خبرهایی مبتنی بر هک شدن اینستاگرام توسط هکرها

اینستاگرام بازهای حرفه ای، به ویژه افرادی که دارای اکانت هایی با فالوور های بالا هستند و یا افرادی که از اکانت خود کسب درآمد میکنند، این روزها باید خود را برای شرایط سخت تر آماده کنند زیرا طبق اخبار رسیده، هکرها برای کسب درآمد بیشتر بسیاری از اکانت های مهم را هک کرده و افراد بسیاری برای پس گرفتن اکانت خود محبور به باج دادن به هکرها شده اند.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خبرهایی مبتنی بر هک شدن اینستاگرام توسط هکرها

هک شدن اینستاگرام توسط هکرها

مدتی پیش اخباری از سوی اینستاگرام منتشر گردید که در آن از یک اختلال امنیتی در اپلیکیشن اینستاگرام یاد شده بود که اینستاگرام ادعا داشت این اختلال به طور کامل رفع گردیده است.

اما هکرها خیلی زودتر از اینستاگرام به این مسئله پی برده و در اقدامی توانسته اند با استفاده از این آسیب پذیری، اطلاعات شخصی بیش از 6 میلیون کاربر اینستاگرام را هک نموده و بدست بیاورند.

این اطلاعات به گفته اینستاگرام شامل کلمات کاربری و عبور نمی باشد اما مطمئنا حاوی ایمیل ها و شماره تلفن افراد به همراه اسم و مشخصات ایشان می باشد.

موردی که در هک شدن اینستاگرام به این شیوه با اهمیت جلوه می کند، این است که هکر ها بیش از هر مورد دیگری، افراد مشهور و سلبریتی ها را هدف قرار داده اند.

با این حساب به احتمال خیلی زیاد بسیاری از این افراد اکانت اینستاگرامشان هک شده است و باید منتظر لو رفتن اطلاعاتشان توسط هکرها باشند.

افرادی که تعداد زیادی فالوور داشته و در لیست افراد مشهور قرار گرفته اند، بیشترین احتمال هک و فاش شدن اطلاعات خصوصی شان را دارند.

در همین خصوص وبسایتی نیز از سوی این افراد در دارک وب طراحی شده است که در آن به ازای دریافت مبالغی، از میان لیست بلند بالای 6 میلیونی اقدام به فروش اطلاعات هر کاربری که بخواهید می نماید.

بدست آوردن شماره تلفن و اطلاعات خصوصی افراد مشهور و حتی عادی، می تواند برای آن ها بسیار دردسر ساز باشد چراکه بسیاری از افراد برای قراردادن یوزرنیم و پسورد دیگر حساب هایشان نیز از این اطلاعات بهره می برند.

به عنوان نمونه شاید برای خود ما نیز پیش آمده باشد که شماره تلفن یا ترکیبی از شماره تلفن و تاریخ تولد خود را به عنوان پاسورد یکی از حساب هایمان قرار داده باشیم.
 

توصیه های امنیتی در خصوص احتمال هک شدن اینستاگرام

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به امنیت اطلاعات خود اهمیت می دهید، احتمالا با شنیدن خبر هک شدن اینستاگرام به فکر بالا بردن امنیت اکانت خود خواهید بود.

برای این منظور توصیه می گردد هرچه سریعتر اقدام به عوض کردن پسورد خود در اکانت اینستاگرام خود نمایید. برای این منظور کافی است از طریق پروفایل کاربری خود در اینستاگرام به قسمت تنظیمات رفته و سپس در قسمت Change Password اقدام به تغییر پسورد خود نمایید.

همچنین توصیه می گردد برای جلوگیری از سو استفاده از اطلاعات شخصی خودتان، هر چه سریعتر اقدام به عوض کردن یوزرنیم و پسوردهایی نمایید که ارتباط خاصی با اطلاعات شخصی شما نظیر تاریخ تولد و یا شماره تلفن و یا پسورد اینستاگرامتان دارد، نمایید و از پسوردهای مطمئن و ایمن استفاده کنید.

نسبت به هر نوع دسترسی غیر مجاز و یا ناشناخته به حساب های کاربری خود حساس باشید و هر نوع پیامی را جدی بگیرید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.