آشنایی با ویژگی های اندروید8 موسوم به اندروید O

سیستم‌عامل اندروید از اولین نسخه‌اش که با نام اندروید آلفا عرضه شد تا امروز مسیر پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است. حالا چندین سال پس از نسخه‌ی اول، به هشتمین نسخه‌ی این سیستم‌عامل و مطابق رسم نام‌گذاری به ترتیب حروف الفبا، به حرف O رسیدیم.با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ویژگی های اندروید8 موسوم به اندروید O

ویژگی های اندروید O چه هستند

از آنجا که این سیستم عامل با اینکه هنوز عرضه نشده است، سر و صدای زیادی به پا کرده است، انتظار می رود اندروید 8 قابلیت های جدیدی را به کاربرانش ارائه دهد که پیش از این در نسخه های قبل تر شاهد آن نبوده ایم. تعدادی از این ویژگی ها در ادامه ذکر شده است که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
 
قابلیت تصویر در تصویر در اندروید او
گوگل در نسخه جدید سیستم عامل اندروید ، قابلیت تصویر در تصویر را گنجانده است. البته این ویژگی در اندروید 7 استفاده شده است، اما توسعه دهندگان اندروید 8 بر این باورند که این ویژگی را بسیار پیشرفته تر طراحی نموده اند بهبود داده اند. قابلیت تصویر در تصویر به شما این امکان را می دهد مثلا در حین نوشتن یک متن، یک تصویر یا ویدیو را نیز تماشا کنید.
 
شناسایی و انتخاب هوشمند متون
یکی از ویژگی های جدید اندروید 8 ، هوشمندتر شدن پروسه کپی و بیست نمودن متون می باشد. طبق تحقیقات گوگل، کاربران از این قابلیت بیشتر در هنگامی استفاده می کنند که نیاز به کپی کردن شماره ها و آدرس ها داشته باشند. پس با کار بر روی این قضیه و طراحی دقیق تر، توانسته اند در اندروید O این قابلیت را بهبود بخشیده تا بطور پیشرفته تر و سریعتری این کار انجام پذیرد.
 
فراهم آوردن امنیت بیشتر با مصرف باتری کمتر در android O
یکی از ویژگی هایی که شاید کمتر به چشم کاربر بیاید اما فوق العاده حیاتی می باشد، ویژگی های امنیتی یک سیستم عامل می باشد. اندروید 8 طبق نظر طراحان، دارای بیشترین ویژگی های امنیتی نسبت به نسل های پیشین خود می باشد. جالب این جاست که این ویژگی های امنیتی با مصرف باتری کمتری همراه شده اند و قابلیت نگهداری شارژ را تا حد زیادی بالا برده اند.
 
نمایش نوتیفیکیشن ها در android 8
نمایش نوتیفیکیشن و هشدارها از اولین نسخه های اندروید تا به امروز تقریبا به یک شکل بوده است. اما طراحان گوگل تصمیم گرفته اند این قابلیت را کمی بهبود ببخشند. همه چیز سر جای خود است تنها قابلیتی که اضافه شده است، این است که از این پس شما می توانید با نگه داشتن انگشتتان روی برنامه ای که علامت نقطه به عنوان نوتیفیکیشن روی آن خورده است، همان هشدار را به راحتی ببینید.
 
نمایش ویجت ها تنها با یک کلیک
در اندروید 8 قادر خواهید بود به سادگی با نگه داشتن انگشت خود روی هر اپلیکیشنی، پنجره مربوط به ویجت های آن را باز کنید. در این صورت قادر خواهید به سادگی، هر اپلیکیشنی را که می خواهید ویجت هایش را بر روی صفحه اضافه نموده و یا حذف کنید.
 
ارائه نسخه google play protect
امنیت مهمترین مسئله در حفظ حریم خصوصی دستگاه های کامپیوتری می باشد. گوگل برای اینکه نشان دهد از اپل در حفظ امنیت کاربرانش ، چیزی کم ندارد، اقدام به ارائه نسخه google play protect روی اندروید 8 نموده است. این برنامه قادر خواهد بود تا برنامه های نصب شده روی دستگاه ها را بصورت روزانه اسکن نموده و سلامت آن ها بررسی نماید. همچنین برنامه های مشکوک را از لیست گوگل پلی حذف می نماید که می تواند در حفظ امنیت بسیار کاربردی باشد.
 

اندروید 8 برای چه دستگاه هایی قابل دریافت می باشند؟

دستگاه هایی که تا به امروز گوگل اعلام نموده که اندروید 8 به روی آنها قابل نصب است در زیر لیست شده است. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که بسیاری از دستگاه هایی که هنوز به عرضه عمومی گذاشته نشده اند هم ممکن است به این لیست اضافه گردند.

Samsung Galaxy S8

Samsung Galaxy S8 Plus

Samsung Galaxy S7Galaxy S7 edge

Samsung Galaxy A7/A5/A3 (2017)

Nokia 6

Nokia 5

Nokia 3

Sony Xperia XA1

Sony Xperia XA1 Ultra

Sony Xperia XZ Premium

Sony Xperia XZs

Sony Xperia L1

Sony Xperia X Performance

Sony Xperia XA Ultra

Sony Xperia XZ

Sony Xperia XA

Sony Xperia X

LG G6

LG G5

LG V20

LG Nexus 5X

HTC U11

HTC U Ultra

HTC U Play

HTC evo 10

HTC 10

Motorola Moto Z

Motorola Moto Z Force

Motorola Moto Z Play

Huawei P10/P10 Plus/P10 Lite

Huawei Mate 9

Huawei Nova 2

Huawei Nova 2 Plus

Huawei P9/P9 Plus/P9 Lite

Google Pixel

Google Pixel XL

OnePlus 3/3T

Blackberry KEYone


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما