مدیریت بر روی زمان استفاده ی کودکان از گوشی یا تبلت

در سال‌ های اخیر یکی از مهمترین سرگرمی‌های کودکان، بازی کردن با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها بوده که این موضوع به علت ضررهایی که می‌تواند برای کودکان به همراه داشته باشد، به یکی از دغدغه‌های مهم والدین تبدیل شده است و کودکان به قدری وابسته‌ی این دستگاه‌ها شده اند که در اکثر مواقع، پایان زمان بازی آن‌ها با گریه همراه خواهد بود.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مدیریت بر روی زمان استفاده ی کودکان از گوشی یا تبلت

مدیریت زمان استفاده از صفحه‌نمایش(Screen Time) توسط کودکان

با ترویج روز افزون فناوری در بین مردم و کاربردی‌ تر شدن آن، مشکلی تحت عنوان استفاده بیش‌ از حد کودکان از وسایل صفحه‌ نمایش دار پدیدار شده است.

طی تحقیقات انجام‌ شده خانواده‌ ها معمولاً در خانه‌های خود به‌ طور متوسط ۶ دستگاه متصل به اینترنت دارند و فرزندان آن‌ ها نیز به‌طور پیوسته پای تلویزیون، کامپیوتر، تلفن‌ ها و تبلت هایشان هستند.

دستگاه‌ های دیجیتالی امروزه به بخشی از فرآیند آموزشی در مدارس تبدیل‌شده‌ اند و به‌ تازگی شاهد آن هستیم که برای برگزاری و شرکت در یک کلاس نیاز به یک عدد تبلت خواهید داشت، تبلتی که کودک علاوه بر استفاده از آن در مدرسه به استفاده از آن در خانه نیز ادامه می‌ دهد.

شاید مدیریت زمان صفحه‌ نمایش این‌ قدرها حائز اهمیت نبود چرا که وقتی‌ که فرزند مشغول کار با این وسایل است والدین نگران هستند و از خود می‌ پرسند که فرزند من در اینترنت چه می‌کند؟ آیا واقعاً در حال انجام تکالیفش است؟

آیا خواب کافی دارند؟ آیا وقتی‌ که در تخت خواب خود هستند بدون اجازه من با گوشی و یا تبلت خود بازی می‌ کنند؟ از دستگاه‌هایی که در اختیار دارند چطور در مدرسه استفاده می‌ کنند؟
 

راهکار چیست؟

اگر بر سر مدیریت زمان استفاده از وسایل صفحه‌ نمایش دار همیشه با فرزندان خود جدال دارید. راهکار هایی را برای شما معرفی میکنیم.
 
تنظیم روتین محدودیت
روتین‌ هایی را برای دسترسی سالم به اینترنت ایجاد کنید. به‌وسیله این امکان کاربردی که در این سامانه SFP تعبیه‌ شده است می‌ توانید زمان خواب، تفریح و بازی فرزند خود را تعیین کنید و با کمترین دغدغه به انجام فعالیت‌ های روزانه خود بپردازید.
 
مدیریت زمان استفاده از صفحه‌نمایش بیرون و درون خانه
قبل از این‌که سامانه SFP معرفی شود و در دسترس مردم قرار بگیرد هیچ پلتفرم یکپارچه‌ ای به جهت مدیریت و اعمال محدودیت بر روی زمان استفاده از دستگاه‌ ها در همه زمان‌ ها و مکان‌ ها نبود. با استفاده از سامانه SFP قادر خواهید بود تا چه درون منزل و یا بیرون از منزل مانند مدرسه، اتوبوس و… زمان استفاده اینترنت فرزند خود را کنترل کنید.
 
کمک از متخصصین
سامانه SFP دارای تیم پشتیبانی مجرب و قوی در حوزه آموزش و رفع ابهامات و ارائه راهکارها در رابطه با استفاده از سامانه SFP هستند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.