زیبایی و شادابی پوست

هر پوست با توجه به رطوبت ، چربی ، جوش و منافذی که دارد برای شادابی بیشتر نیاز به تقویت دارد . در زیر با ارائه ماسک های طبیعی که از میوه های گوناگون تهیه می شود ، می توانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه دارید .
دوشنبه، 12 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زیبایی و شادابی پوست
زیبایی و شادابی پوست
زیبایی و شادابی پوست






هر پوست با توجه به رطوبت ، چربی ، جوش و منافذی که دارد برای شادابی بیشتر نیاز به تقویت دارد . در زیر با ارائه ماسک های طبیعی که از میوه های گوناگون تهیه می شود ، می توانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه دارید .

ماسک انگور :

این ماسک برای روشن نگه داشتن پوست صورت مفید است .

ماسک اسفناج :

اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتی که بورانی درست می کنید بعد این ماسک را روی صورت پهن کنید . این ماسک برای پوستهای کدر مفید است و باعث درخشش پوست می شود .

ماسک میخک :

مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از 24 ساعت آَن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای پوستتان می شود .

ماسک گیلاس :

ماسک زیبایی که از دسته های گیلاسی که هسته آن ر اگرفته اید می توانید روی پوست خود بگذارید . این ماسک به پوست شما نرمی داده و باعث می شود رنگ رخسارتان باز شود .

ماسک هلو :

ماسک هلو ماسکی است که روی تمام پوستها می توانید استفاده کنید . هلو را رنده و روی پوست بگذارید ، چند دقیقه صبر کنید و بعد از شستشو نتیجه آن را ببینید .

مسدود کردن منافذ صورت :

یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندم را به آن اضافه کنید و بگذارید برای 10 دقیقه روی پوستتان بماند .

پوستها یی با منافذ زیاد :

7 عدد زرد آلوی رسیده را قطعه قطعه کنید و له کنید . چند قطره روغن بادام روی آن بچکانید و بگذارید تا برای 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب نیمه گرم بشویید .

کرم آرایش و زیبایی :

کرم مسدود کردن منافذ صورت را روی پوست می مالیم و برای یک ساعت پوست را ماساژ می دهیم تا خوب روی پوست بخوابد . نیم ساعت صبر کنید و بعد صورت را بشویید .

ماسک برای پوستهای معمولی :

یک زرده تخم مرغ ، یک قاشق مربا خوری آب پرتغال ، یک قاشق مربا خوری روغن بادام رابا شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.

ماسک لک صورت :

ماسک زیبایی گرمک برای باز و شاداب شدن چهره مفید است . این ماسک را روی صورت بکشید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند . این ماسک برای از بین بردن لکه ها و سر سیاه ها نیز مفید است .

ماسک عسل و سرکه :

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لکه های صورت بمالید ، کبودی های زیر چشم رابا این ماسک بر طرف کنید .

ماسک هویج و سیب :

هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کرده و روی صورتهایی که لک دارد بگذارید و پس از20 دقیقه با آب ولرم بشویید .

ماسک برگ چغندر :

برگ چغندر ر ابکوبید . به صورت ماسک در آورید روی تمام صورت پهن کنید این ماسک برای از بین بردن کک و مک مفید است .

ماسک چهره های خسته و بی خواب :

موز سالم و رسیده را خوب له و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید ، این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک پوست تیره و آفتاب سوخته :

یک هویج تازه را به قطعات پهن تقسیم کنید و برای نیم ساعت روی پوست بگذارید در این مدت استراحت کنید و بعد صورت را با آب ولرم بشویید .

ماسک گلگون شدن صورت :

باقلا را به صورت آرد در آورید و آن را خمیر کنید و برای 5 دقیقه روی صورت بگذارید و بعد صورت را بشویید .

ماسک تقویتی :

14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید . موم سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شود بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی درآن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود . این کرم را در ظرف در بسته بریزید و هر روز از آن برای نرمی و تقویت پوستتان استفاده کنید .

ماسک جوش چرکی :

برای جوشهای چرکی با قاشقک مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید . هفته ای سه روز روی پوستتان بمالید .

ماسک جوشهای سرسیاه :

ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کردیم به صورت ماسک روی صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا ضد عفونی شود .

ماسک چین زیر چشم :

سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم می گذاریم ، برای جلوگیری از چین و چروک پوست لانولینرا می توان هر شب به تنهایی روی پوست بمالید برای این که لانولین کاملا جذب پوست شود با انگشت آرام به صورت تلنگر بزنید و صبح آن را بشویید .

ماسک چروک چشم :

روغن کرچک را یک شب روی پوست مالیده و تا صبح می گذارین بماند .
منبع: www.khanevadeyema.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.