درمان موخوره

راه هايي که مي تواند با استفاده از آنها موخوره را درمان کنيد. از اين قرارند: يک ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده ريخته و به مدت 10 دقيقه مي گذاريد تا بجوشد و دم بکشد، پس از سرد شدن آنرا صاف نماييد. اين مايع را به سر موهاي خود بماليد . اين عمل را هر روز تکرار نماييد تا موخوره شما بهبودي حاصل نمايد. ريشه کنجد را در آب جوش خيس نموده و بگذاريد تا 15 دقيقه بماند سپس آن را حدود 30 دقيقه ديگر جوشانده و دم کنيد، پس از آن اين مخلوط را صاف کرده و مايع
چهارشنبه، 2 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان موخوره
درمان موخوره
درمان موخوره






راه هايي که مي تواند با استفاده از آنها موخوره را درمان کنيد. از اين قرارند: يک ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده ريخته و به مدت 10 دقيقه مي گذاريد تا بجوشد و دم بکشد، پس از سرد شدن آنرا صاف نماييد. اين مايع را به سر موهاي خود بماليد . اين عمل را هر روز تکرار نماييد تا موخوره شما بهبودي حاصل نمايد. ريشه کنجد را در آب جوش خيس نموده و بگذاريد تا 15 دقيقه بماند سپس آن را حدود 30 دقيقه ديگر جوشانده و دم کنيد، پس از آن اين مخلوط را صاف کرده و مايع صاف شده را به سر خود بماليد . اين عمل را هر روز تکرار کنيد.
براي رفع موخوره بايد حداقل ماهي يک بار آن را با جوشانده گل بابونه يا گل ختمي شست و شو داد. خيس کردن مو در آب جوشانده تخم پياز، نيز براي رفع موخوره بسيار مفيد مي باشد. در طب جديد آمونياک را بهترين درمان موخوره مي دانند . بدين ترتيب که در يک لگن آب، دو يا سه قطره آمونياک ريخته و موهاي سر را با آن مي شوييد. قهوه خام (يک قسمت)نخود خام (يک قسمت)، دانه خشخاش (يک قسمت) روناس ساييده (يک قسمت) و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به صورت خميري در آوريد و شب آنها را به سر خود ببنديد و صبح با آب گرم سر را بشوييد و بعد از آنکه موها خشک شدند موها را با روغن زيتون چرب کنيد.
گل ريواس ، شاه تره ، سدر را به يک نسبت در آب، خيس نموده و پس از گذشت 24 ساعت آن را صاف کرده ، اين مايع صاف شده را به سر خود بماليد. مخلوط نيم کيلو آرد نخود خام، 200 گرم برگ مورد و نيم کيلو حنا را پنج قسمت کرده ، پنج شب متوالي آن را با سه عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوي بشوييد.
روغن هاي معتدل ، مانند روغن بنفشه يا روغن بادام را به سر بماليد و مالش دهيد. از لعاب کتيرا نيز مي توانيد براي درمان موخوره استفاده کنيد.
منبع: www.iranmania.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.