دستور پخت نان موز، فندق و کاکائو

اگر شما هم به دنبال یک نان با طعمی جدید و خوشمزه برای صبحانه یا میان وعده هایتان هستید پیشنهاد ما برای شما نان موز، فندق و کاکائو است. در ادامخ طرز تهیه این نان مقوی و لذیذ را برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 1 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت نان موز، فندق و کاکائو

طرز تهیه نان موز، فندق و کاکائو

مناسب برای 16 نفر

152 کالری

کاکائو و فندق در این دستور پخت کاملا باهم هارمونی دارند و در کنار موز، طعم فوق‌ العاده‌ ای به این نان ساده می‌ دهند.
 
زمان آماده سازی
20 دقیقه
 
مواد لازم
اسپری روغن مقدار کمی

آرد سفیدیک و سه‌ چهارم فنجان

پودر کاکائوی شیرین‌ نشده 2 قاشق غذاخوری

جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

تخم‌ مرغ زده‌ شده 2 عدد

موز رسیده‌ له‌ شده 1 فنجان

ماست یونانی بدون چربی حدود ۱۵۰ گرم

شکر قهوه‌ ای نصف فنجان

شکلات صبحانه‌ فندقی (مانند نوتلا) یک چهارم فنجان

روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری

فندق خرد شده یک چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۳۵۰ درجه‌ ی فارنهایت گرم کنید. داخل دو قالب نان کوچک یا یک قالب نان بزرگ، روغن اسپری کنید. در صورت تمایل می‌ توانید کف آنها رابا کاغذ پوستی بپوشانید. قالب‌ ها را کنار بگذارید. آرد، پور کاکائو، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه‌ ی بزرگ باهم مخلوط کنید. یک فرورفتگی در وسط مخلوط آرد ایجاد کنید و آن را کنار بگذارید.

2.تخم‌ مرغ‌ ها، موز، ماست، شکر قهوه ای، شکلات صبحانه‌ ی فندقی و روغن را در یک کاسه‌ ی متوسط باهم مخلوط کنید. همه‌ ی مخلوط موز را یک‌ باره در وسط مخلوط آرد بریزید و خوب بهم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود. خمیر حاصل را در قالب‌ های نان بریزید و روی آنها فندق بپاشید.

3.اگر قالب‌ هایتان کوچک ‌اند، ۳۰ تا ۳۵ دقیقه و اگر قالب‌ تان بزرگ است، آن را ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید. روش دیگر آن است که یک خلال دندان چوبی را در وسط نان در حال پخت فرو ببرید و بیرون بیاورید. اگر تمیز بیرون آمد و خمیر به آن نچسبید، یعنی نانتان آماده است.

برای آنکه روی نان بیش‌ از حد قهوه‌ ای نشود، در ۱۵ دقیقه‌ ی آخر پخت روی قالب‌ ها را بطور شل با فویل بپوشانید. قالب‌ ها را حدود ۱۰ دقیقه روی رک‌ های سیمی قرار دهید تا خنک شوند. نان را از قالب خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود. کاغذ پوستی را از ته نان جدا کنید. دور نان‌ ها پلاستیک یا فویل بپیچید و اجازه دهید یک شب بماند. سپس آن را برش بزنید.
 

نکته ۱

می‌ توانید بجای شکر قهوه‌ ای از شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی مانند اسپلندا استفاده کنید. در اینصورت حتما دستور العمل پشت بسته را بخوانید تا متوجه شوید که چه مقدار از آن معادل نصف فنجان شکر قهوه‌ ای است.
 

نکته ۲

حدود ۳ عدد موز متوسط، معادل ۱ فنجان موز له‌ شده است.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.