دستور پخت پورتوبلوی پرشده با اسفناج و پنیر

اسفناج جزء سبزی هایی می باشد که دارای دنیایی از خواص و فواید بی نظیر است، همچنین اسفناج برای درمان بیماری ها، زیبایی پوست و مو بسیار مفید است.در این مطلب با طرز تهیه پورتوبلوی پرشده با اسفناج و پنیر آشنا می شویم.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پورتوبلوی پرشده با اسفناج و پنیر

طرز تهیه پورتوبلوی پرشده با اسفناج و پنیر

مناسب برای 4 نفر

196 کالری

در اینجا ما از مواد داخل لازانیای گیاهی استفاده می‌ کنیم – ریکوتا، اسفناج و پنیر پارمسان – و آنها را درون قارچ پورتوبلوی کبابی قرار می‌ دهیم. در این رسپی باید از قارچ‌ هایی با کلاهک بسیار بزرگ استفاده شود. اگر فقط توانستید قارچ‌‌ های کوچک پیدا کنید، تعداد قارچ‌ ها را یک یا دو عدد افزایش دهید و مواد را بین تمام قارچ‌ ها تقسیم کنید. این غذا را با سالاد آمیخته با سس و نان غلات کامل یا اسپاگتی با سس مارینادا سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
20 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
کلاهک قارچ پورتوبلوی بزرگ ۴ عدد

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

فلفل یک‌ چهارم قاشق چایخوری

پنیر ریکوتای نیم‌ چرب یک فنجان

اسفناج تازه یک فنجان

پنیر پارمسان نصف فنجان

زیتون سیاه ۲ قاشق غذاخوری

چاشنی نصف قاشق چایخوری

سس مارینارای آماده سه‌ چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1. فر را تا ۴۵۰ درجه‌ ی فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر لبه‌ دار را با اسپری روغن بپوشانید.

2. کلاهک‌ های قارچ را روی سینی فر بچینید. روی آنها نمک و یک‌ هشتم قاشق چایخوری فلفل بپاشید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کباب کنید تا نرم شوند.

3. در این حین، ریکوتا، اسفناج، یک‌ چهارم فنجان پارمسان، روغن زیتون، چاشنی ایتالیایی و یک‌ هشتم قاشق چایخوری فلفل باقی‌ مانده را در یک کاسه‌ ی متوسط باهم مخلوط کرده و له کنید. سس مارینارا را در یک کاسه‌ ی کوچک بریزید، رویش را بپوشانید و به‌ مدت ۳۰ ثانیه تا ۱٫۵ دقیقه با درجه‌ ی بالا در مایکرویو قرار دهید.

4. وقتی قارچ‌ ها نرم شدند، به‌ آرامی مایع جمع‌ شده درون آنها را خالی کنید و آنها را مجددا روی سینی فر بچینید. ۱ قاشق غذاخوری سس مارینارا روی هر کدام پخش کنید. روی بقیه‌ ی سس را بپوشانید تا گرم بماند. یک‌ سوم فنجان از مخلوط ریکوتا را روی هرکدام از قارچ‌ ها بریزید و یک‌ چهارم فنجان پارمسان باقی‌ مانده را روی آنها پخش کنید. آنها را حدود ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا داغ شوند. سپس با سس مارینارای باقی‌ مانده سرو کنید.
 
نکته
دستوراتی که از اسپری روغن استفاده می‌ کنند، می‌ توانند باقی‌ مانده‌ ی چسبناکی برجای بگذارند که تمیز کردن آن سخت است. برای صرفه‌ جویی در زمان و تازه نگه داشتن سینی فرتان، قبل از استفاده از اسپری روغن، آن را با یک لایه فویل بپوشانید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.