30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان

در مناسبت‌های مختلف دغدغه خریدن یک هدیه مناسب از جمله دل مشغولی‌های همه ماست. به خصوص که این مناسبت به نام مادران رقم خورده باشد. روحیه حساس آن‌ها ما را وا می¬دارد تا تمام حواس خود را برای انتخاب یک گزینه مناسب جمع کنیم. در متن حاضر چند مورد از هدایای مختلف برای مادرها و مادربزرگ ها را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.
دوشنبه، 26 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان

چرا به همدیگر هدیه می‌دهیم؟

در قرآن کریم شکرگزاری برای والدین در ردیف شکرگزاری در برابر خداوند است و بر این موضوع در آیه ۱۴ سوره لقمان صریحا تاکید شده است که «مرا و پدر و مادرت را شکرکن که بازگشت به سوى من است.» در کنار حفظ احترام والدین، دادن هدایا نیز می‌تواند به شادی آن‌ها و رضایت خاطرشان از فرزندان خود بیافزاید.

هدایا همیشه بخش مهمی در توسعه روابط سالم و دوست‌داشتنی بوده‌اند. به غیر از این که تنها یک حرکت ساده از قدردانی نسبت به اطرافیانتان باشد، دادن هدایای مناسب می‌تواند نشان دهد که شما چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید و آن‌ها را درک می‌کنید. در حالی که تمام روابط منحصر به فرد هستند، هیچ‌کس نمی‌تواند تاثیر این چیزها را انکار کند. (1)

هدیه دادن و هدیه گرفتن در مناسبت‌های مختلف می‌تواند زیبا و خاطره ساز باشد. اساس این رسم یک هدف مهم است: قدردانی. ما به همدیگر هدیه می‌دهیم تا به آن‌ها نشان دهیم که از آن‌ها سپاسگزاریم و نقشی که در زندگی ما ایفا می‌کنند را ارج می‌نهیم .اما در کنار این موضوع تصور غلطی نیز رایج شده که هرچه این هدیه بزرگ‌تر باشد، بیشتر قدردانی ما را بیان می‌کند. ما می‌توانیم با دادن یک شاخه گل به راحتی لبخند را بر لب عزیزانمان ببینیم. (2)
 

هدیه‌های مناسب مادران و مادربزرگ ها

در ادامه 30 مورد از هدایای را که می‌توان به صورت دست ساز یا به قیمت مناسب تهیه کرد را از نظر میگذاریم.
 
1.محصولات ارگانیک
 محصولاتی که با پایه شیمیائی ساخته نشده اند و به طبع مشکلات کمتری را در پی خواهند داشت. به طور مثال لوازم آرایشی ارگانیک می‌تواند هدیه مناسبی برای آن‌ها باشد.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
2.کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان
 شاید برای تسکین تنش‌های روزانه و استرس‌های ناشی از زندگی مادرانه، انجام امور هنری ساده بتواند هدیه خوبی برای آن‌ها باشد.
 
3.ثبت نام یک ساله باشگاه:
مطمئنا ورزش برای سلامتی همه ما مفید است. شاید یکی از بهرتین کادوهای ممکن برای مادران، ثبت نام آن‌ها در یک باشگاه ورزشی است.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
4.اخذ عضویت کتابخانه
 میزان مطالعه مادران تاثیر مستقیم بر تربیت فرزندان خواهد داشت. چه بسا هدیه‌ای چنین زیبا آن‌ها را خوشحال کند.
 
5.ساختن یک دفتر روزانه
چیزی شبیه به تقویم بسازید و به اندازه روزهای سال جملات مثبت و با انرژی برای مادر بنویسید. گاهی خوب است که از نکات خوب اخلاق او نیز یاد کنیم. (3)  
 
6.تخته برش شخصی
هر مادری برای فرزندانش بهترین دست پخت را دارد. پس خوب است اگر برخی از وسایل مورد نیاز او را شخصی سازی کنیم. می‌توان با نوشتن جملات زیبا و یا یادآوری نقاط قوت او روی آن اشیا، جلوه‌ای خاص به آن بخشید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
7.خرید اشتراک مجلات سلامتی
 به آن‌ها نشان دهید که سلامتشان برایتان مهم است. برای این مسئله به دنبال اطلاعات به روز و مناسب باشید.
 
8.کیف آخر هفته محبوب او
 سعی کنید یک کیف با کارایی مناسب شامل چندین جیب مفید و به صورتی که به‌راحتی تا شود تهیه کنید، تا در مسافرت‌ها و پیکنیک‌های خانوادگی مورد استفاده مادران قرار بگیرد. (4)
 
9.نگهدارنده جواهرات
 بانوان در هر سنی باشند حتما جواهرات مخصوص به خود را دارند. می‌توانید برای این گنجینه‌های شخصی، جعبه هایی را به سلیقه خود درست کرده یا از بازار تهیه کنید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
  • 10.آلبوم شخصی
از لحظات متفاوت و جالب مادران عکس بگیرید و با کولاژ کردن آن‌ها کنار هم، آلبوم شخصی و پر از خاطره‌ای را به او هدیه کنید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان

11.گردنبند‌های دست ساز
با توجه به فصل‌های مختلف طراحی کنید. بهتر است با مواد طبیعی ساخته ‌شوند که به آن‌ها یک حس ارگانیک می‌دهد. شما می‌توانید برای هر چهار فصل یک گردنبند اختصاص دهید تا او بتواند با فصول، استایل خود را تغییر دهد. یا فصل مورد علاقه‌اش را انتخاب کند تا بتواند تمام طول سال از آن استفاده کند. (5)
 
12.تزیین خانه
اگر مادر شما به گیاهان علاقه دارد، می توانید با استفاده از وسایلی ساده برای تزئین گل‌های او و زیبایی خانه چاره‌ای بیاندیشید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
13.مجموعه خانوادگی
به طور مثال لیوان‌های قدیمی را با نقشی شبیه با اعضای خانواده نقاشی کنید. لیوان پدر و مادر می‌تواند بزرگ‌تر از بقیه باشد. (5)
 
14.پیش‌بند فانتزی و زیبا
وقتی مادر در آشپزخانه آشپزی می‌کند، همه چیز روبه‌راه خواهد شد. می‌دانیم که غذای خانگی خوشمزه‌ای خواهیم داشت. امسال این پیش‌بند را به مادر بدهید و بگذارید او بداند که آشپزی او هنوز در دنیای شما جایی دارد.
 
  • 15.بالشت مادر:
با استفاده از پارچه هائی که در خانه دارید یا یاد گرفتن چند گره ساده در بافتنی، می‌توان یک بالشت مخصوص به آن‌ها هدیه کرد. (4)
 
16.خانه مادربزرگ
رفتن به خانه مادربزرگ شبیه به یک سفر کوچک و فرصتی عالی برای داشتن خاطرات زیبا است و به کودکان ما اجازه می‌دهد که داستان‌هایی از این خاطرات را برای مادربزرگ خود بنویسند و بخوانند. (6)
 
17.چرخ خرید
  با کمی خلاقیت می‌توان به چرخ خرید مادر‌های یک صندلی تاشو نیز اضافه کرد تا به راحتی بتوانند هنگام خرید استرحت کنند. (7)
 
18.بند عینک
با خلاقیت خود هدیه‌ای مناسب را برای حفظ وسایل مادران بسازید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان

19.پازل:
یکی از بهترین هدیه هاست، که برای تمرین و تسکین فشار‌های روزانه به مادران کمک خواهد کرد.
 
20.زندگی نامه
گاهی نوشتن، تسکین بسیاری از دردهاست. دفتری طراحی کنید تا مادران بتوانند بنویسند.
 
21.تقویم خانوادگی
می‌توانید تقویم خانه را با تصاویر فرزندان و نوه‌ها تزئین کنید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان

 
22.چراغ خواب‌های تزئینی
این نوع هدیه را نیز می‌توان به صورت دست ساز یا آماده تهیه کرد.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
23.نظم دهنده یادداشت ها
 با کمی خلاقیت می‌توان صفحه‌ای برای یادداشت‌ها روزانه مادران تهیه کرد. اگر از جمله‌های زیبا نیز استفاده شود، کار ویژگی خاص خود را خواهد داشت. (6)
 
24.کمک در کارهای شخصی
 پختن غذا، شستن ظروف، گردگیری و کمک در نظافت منزل نیز می‌تواند باعث دلگرمی مادران باشد.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
25.استراحت را هدیه بدهید
برای مادرها و مادربزرگ‌ها، این هدیه نهایی است. بگذارید یک‌بار بخوابند و مطمئن شوند که یک روز تمام وقت برای استراحت دارند.
 
26.چیزهائی را به آن‌ها یاد بدهید
همان طور که نسل ما با تکنولوژی پیشرفت می‌کند، آن‌ها نیز باید در زندگی پیشرفت هائی داشته باشند. دستگاه‌های جدید و روش‌های نوین را با آن‌ها تقسیم کنید.
 
27.خاطرات خوب را در شیشه ثبت کنید
شیشه‌های کوچک مربا را تزیین کنید و خاطرات خوب مادرتان در طول یک سال را بنویسید. بگذارید بدانند که شما به تمام لحظه‌های او توجه دارید.
 
  • 28.گل بکارید
به او کمک کنید تا باغچه کوچکی پر از گل یا سبزی‌ها معطر بکارد، تا با دیدن طراوت آن‌ها لذت ببرید.

30 کادوی کوچک برای مادران و مادر بزرگان
 
29.روز را با یکدیگر سپری کنید
اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که نزدیک مادر خود زندگی کنید، یک دیدار ساده می‌تواند با معنی ترین هدیه باشد. یک فیلم را با هم تماشا کنید یا یک دستور العمل جدید پخت و پز را در آشپزخانه امتحان کنید. (7)
 
30.توجه به مادران و مادر بزرگان
بهترین هدیه‌ای که می توان به مادران تقدیم کرد توجه و احترام به آن‌ها است. فرشتگان زمینی که عشق و محبت‌های آنان بی دریغ و بی منت است. قدر زحماتشان را بدانیم و مراقب شان باشیم.

پی نوشتها
  1. www.gcregalo.com
  2. www.hbr.org
  3. www.dodoburd.com
  4. www.businessinsider.com
  5. www.dodoburd.com
  6. www.familylivingtoday.com
  7. www.giftlab.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.