چند راهکار ساده جهت چربی سوزی بدون ورزش کردن

اگر به هر کدام از ما گفته شود که راه هایی وجود دارند که می توانند متابولیسم بدن مان را بدون اینکه فعالیت بدنی زیادی انجام دهیم افزایش دهیم، آنگاه ما قطعا به دنبال راه هایی خواهیم گشت تا آنها را بیابیم.
پنجشنبه، 25 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند راهکار ساده جهت چربی سوزی بدون ورزش کردن

راهکارهایی برای سوزاندن ۱۰۰ کالری، بدون آنکه حتی تلاش کنید

 این اعمال سخت نیست و هر روز در هر مکانی که هستید می توانید با انجام آنها مقدار زیادی کالری بسوزانید.
 
بایستید
بله، واقعا به همین سادگی است. با ایستادن بجای نشستن، بدن ما کالری بسیار بیشتری می سوزاند. پزشکان در یک مطالعه، تفاوت بین دانشجویانی که از میزهای ایستاده و میزهای معمولی استفاده کرده بودند را بررسی کردند.

دانشجویانی که در پشت میزهای ایستاده قرار گرفته بودند، بطور قابل توجهی کالری بیشتری نسبت به آنهایی سوزاندند که نشسته بودند. آنها تخمین زدند که با ۲ تا ۳ ساعت ایستادن بجای نشستن در طول روز می تواند کاهش وزنی حدود ۲۳ کیلوگرم در سال اتفاق بیفتد.

مزیت دیگر آن است که ایستادن برای پوسچر بدنتان نیز مفید است. با در نظر گرفتن اینکه اکثر ما عضلات تثبیت کننده محکمی نساخته ایم، این کار می تواند در ابتدا سخت باشد اما سعی تان را بکنید.
 
آب سرد بنوشید
آب سرد نه تنها در تابستان طراوت بخش و در زمستان شکنجه است بلکه در سوزاندن کالری نیز بسیار موثر می باشد.

یکی از عملکردهای اصلی بدن، تنظیم درجه حرارت است.

وقتی در صبح از خواب بیدار می شوید، بدن شما اندکی پیش یک تنظیم درجه حرارت ۸ ساعته نسبتا آسان را سپری کرده است ــ البته با فرض اینکه شما در فضای باز و زیر باد نخوابیده باشید.

با نوشیدن حداقل نیم لیتر آب سرد پس از بیدار شدن از خواب،‌ شما سیستم بدنتان را شوکه خواهید کرد و سوخت و سازتان را بکار می‌اندازید. ثابت شده که ادامه دادن به این کار در طول روز بوسیله نوشیدن حداقل ۲ لیتر آب سرد در روز می تواند حدود ۱۰۰ کالری بسوزاند.
 
از درجه حرارت بکاهید
اگر ما می توانیم متابولیسم مان را با نوشیدن آب سرد تغییر دهیم، آیا ممکن است بتوانیم این کار را با قرار گرفتن درون آب سرد هم انجام دهیم؟ پاسخ مثبت است.

یک راه بسیار موثر برای این منظور، آن است که درون وان آب یخ برویم اما این کار برای اکثر افراد، بسیار دشوار است.

یکی از آسانترین راه  ها برای رسیدن به این هدف، استفاده از هوا بجای آب و پایین آوردن درجه حرارت در اتاق خواب در حین خواب است.

محققان در یک مطالعه اخیر دریافتند که با پایین آوردن ترموستات در شبها از ۲۴ به ۱۹ درجه سانتیگراد، گرمازایی افزایش می یابد.
 
چای سبز بنوشید
چای سبز معرکه است، مگر نه؟ آن طعم خوبی دارد،‌ حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است و چربی نیز می سوزاند. همه می دانند که کافئین،‌ ترموژنیک است اما محققان کشف کرده اند که چیز دیگری در یک فنجان چای سبز وجود دارد که به آن عامل کمک می کند.

به چند گروه از شرکت کنندگان یک دارونما، کافئین و عصاره چای سبز داده شد. گروه چای سبز در گرمازایی و اکسیداسیون چربی بطور کلی بهتر از گروه کافئین عمل کرد.

هنگام خرید چای سبز سعی کنید حتما برگ های باکیفیت را انتخاب کنید. آنها از نظر محتوای تغذیه ای، بهتر از چای های کیسه ای استاندارد هستند و در نتیجه فواید بیشتری به بدنتان می رسانند.
 
در صبح زود، صبحانه بخورید
مطمئنم که این را قبلا شنیده اید: صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. واقعا هم همینطور است. حرف کسانی که خلاف آن را به شما می گویند، باور نکنید.

سعی کنید به مدت یک هفته صبحانه تان را در عرض ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن میل کنید. با این کار، سطوح انرژی تان افزایش می یابد که به معنای افزایش متابولیسم و کالری سوزی است. منظور ما از صبحانه فقط قهوه و یک تکه نان تست نیست.

برای تحت کنترل درآوردن اشتهایتان در طول روز، یک صبحانه سرشار از پروتئین بخورید. شما با خوردن پنکیک و شربت هیچ لطفی به بدنتان نمی کنید. تخم مرغ و گوشت، گزینه های مناسبی برای یک صبحانه سرشار از پروتئین هستند.
 
کمتر تلویزیون تماشا کنید
بله تلویزیون برای ما مضر است و این را می دانیم. اما از چه نظر بد است؟ علاوه بر تمام دلایل دیگری که قبلا گفته ایم، حالا متوجه می شویم که در افزایش وزن نیز نقش دارد.

نمی خواهیم بگوییم که چربی از طریق امواج نامرئی ناشی از تلویزیون وارد بدن های ما می شود؛ اما تماشای تلویزیون، بیشتر از یک روش غیرمستقیم در افزایش وزن نقش دارد.

اکثر افراد حدود یک‌سوم از روزشان را به نشستن و تماشای تلویزیون اختصاص می دهند. در مطالعه استنفورد، ۳۶ فرد بزرگسال به مدت ۳ هفته تحت نظر قرار گرفتند.

سپس آنها مدت زمان تماشای تلویزیون را به نصف کاهش دادند. کالری مصرفی آنها ثابت باقی ماند اما فقط بوسیله انجام یک کار دیگر بجای تماشای تلویزیون، بطور متوسط ۱۲۰ کالری بیشتر در روز سوزاندند.
 
پروتئین مصرف کنید
پروتئین، یک پادشاه در میان مواد غذایی مختلف است و ما به آن نیاز داریم. آن حاوی بلوکهای سازنده بدن ماست و ما آن را به چیزهای بسیاری تبدیل می کنیم.

این احتمالا توضیح می دهد که چرا پروتئین، یک درشت‌مغذی است که به بیشترین انرژی برای سوزاندن نیاز دارد وهمچنین حس سیری بیشتری به فرد می دهد.

محققان کشف کرده اند که با دو برابر کردن مصرف پروتئین یک فرد در حین ثابت نگهداشتن مصرف کربوهیدرات، مصرف کالری کل کاهش می یابد.

به عبارت ساده، دو برابر کردن پروتئین در افراد منجر شد که آنها حدود ۴۵۰ کالری کمتر مصرف کنند، چون بیشتر احساس سیری می کردند. این کار در پایان مطالعه به کاهش حدود ۵ کیلوگرم وزن بدن منجر شد که ۳٫۷ کیلوگرم از آن، چربی بود.
 
به کمدی روی بیاورید
خنده، بهترین دارو است و این حرف به هیچ وجه شوخی نیست. مطالعات نشان دادند که فقط بوسیله خندیدن بیش از نیم ساعت، شما می توانید ۱۰۰ کالری بسوزانید. اما لازم نیست به خودتان سخت بگیرید و ۳۰ دقیقه ممتد بخندید.

شما می توانید این مدت را در طول روز پخش کنید. در حین آماده شدن به یک برنامه صبحگاهی خنده دار گوش کنید. در حین مسافرت به فایلهای کمدی گوش کنید. اطرافتان را با افراد شوخ احاطه کنید ــ‌ که علاوه بر کاهش وزن، مزایای دیگری نیز دارد.

با تماشای فیلم های خنده دار، خودتان را شارژ کنید. راههای بیشماری برای تزریق طنز به زندگی شما وجود دارد. مهمتر از همه، خودتان را بیش از حد جدی نگیرید و اجازه دهید طنز از درون شما جاری شود.
 
پیاده روی کنید
خب این مورد ممکن است کاملا بدون زحمت نباشد. شاید مجبور باشید سعی کنید اما فقط کمی. اگر شما تمام پیشنهادات بالا را دنبال کرده باشید، باید بتوانید به راحتی مقداری وزن کم کنید.

بیرون بروید و روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. احتمالا بسیاری از شما خواهید گفت که نمی توانید ۳۰ دقیقه در هر روز را فقط به پیاده روی اختصاص دهید.

ایرادی ندارد، می توانید این زمان را به چند بازه کوتاه بشکنید و همچنان از فوایدش بهره مند شوید. بجای رانندگی کردن تا جایی که فقط چند بلوک از شما دور است، تا آنجا پیاده بروید.

از آسانسور استفاده نکنید و بجای آن از پله بالا بروید ــ البته منطقی است که هیچکس به شما پیشنهاد نمی کند از ۳۰ رشته پلکان بالا بروید.
 
آرام و قرار نداشته باشید
بله آرام و قرار نداشتن، موثر است. شاید آن مرد به ظاهر عصبی در گوشه دفتر،‌ چیزی می داند که ما از آن بی خبریم. کالری سوزی در افرادی که نسبتا ساکن می مانند، متفاوت است و آنهایی که مدام در حرکت هستند، کالری بسیار بیشتری می سوزانند.

در مطالعه سال ۱۹۸۶ ، ۱۷۷ نفر به مدت ۲۴ ساعت یک به یک در یک اتاقک اندازه‌گیری کالری قرار گرفتند. دانشمندان اعلام کردند که برخی از افراد ۱۳۰۰ کالری و بقیه ۳۶۰۰ کالری سوزاندند.

تنها متغیری که آنها توانستند برای توضیح این تفاوت بکار ببرند، مقدار تحرک یا بی قراری آنها بود. دفعه بعدی که پشت میز کارتان هستید، پنجه پایتان را آرام به زمین بزنید تا کالری سوزی تان افزایش یابد.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.