به شرایط جامعه امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
 

با خلاقیت و نوآوری خود به کارآفرینی در خانه بپردازید


کسب و کارهای خانگی

اشتغال همواره یکی از مهم ترین دغدغه­های افراد بوده است. هدف از کار کسب درآمد است، این به توانایی شما بستگی دارد که چگونه از امکانات موجود برای اشتغال و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. گروهی از مردم در کارگاه­ها و کارخانجات و شرکت­های دولتی و خصوصی با درآمد محدود مشغول به کار بوده و راضی هستند. اما بسیاری از افراد علاقه­ مند هستند تا کسب و کار خود را داشته باشند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد کسب و کار شخصی، راه اندازی کسب و کارهای خانگی است.
 

چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنیم؟

برای ایجاد کسب وکار نیاز به داشتن مهارت و البته سرمایه است. بهتر است برای شروع کار سراغ فعالیت­های پرهزینه که امکانات زیادی نیاز دارد نروید. پیشنهاد ما برای شروع، ایجاد مشاغل خانگی است. به عنوان مثال شما یک نجار ماهر هستید. برای اینکه بتوانید ازاین مهارت استفاده کنید نیاز به یک کارگاه تولیدی و فروشگاه جهت عرضه محصول دارید. لازم نیست از اول اقدام به تولید مبل و میز و... که به فضایی بزرگ و ابزار پیشرفته نیاز دارد نمایید. شما می­توانید در پارکینگ منزل یا یک اتاق مجزا داخل خانه اسباب بازی­های چوبی، قفسه­ها، میزهای کوچک و .... تولیدکنید. این وابسته به میزان خلاقیت شماست که چگونه از ابزار و فضای موجود بهترین استفاده را نمایید. بعد از تولید محصول می توانید آن را به فروشگاه‌ها عرضه کنید. اگر مایل هستید این کار را نیز خودتان انجام دهید، از فضای مجازی کمک بگیرید. با مطالعه بازاریابی اینترنتی می توانید از طریق سایت­ها یا گروه­ها در شبکه­های اجتماعی محصول را به دیگران عرضه کنید و مشتریان خود را بیابید. بسترهای تکنولوژیک امروزی به شما این امکان را می دهند که با حداقل هزینه، محصول خود را تولید کنید و ساده‌تر از روش‌های سنتی، آن‌ها را به فروش برسانید.
 

مزایای کارآفرینی در منزل

مهمترین مزایای کار آفرینی در خانه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

رسیدن به علاقه شخصی و پرورش خلاقیت

اینکه شما در زمینه‌ای که به آن علاقه مند هستید فعالیت کنید، باعث ایجاد آرامش و همچنین پرورش خلاقیت در شما می­شود. فعالیت در زمینه دلخواه در محیطی آرام به شما کمک میکند تا بهره وری را افزایش دهید و پله‌های ترقی را با سرعت بیشتر طی نمایید.

طراحی و ساخت تراریوم با سرمایه اندک امکان پذیر است.
 

کاهش هزینه ها

به هرحال اینکه شما بخواهید هر روز صبح به محل کار خود بروید هزینه­هایی به شما تحمیل خواهد کرد. همچنین ساعتی از وقت شما صرف رفتن و بازگشتن از محل کار می­شود. شما می­توانید پول و زمان خود را صرف فعالیت­های مهمتری نمایید.
 

ساعت کاری دلخواه

وقتی شما در منزل کار می­کنید ساعت کار تعریف شده‌ای ندارید. می­توانید برحسب نیاز و وضعیت زندگی خود ساعت کاری تعیین کنید یا در هر ساعتی از روز که مایل بودید به فعالیت بپردازید.

با خلاقیت و نوآوری خود به کارآفرینی در خانه بپردازید


درآمد بالا و ریسک پایین

مشاغل خانگی، با وجود اینکه با سرمایه‌ای کمتر نسبت به سایر مشاغل شکل می­گیر­ند، سود دهی بالا دارند. برای مثال یکی از راه‌های کسب درآمد پرورش کرم میل ورم (Mealworm) است. این کرم در اصل لارو سوسک Darkling beetle است که منبع تغذیه پروتئین برای پرندگان،  ماهی‌ها است.

از مزایای پرورش کرم میل ورم:
1- عدم نیاز به فضای وسیع
2- حداقل میزان غذای مصرفی برای پرورش کرم
3- داشتن بستری مناسب در تجارت جهانی غذا
4- حتی در صورت رونق این کسب و کار، شما می توانید درآمد ارزی نیز داشته باشید.
5- تقویت اقتصاد کشور و بسترسازی حاکمیت برای آن

شاید کسب و کار خانگی یک فعالیت بی اهمیت تلقی شود اما همین فعالیت­های کوچک باعث گردش پول شده و چرخ اقتصاد را به حرکت در می­آورد. بنا به گفته سازمان حمایت و سازماندهی مشاغل خانگی، 15 درصد از رقم تولید ناخالص داخلی در اقتصاد کشور، متعلق به همین مشاغل است و 74 درصد افرادی که در این عرصه مشغول هستند، در شهرها فعالیت می­کنند.

 در حال حاضر، اشتغال جوانان ایرانی در منزل بسیار گسترش یافته و جوانان با استفاده از اینترنت به سرعت در حال توسعه فعالیت‌های خود هستند. برای نمونه طبق آماری که در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد شاخص جهانی کارآفرینی در سال 2018 منتشر کرده است، رتبه ی جهانی ایران در کارآفرینی سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳ رتبه‌ای در میان ۱۳۷ کشور جهان به ۷۲ رسیده است. همین عامل باعث شده است که دولتمردان نیز به مشاغل خانگی نگاه جدید و ویژه‌ای داشته باشند. در سال‌های اخیر مسئولین تلاش کردند با قانونمند کردن این فعالیت­ها و ارائه تسهیلات به گسترش کسب و کار خانگی کمک کنند. بسیاری از کشورهای توسعه یافته در زمان بحران اقتصادی حساب ویژه­ای بر روی مشاغل خانگی باز کرده اند و برای آن تسهیلات ویژه در نظر گرفته­اند.

 
انواع کار در خانه

 کار در منزل بانوان؛ از پرطرفدارترین و پرسودترین راه‌های کسب درآمد است. فعالیت بانوان در رشته­های هنری از گذشته تا امروز بسیار رواج داشته، بانوانی که به فعالیت­های هنری علاقمند هستند در کنار فعالیت روزمره خود می­توانند اقدام به تولید محصولات هنری با صرف کمترین هزینه نمایند، هنر خود را به دنیای اطرافشان معرفی و کارآفرینی کنند. هنرهای دستی مانند:

1- نمد دوزی
2- خیاطی
3- چرم دوزی
4- گل دوزی
5- عروسک سازی
6- قلاب بافی
و ...
که مواد اولیه گران قیمتی ندارند و برای تهیه آن­ها، به فضای وسیع و سرمایه هنگفتی نیاز نیست.
 
از دیگر فعالیت‌های درآمدزا که در منزل قابل انجام است، می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
بازاریابی اینترنتی، تایپ، ترجمه، ویراستاری، تولید محتوا، برنامه نویسی، بهینه سازی سایت، ترجمه، طراحی وب، پشتیبانی فنی، تدریس خصوصی، پرستاری و مراقبت از کودکان و...

اشتغال اینترنتی تنها با یک دستگاه رایانه یا گوشی موبایل هوشمند متصل به اینترنت امکان پذیر است

پیدا کردن این مشاغل کار سختی نیست و سایت هایی برای این پروژه‌ها طراحی شده است که کارفرما و فریلنسر (کارمند دورکار) بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و مبلغی به عنوان پورسانت نیز به سایت پرداخت نماید. در ایران هم پلتفرم هایی برای سرویس دهی به صورت فریلنسری یا دورکاری وجود دارند و جوانان مشتاق به کار که آشنایی با این مهارت ها دارند، می توانند با انجام پروژه و کسب امتیاز در این سایت، به درآمد مناسبی دست یابند.
 

استعدادهای خود را کشف کنید و کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید

کسب و کارهای خانگی به شما فرصت می دهند که استعدادها، مهارتها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارید و از آنها کسب درآمد کنید. فراموش نکنید که در مراحل اولیه کار، کلید موفقیت شما صبر است. باید بتوانید با معرفی و بازاریابی، افراد را به خرید محصولات خود ترغیب کنید و در راستای این هدف، از ابزارهای ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرم و صفحات وب به خوبی استفاده نمایید.

کار درخانه علاوه براینکه نیروی جویای کار را مشغول می­کند از توانایی زنان خانه­دار نیز برای تولید استفاده می­کند. بانوان می­توانند درکنار پرداختن به کارهای منزل، با انجام کار در خانه علاوه بر تولید به اقتصاد خانواده کمک کنند بدون اینکه آرامش روانی اعضای خانواده به خطر بیفتد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.