مواد غذایی که هر روز باید مصرف کنیم

خوردن مواد غذایی مفید، توصیه‌ی هر روز ما برای حفظ سلامت شماست. بعضی از مواد غذایی در بین انبوه غذاهای دیگر خواص مفیدتری دارند و معجزه می‌کنند و شما می توانید آنها را در برنامه غذایی روزانه قرار دهید، در ادامه به معرفی این مواد غذایی می پردازیم.
يکشنبه، 5 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
مواد غذایی که هر روز باید مصرف کنیم
برخی از مواد غذایی هستند که بدن ما بطور روزانه به آن ها نیاز دارد و بهتر است تا به طور روزانه این مواد خوراکی را بخوریم و از آن ها بهره ببریم. رژیم غذایی دارای یک تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحی و جسمی شما دارد و با آموختن در مورد مواد غذایی مانند ( اسفناج، موز ) برای خوردن در هر روز شما می توانید کارهای ذهنی و جسمی خود را بهتر انجام دهید.

آنچه که می خورید تاثیر زیادی در چگونگی احساس شما در زندگی دارد فقط با ساخت برخی از انتخاب های غذایی عاقلانه شما باید قادر به داشتن یک موی سر شفاف تر، میل جنسی بهتر و زندگی طولانی تر باشید.نخوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به هر دو ذهن و جسم شما صدمه می زند این مهم است که شما خود را در مورد ارزش غذایی غذاهای مختلف آموزش دهید و پس از آن مطمئن شوید که خوردن چه چیزی به طور منظم سبب بهبود سلامت کلی شما می شود در اینجا برخی از بهترین مواد غذایی که شما می توانید هر روز از خوردن آنها لذت ببرید آورده می شود.


اسفناج

شک و تردیدی وجود ندارد در حقیقت اسفناج غذایی بسیار پرقدرت است این یک منبع بزرگ گیاهی از امگا ۳S و فولات است مصرف منظم ممکن است خطر سکته مغزی، بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش دهد از آنجا که آن شامل فولات است آن نیز ممکن است جریان خون به دستگاه تناسلی را افزایش دهد و ریسک توسعه مسائل جنسی مربوط به سن را کاهش می دهد اسفناج همچنین ممکن است در برابر دژنراسیون ماکولا سودمند باشد اثبات دلیل آن داشتن لوتئین است.

شما به سادگی می توانید اسفناج را به سالاد خود اضافه کنید آن را به تخم مرغ نیمرو اضافه کنید و یا در روی پیتزای خود استفاده کنید شما همچنین می توانید جایگزین های دیگر، مانند بوک چوی، کلم پیچ و کاهو را امتحان کنید.


ماست

از جمله آن در رژیم غذایی نه تنها برای دستگاه گوارش شما مفید است همچنین می تواند سلامت کلی شما را بالا ببرد این سبب افزایش تعداد باکتری های خوب در روده شما می شود به یاد داشته باشید که ماست مفید است زیرا حاوی بارهای از موجودات پروبیوتیک است اما همه ماست ها پروبیوتیک نیستند بنابراین، مهم است پس از چک کردن برچسب، ماست را بخرید با خوردن یک فنجان ماست غنی از پروتئین و کلسیم هر روز از مزایای آن لذت ببرید.

ماست با گردو، بلوبری، عسل و بذر کتان صبحانه کامل است شما همچنین می توانید مقداری از ماست یا کفیر سویا را امتحان کنید چیزهای خوشمزه هستند شما همچنین می توانید یک اسموتی خوشمزه با ترکیب یک فنجان از هر یک از بلوبری تازه، ماست کم چرب، اسفناج تازه و آب هویج تهیه کنید.1


سس گوجه فرنگی

سس گوجه فرنگی باید یکی از اجزا رژیم غذایی مردانه باشد. بنابر مطالعه دانشگاه هاروارد، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که دو تا چهار بار در هفته سس قرمز مصرف کردند 35 درصد کمتر بود. از سس قرمز به همراه انواع مختلف ماکارونی، سبزیجات بخارپز یا تخم مرغ می توانید لذت ببرید.2


گردو

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب است در واقع، آنها محتوای بیش از ماهی قزل آلا دارند و آن یکی از مواد غذایی است که باید هر روز بخورید آنها همچنین حاوی پلی فنل ضد التهابی هستند همچنین یک مقدار خوبی از پروتئین از گردو دریافت می کنید شما باید حداقل یک اونس ( حدود ۷ دانه ) هر روز برای بهبود سلامت کلی مصرف نمایید.

شما می توانید گردو را روی سالاد خود بپاشید یا با یک قاشق کره بادام زمینی داخل ادویه کاری، اب نمک و سرکه مخلوط و گوشت ماهی را در آن بخوابانید و برای مرغ کبابی، گردو را با روغن زیتون مخلوط کنید پسته، بادام زمینی، بادام، فندق و آجیل ماکادمیا برخی جایگزین های خوب هستند.


هویج ها

اغلب زرد، قرمز یا نارنجی ترین میوه ها و سبزیجات هستند که دارای کاروتنوئیدها می باشند کاروتنوئیدها ترکیبات محلول در چربی هستند که خطر ابتلا به چندین سرطان را کاهش می دهند و شما را از بسیاری از شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید و آسم محافظت می کنند هنگامی که شما می خواهید مصرف کاروتنوئیدها خود را بالا ببرید هویج بهترین است زیرا آماده سازی آنها آسان است فقط نصف فنجان هویج در برنامه روزانه شما برخی از فواید شگفت انگیز را برایتان فراهم می کند.

شما می توانید از هویج های کوچک خام لذت ببرید و یا هویج را در پای کدو تنبل، سوپ سفید اسکواش و یا شربت انبه مصرف کنید شما همچنین می توانید یک کیک هویج تهیه کنید دیگر جایگزین هویج شامل فلفل زرد، سیب زمینی شیرین و انبه هستند.


لوبیای سیاه

لوبیا برای سیستم قلبی عروقی شما خوب هستند اما اگر شما به دنبال دانه هایی هستید که به طور قابل توجهی قدرت مغز شما را بهبود بخشند لوبیا با ترکیبات آنتی اکسیدانی (آنتوسیانین) ممکن است سبب بهبود عملکرد مغز شود شما از نیم فنجان لوبیا سیاه حدود ۸ گرم پروتئین و همچنین ۷٫۵ گرم فیبر دریافت می نمایید. آنها فاقد چربی های اشباع شده هستند و همچنین اگر شما در مورد افزایش مصرف کالری خود نگران هستید مناسب هستند.

برخی جایگزین های خوب شامل عدس، نخود، باقلا، لوبیای کلیوی و لوبیای لیما می باشد.1


پروتئین بدون چربی

پروتئین بدون چربی ممکن است سوخت و ساز را در بدن تسریع کند و بدن را به چربی سوزی بیشتر تشویق کند. منابعی مانند گوشت بوقلمون، سینه مرغ و گوشت گاو پروتئین لازم برای عضله سازی را بدون چربی اشباع بیش از اندازه در اختیار بدن قرار می دهند.2


سبزیجات خانواده کلم

سبزیجات باید در رژیم غذایی روزمره برای ادامه انجام وظایف روزانه وجود داشته باشد آنها کالری زیادی ندارند اما فیبر و سایر مواد مغذی ضروری شما را فراهم می کنند.

کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم، کلم بروکلی، گل کلم و و بوک چوی همه نمونه هایی از سبزیجات خانواده کلم هستند و از شما در برابر سرطان با تحریک آنزیم ضد سرطان در بدن محافظت می کنند.1


توت ها

گاهی اوقات ممکن است به واسطه تمرکز بر سبزیجات، پروتئین ها و کربوهیدارت های پیچیده در رژیم غذایی روزانه خود توت ها را فراموش کنید. اما توت ها زمانی که موضوع دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل مطرح می شود، عناصر مهمی محسوب می شوند. آنها منبع فوق العاده ای برای آنتی اکسیدان ها هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد، کند کردن روند پیری، و کاهش خطر سرطان کمک می کنند. توت ها همواره میان وعده هایی سالم و طراوت بخش محسوب می شوند و در برابر هوس خوردن خوراکی های شیرین انتخاب خوبی هستند. توت ها از محتوای فیبر بالا بهره می برند و به طور طبیعی می توانند احساس سیری را در فرد ایجاد کنند.2


موز

اگر شما به دنبال یکی از ساده ترین مواد غذایی برای خوردن در هر روز هستید موز را در نظر بگیرید آن سرشار از پتاسیم می باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد پتاسیم به گشاد شدن عروق خونی کمک می کند و فشار خون خود را کاهش دهد شما در حدود ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم از خوردن یک موز متوسط دریافت می کنید.

موز کاملا همه کاره است و شما می توانید یک موز را به عنوان یک میان وعده انتخاب کنید و یا در اسموتی از موز استفاده کنید.1


پسته

مغزهای خوراکی همواره در فهرست مواد غذایی سالم در جایگاه های بالا قرار می گیرند. آنها منبعی فوق العاده برای اسیدهای چرب امگا-3 هستند که به بهبود سلامت قلب کمک می کنند و افرون بر این، محتوای پروتئین عضله ساز را ارائه می کنند. تنها نقطه ضعف مغزهای خوراکی مانند پسته محتوای کالری بالای آنها است و از این رو، باید نسبت به اندازه وعده های مصرفی خود توجه داشته باشید. پسته یکی از محبوب‌ترین مغزهای خوراکی است که با مصرف روزانه آن می توانید از فواید سلامت مختلف بهره‌مند شوید.2


سیر

سیر ضدباکتری و ضدویروس است. این خواص محافظتی ناشی از ترکیبات سیر است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و برای سیستم قلبی عروقی مفید است.

مصرف 6 حبه سیر در هفته کافی است که احتمال ابتلا به سرطان کولون، سرطان معده و سرطان پروستات را به نصف برسانید.

توصیه می‌کنیم سیر را له کنید و قبل از مصرف اجازه دهید که حدود ده دقیقه بماند در این صورت سیر تمام پتانسیل درمانی‌اش را آزاد می‌کند.


روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود است.

این روغن میزان کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول مفید خون را بالا می‌برد.

روغن زیتون سرشار از فنول و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از رسوب کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها پیشگیری می‌کند.


جو دوسر

جو دوسر سرشار از نوعی فیبرهای حلال به نام بتا گلوکان است که میزان کلسترول و فشار خون را پایین می‌آورد.

علاوه بر این، مصرف جو دوسر در کاهش حملات قلبی نیز موثر است.


دارچین

دارچین یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت بدن است. علاوه بر این شهرت دارچین در کاهش گلیسمی یا همان میزان قند خون زبان زد همه است. این خاصیت دارچین روی دیابت هم تأثیر می‌گذارد. این ادویه‌ی مفید از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند و دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است.

توصیه می‌کنیم در چای یا قهوه‌تان دارچین بریزید. این کار ترفند موثری برای بهره‌مند شدن از خواص این ادویه مفید است.3


پی نوشت:
1.www.jadidtarin.com
2.www.asriran.com
3.www.article.tebyan.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.