نقش مردم در امنیت و آسایش در اینترنت چیست؟

ایمنی اینترنتی به معنای احتیاط‌ها و اقدام‌هایی است که برای حفظ ایمنی کاربران بخصوص کودکان و نوجوانان در محیط اینترنت در برابر مخاطراتی که کاربران، اطلاعات و سامانه هایشان را تهدید می‌کند باید اتخاذ شود.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش مردم در امنیت و آسایش در اینترنت چیست؟

چگونه تأثیر خود را در اینترنت پیدا کنیم؟

به‌عنوان یک والد نقش شما دارای دو بعد است. شما برای اعمالی که خودتان انجام می‌ دهید مسئول هستید و اما همین‌ طور برای رفتار هایی که از فرزندتان نیز سر می‌ زند مسئول هستید. این دو مسئولیت با یکدیگر تلاقی خواهند داشت، اگر در حال انجام رفتار های ایمن در فضای اینترنت هستید بدین معنی است که فرزند شما نیز از فعالیت‌ های شما تقلید خواهد کرد.

برای این‌که نقش خود را مشخص کنید، نیاز دارید که درباره کار هایی که در فضای آنلاین انجام می‌ دهید فکر کنید. اگر شخصی هستید که از برنامه‌های پیام‌رسان استفاده نمی‌ کند و یا این‌ که در رسانه‌ های اجتماعی مشارکت نمی‌ کند، آنگاه احتمالاً نیازی نیست که بر روی نحوه ارتباطات خود در فضای آنلاین با دیگران تمرکز کنید، به‌جای این امر احتمالاً نیاز دارید که روش‌ های ایجاد گذر واژه‌ه ای ایمن را بیاموزید.

در قدم بعدی، بنگرید که  فرزندتان چگونه از اینترنت استفاده می‌ کند. کمی وقت بگذارید و با آن‌ ها نشست‌ و برخاست کنید و از آن‌ ها بپرسید که از چه برنامه‌ها و شبکه‌ های اجتماعی استفاده می‌ کنند. اگر که با برنامه‌ هایی که استفاده می‌ کنند نا آشنا هستید از آن‌ ها بخواهید که به شما نشان دهند که چگونه کار می‌ کنند. از آن‌ ها در مورد گذر واژه‌ هایشان بپرسید و به آن‌ ها کمک کنید که گذرواژه‌ه ای ایمنی را برای خود انتخاب کنند.

اگر که فرزند شما از شبکه‌ های اجتماعی و برنامه‌ های پیام‌ رسان استفاده می‌ کند به آن‌ ها راجع به اخلاقیات در فضای سایبری و این‌ که چگونه از آن‌ ها انتظار دارید که در این‌ گونه سایت‌ ها فعالیت کنند توضیح دهید. به آن‌ ها کمک کنید تا بفهمند که بایستی با چه کسانی به‌صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند، کنارشان بنشینید و یک لیست بسازید. به آن‌ ها اجازه دهید تا بدانند که این‌ گونه فعالیت‌ ها دقیقاً چه هستند و شما با حضور آنلاین خود چه ویژگی‌ هایی را از خود بروز می‌دهید.
 

عادت‌های سالم را تمرین کنید

در اینجا کمی از اصول پایه‌ ای برای ایجاد امنیت و آسایش در اینترنت را بیان کرده‌ایم و فکر می‌ کنیم که وقتی‌ که بخواهید رفتار آنلاین خود را بهبود ببخشید بسیار کاربردی هستند. سعی کنید این نکات را به‌عنوان هدف در نظر بگیرید و زمانی را صرف اجرای آن‌ ها نمایید.

1) گذر واژه‌ های خود را به‌ وسیله ایجاد عادت برای تعویض پیوسته آن‌ ها ایمن نگاه‌ دارید و برای همیشه فراموش کنید که دادن پسورد به دیگران اشکال ندارد!

2) یک فرآیند برای خود طراحی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید با چه کسانی بایستی تعامل داشته باشید.  مجبور نیستید درخواست تمامی فالوور ها را بپذیرید.

3) خودتان را بر روی حریم شخصی و قوانین استفاده از سرویس‌ ها آموزش دهید.

4) سعی کنید تنظیمات حریم شخصی متفاوتی که در هر برنامه در دسترس هستند را بیابید و آن تنظیمات را آن‌گونه که به آن‌ ها نیاز دارید تغییر دهید.

5) یک لیست شماره‌ دار از اخلاقیات در فضای سایبری برای خود ایجاد کرده و آن را دنبال کنید.

این را بپذیرید که شما برای اعمال خود مسئول هستید و بدانید که برای اطلاعاتی که بر روی اینترنت به اشتراک می‌ گذارید نیز مسئول هستید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.