از بیمه اتکایی چه میدانید؟

شاید شما هم گاهی با خود اندیشیده باشید که چطور شرکت های بیمه با وجود پذیرش این همه ریسک ورشکست نمی شوند، اگر در یک شهر بزرگ زلزله یا سیلی عظیم رخ دهد شرکت های بیمه چگونه تمام خسارت ها را پرداخت میکنند،مگر سرمایه شرکت های بیمه چقدر است؟رمز موفقیت و ماندگاری شرکت های بیمه علاوه بر استفاده بهینه از علم آمار و احتمالات پدیده ای است به نام بیمه اتکایی.
دوشنبه، 12 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از بیمه اتکایی چه میدانید؟
بیمه اتکایی برای شرکت هایی که بسیار بزرگ هستند بهترین گزینه می باشد که از آنها حفاظت می کند. بسیاری از افراد شاید با خود اندیشه باشند که شرکت ها با وجود ریسک بسیار زیادی که در کار خود دارند چه بیمه ای آنها را پوشش می دهد.

بیمه اتکایی یکی از بیمه هایی می باشد که بر اساس آن شرکت بیمه، شرکت های دیگر را تحت نظارت خود در می آورد و به روش های مختلفی آن را در امور خود مشارکت می دهد. در واقع یکی از ویژگی های بسیار مهمی که بیمه اتکایی دارد این است که خطر شرکت ها را تقسیم و توزیع می کند. این بیمه انواع متعددی دارد و هر یک از آنها ویژگی های متنوعی دارد، برای اینکه با آنها آشنایی داشته باشید در ادامه آنها را معرفی می کنیم.
 

انواع قراردادهای بیمه اتکایی

قراردادهای بیمه اتکایی به انواع مختلفی تقسیم می شود که آنها عبارت می باشند از :
 
1. اختیاری
این بیمه نوعی از عملیات اختیاری اتکایی به شمار می رود که در آن برای ریسک هر یک از برنامه به صورت جداگانه برنامه ریزی می شود.
 
2. قراردادی
این نوع بیمه اتکایی یکی از بیمه های قراردادی به شمار می رود که قرار داد در آن به صورت محدود و نامحدود بسته می شود.
 
3. اجباری
در این نوع بیمه کسی که بیمه گر واگذارنده می باشد ریسک های شرکت خود را در محدوده اختیارات خویش قرار می دهد و به همین دلیل فردی که بیمه گر است اید تمامی این ریسک ها را پذیرش نماید. از آنجایی که نام دیگر آن بیمه باز می باشد، هر زمانی که بیمه گر واگذارنده میل داشته باشد از بیمه اتکایی استفاده کند و تحت پوشش آن قرار بگیرد می تواند این کار را انجام دهد و با خیالی آسوده از امکانات بیمه گر استفاده کند.
 
4. به روش صندوق
در این نوع از بیمه برهی از شرکت هایی که در یک کشور وجود دارند و یا در یک منطقه هستند، بخشی از سرمایه خود را درون صندوق قرار می دهند تا در صورت نیاز از آن سرمایه استفاده کنند. صندوق بیمه اکو یکی از این صندوق ها به شمار می رود، با وجود این بیمه خطراتی که شرکت ها را تهدید می کند بسیار کاهی می یابد و آسیب پذیری به شرکت ها بسیار کمتر می شود.
 

فواید بیمه اتکایی

همانطوری که می دانید تمامی بیمه ها دارای فواید بسیار زیادی هستند و به همین دلیل افراد از آنها استفاده می کنند. بیمه اتکایی هم فواید بسیار زیادی دارد که آنها عبارت می باشد از :

1. میزان تعهداتی را که در هر یک از شرکت ها وجود دارد در برابر خطراتی که ممکن است برای آنها به وجود آید، با وجود این بیمه بسیار پراکنده می شود، در واقع این بیمه تمامی خطرات درون شرکت ها را پراکنده می کند.

2. شرکت های بیمه اگر از سرمایه این شرکت ها در فعالیت های خود استفاده کنند، بدون شک توان بیشتری خواهند داشت و به همین دلیل در راستای بهبود شرایط و کمتر کردن خطرات درون شرکت ها فعالیت های بیشتری را انجام می دهند.

3 .بیشتر خطراتی که امکان دارد در شرکت ها رخ داده شود را بیمه اتکایی پوشش می دهد و آنها را در حجم های مالی متنوعی معامله می کند.

4. در پذیرش خطراتی که امکان دارد برای شرکت به وجود آید از خود ثبات عل نشان می دهد.

5. با وجود این بیمه شرکت شما خدمات متنوع تری را دریافت می کند، چرا که بیمه اگر توانایی بیشتری داشته باشد خدمات بیشتری را هم ارائه می دهد.

6. این بیمه می تواند سرمایه گذاری ها بیشتری در فعالیت بیمه ای متنوعی داشته باشد، چرا که قدرت او در این زمینه بسیار بیشتر از شرکت های دیگر است.

7. زمانی که ظرفیت پذیرش ریسک در این بیمه بیشتر باشد، به راحتی می تواند بیمه نامه شرکت ها را صادر کند و رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

8. سرمایه ای که برای ریسک شرکت در صندوق بیمه گذاشته شده است می تواند در زمینه های بسیاری تنوع و بهبود داشته باشد.

9. حوادث فاجعه آمیز برای شرکت ها با وجود بیمه اتکایی به خوبی پوشش داده می شود.

10. این بیمه یکی از بهترین ابزارهایی به شمار می رود که ریسک های به وجود آمده را به خوبی مدیریت می کند.

11. انتقال و به دست آوردن تخصص در صنعت بیمه با این نوع از بیمه های بسیار بیشتر می شود، چرا که افراد با خیالی آسوده می توانند به تمامی فعالیت های خود رسیدگی نمایند.
 

شرایط فسخ بیمه اتکایی

در برخی از موارد شرکت ها می توانند بیمه اتکایی خود را فسخ کنند که آنها به دلایل متنوع می باشد. این دلایل عبارت می باشد از :

- هیچ گونه سود دهی در بیمه وجود نداشته باشد و بیمه ورشکسته شود.

- میزان خسارات وارده که به شرکت وارد شده است بر اساس نتایج قرارداد پرداخت نگردد.

- تمایل داشتن یکی از طرفین به فسخ قرار دارد، که در این صورت هر یک از طرفین بخواهد بیمه را فسخ کند، باید با طرف دیگر هم هماهنگ باشد.

- در صورتی که جنگ شروع شود و به همین دلیل از آنجایی که جنگ به تعهدات یکی از طرفین تاثیر می گذارد، می توانند قرار دارد را فسخ کنند.
 

نتیجه گیری در مورد بیمه اتکایی

هر یک از شرکت های بیمه با توجه به میزان سرمایه ای که دارند، منطقه جغرافیایی که در آن فعالیت می کنند، قدمت فعالیت کردن آنها، دانش فنی مدیران بیمه و همچنین استراتژی هایی که در بازاریابی دارند باید برای اینکه منافع خود را به خوبی حفظ کنند تحت پوشش بیمه اتکایی قرار بگیرند.

اگر شما در حاشیه این بیمه قرار داشته باشید امنیت تمامی فعالیت های شما تضمین می شود. اگر چنین قالبی در قراردادها وجود داشته باشد، شرکت های بیمه می توانند به خوبی از سرمایه های کلان و زیادی که در جامعه وجود دارد مراقبت کنند و آنها را در امنیت خود نگهداری کنند.

بیمه اتکایی یکی از مهمترین قابلیت هایی که دارد این است که خسارت هایی را که به شرکت وارد می شود را تا حد بسیار زیادی تامین می کند، برخی از خسارت هایی که به شرکت وارد می شود مانند زلزله، آتش سوزی و ... که جبران ناپذیر می باشد را بیمه اتکایی تحت پوشش خود در می آورد و به شما هزینه خسارت آن را می دهد. بر این اساس شما باید بدانید اگر دارای شرکت بزرگی هستید و هزنیه زیادی را به عنوان سرمایه در شرکت خود دارید، بهتر است تحت پوشش بیمه های اتکای درآیید تا از تمامی اموال و سرمایه شما مراقبت شود.1

پینوشت
1.www.en.wikipedia.org


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.