سؤال روز صد و نود و ششم تولد

اهداف شما از تربیت فرزند چه می باشند؟

تربیت فرزند از جمله چالشهایی است که بسیاری از والدین با آن روبرو هستند، در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.
سه‌شنبه، 29 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهداف شما از تربیت فرزند چه می باشند؟
تربیت فرزندان برای بسیاری از والدین روز به روز  گیج کننده تر می شود، چرا که بسیاری از اعتقادات گذشته خود در خصوص مسائل اخلاقی، جاه طلبی و شخصیتی که انتظار داریم فرزندانمان داشته باشند را از دست داده ایم. در این راه متزلزل بوده و نگران هستیم که چه دنیایی انتظار آنها را می کشد. سرعت تغییرات اجتماعی بسیار بالا است و به سختی می توانیم از آخرین خطرات پیش روی فرزندانمان از جمله خشونت، مواد مخدر و غیره مطلع شویم چرا که در بزرگراهی از اطلاعات بی پایان قرار گرفته ایم.
 
در دنیای نامطمئن و متزلزل امروزی که روز به روز بر این عدم اطمینان افزوده می شود، این سؤال پیش می آید که اهداف ما از تربیت فرزندانمان چیست؟ آیا موفقیت در مدرسه مهمترین هدف ما برای آنها است؟ آیا توانایی حفظ روابط انسانی مهمتر است؟ آیا از آنها می خواهیم که حس رقابت طلبی را در خود تقویت سازند به طوری که بتوانند در جامعه گلیم خود را به راحتی از آب بیرون بکشند؟ و یا آیا از آنها می خواهیم حس همکاری و تعاون را آموخته و گاهی اوقات از خواسته های خود به نفع دیگران چشم پوشی کنند؟ اگر هدف نهایی از تربیت فرزند شکل دادن فرد بالغ از پیش ساخته ای است، آنگاه انتظار داریم آن فرد بالغ چه شخصیتی داشته باشد تا بتواند به فردی شاد و مثمرثمر در جامعه تبدیل شود؟
 
این سؤالات ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول کرده است. فرزند آوری نوعی انتخاب است. به منظور آنکه تصمیم بگیرید چه چیزی برای فرزندتان بهترین است، همیشه باید یک قدم به عقب برداشته و پیش از تصمیم گیری به این سؤالات چالشی فکر کنید. به همین خاطر بسیاری از والدین کاملاً درگیر مسائل دشوار نحوه تربیت فرزند شده و از همان ابتدا انگیزه خود در خصوص فرزندآوری را از دست می دهند. امید آن داریم که تربیت فرزندان به شما کمک کند تا ایده های خود را درباره آنچه واقعاً برایتان مهم هستند را درک کنید و این بینش شما را در انتخابهایتان در خصوص تربیت فرزندتان رهنمود سازد.  
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما