‏ سؤال روز صد و یازدهم تولد

‏آیا باید رفتار بد پرستار کودک را گزارش کنم؟

در این مقاله به نکاتی در خصوص نحوه نظارت بر پرستار بچه اشاره شده است.‏
دوشنبه، 24 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
‏آیا باید رفتار بد پرستار کودک را گزارش کنم؟
طبق نظرسنجی غیر رسمی انجام شده از تعدادی مادر، مشخص شد که همه این مادران قاطعانه خواستار اطلاع از رفتار بد پرستار فرزندشان بوده اند. کدام مادری است که آن را نخواهد؟ همه ما تمام تلاش خود را می کنیم تا پرستاران فرزند خود را مورد سنجش قرار داده و آرزو می کنیم که آنچه دیده ایم درست بوده باشد. (هرچند بسیاری از مادران جهت نظارت بر کار پرستار کودک حتی در پشت درختان پارک مخفی شده و پرستار را مورد سنجش و نظارت قرار می دهند).
 
بنابراین اگر اطمینان دارید رفتاری از پرستار بچه سر زده که شما یا فرزندتان را ناراحت کرده است، راحت آن را بیان کنید. اما شاید بهتر باشد ابتدا سؤالاتی را در ذهن خود مرور کنید تا اطمینان یابید دچار سوء تفاهم نشده اید. آیا چنین رفتاری را پیش از این از پرستار مشاهده کرده بودید؟ اگر نه، شاید آن روز برای پرستار کودک روز خوبی نبوده و مشکلی برایش پیش آمده باشد (مگر این اتفاق برای همه ما نمی افتد؟) و مهمترین بخش عشق و توجه است. آیا کودک از سخنان پرستار اظهار ناراحتی می کند یا راحت با قضیه کنار آمده و به نظر بی تفاوت می آید؟ شاید این کودک سرسخت است که نیاز به رفتار جدی و قاطع دارد. آیا امکان دارد پرستار به روشی که شما ممکن است رفتار کنید عمل نکرده اما از حد خود نیز خارج نشده باشد و تنها به روشی متفاوت رفتار کرده باشد؟
 
چنانچه پس از در نظر گرفتن تمام جوانب، هنوز هم احساس نگرانی می کنید، پیش رفته و به مادر کودک نزدیک شوید. اما با دقت عمل کنید، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مادران نسبت به پرستار کودک حساس هستند و اغلب به دلیل تنها گذاشتن فرزندشان و سپردن او به دیگران احساس گناه می کنند. بنابراین سعی کنید پیش داوری نکرده و در عوض با جمله ای مانند «چیزی که می خواهم بگویم چند وقتی است که فکرم را به خود مشغول کرده و شاید چیز مهمی هم نباشد چرا که بیش از حد محتاط هستم اما...» شروع کنید. او ممکن است از شما بخاطر کارتان تشکر کند یا شاید بگوید که به شما ربطی نداشته و در کار دیگران دخالت نکنید، اما حداقل آنکه وظیفه خود را انجام داده و موضوع را مطرح ساخته اید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما