دستور پخت مرغ ایتالیایی با پنیر خامه‌ ای و اسفناج

مرغ ایتالیایی غذای فوق العاده آسانی است که از ترکیب ادویه جات، پنیر خامه ای، گوجه گیلاسی و اسفناج تشکیل شده است ، این غذا را در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه طرز تهیه این غذای خوشمزه را برایتان آمده کرده ایم. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 30 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت مرغ ایتالیایی با پنیر خامه‌ ای و اسفناج

طرز تهیه مرغ ایتالیایی با پنیر خامه‌ ای و اسفناج

مناسب برای 4 نفر

352 کالری

این غذا برای پذیرایی از مهمان‌ ها فوق‌ العاده است. آن را در هنگام سرو روی مقداری سیب‌ زمینی قرار دهید و در کنار یک سالاد ترد میل کنید.
 
زمان آماده سازی 
20 دقیقه
 
زمان پخت 
45 دقیقه
 
مواد لازم
پیاز بزرگ ۱ عدد

پنیر خامه‌ ای کم‌ چرب 85 گرم

برگ اسفناج خرد شده 200 گرم

جوز رنده‌ شده مقداری

سینه مرغ بدون پوست 4 عدد

گوجه‌ ی گیلاسی 24 عدد

سیب زمینی متوسط 550 گرم

سیر خرد شده 4 حبه

زیتون سیاه 8 عدد

روغن کلزا یا روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

سالاد برای سرو
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۲۲۰ درجه گرم کنید و یک سینی فر بزرگ را با کاغذ مومی بپوشانید. پیاز را درون یک کاسه قرار دهید و آنقدر آب جوش بریزید که رویش را بپوشاند.

اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا نرم شود. در این حین، پنیر، اسفناج و جوز را با مقداری زیادی فلفل سیاه مخلوط کنید. آن را روی سینه‌ی مرغ پخش کنید و روی‌ آن گوجه بگذارید.

2.برش‌ های پیاز را از آب خارج کرده و آب‌ شان را بگیرید. سپس آنها را با سیب‌ زمینی، سیر، زیتون، روغن و فلفل سیاه مخلوط کنید.

مخلوط سیب‌ زمینی را در ۴ توده‌ ی جدا که کمی از هم فاصله دارند، روی کاغذ مومی بریزید. آنها را حدود ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که تقریبا نرم شوند و شروع به تغییر رنگ کنند، بپزید.

3.آن را از فر بیرون بیاورید. روی هر توده‌ ی سیب‌ زمینی یک سینه مرغ قرار دهید و برا ی 20 دقیقه دیگر در فر بپزید تا سیب‌ زمینی‌ ها و مرغ کاملا پخته شوند و گوجه ها نیز کباب شوند. این غذا را در کنار سالاد سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.