‏ سؤال روز صد و هشتم تولد

آیا نشان دادن آتش بازی و صدای بلند آن برای نوزاد سه ماهه اشکالی ندارد؟

بعضی از والدین نگران به خطر افتادن گوش نوزاد خود در صورت شنیدن صداهای بلند یا تماشای مراسمی از جمله آتش بازی ‏هستند که در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.‏
شنبه، 22 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا نشان دادن آتش بازی و صدای بلند آن برای نوزاد سه ماهه اشکالی ندارد؟
نوزاد شما نشان خواهد داد که از این تجربه خوشش آمده است یا خیر. بعضی از نوزادان از تماشای آتش بازی لذت می برند و بعضی دیگر خیلی زود به گریه می افتند.
 
با تماشای آتش بازی از فاصله بیشتر موجب کم شدن صدا و ملایم تر بودن آن برای گوش نوزاد خود شده و با این کار احتمال آنکه او از آتش بازی لذت ببرد را نیز افزایش دهید. گوش های همه ما در برابر صداهای بلند و به ویژه صداهای بلند متداوم آسیب پذیر هستند (اما گوش های نوزاد شما آسیب پذیرتر از گوش شما نخواهند بود).
 
برخی از حواس نوزادان به اندازه ما تکامل نیافته اند (به عنوان مثال حس بینایی) و برخی دیگر حتی از حواس ما حساس تر هستند مانند حس چشایی و شنوایی، بنابراین ممکن است آتش بازی برای آنها بلندتر به نظر برسد (و طعم غذا نیز برایشان قوی تر باشد) اما این امر آنها را در معرض خطر بیشتر قرار نمی دهد.
 
توصیه نمی شود نوزاد خود را به برنامه ها یا کنسرت هایی ببرید که صدا در این مکانها بسیار بلند است، اما تماشای 20 دقیقه آتش بازی در صورتی که هر دو از آن لذت می برید، اشکالی نخواهد داشت.

 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.