سؤال روز دویست و هشتم تولد

با بچه دار شدن چه نوع زندگی انتظار ما را می کشد و چه نوع پدر و مادری خواهیم بود؟

بعضی از زوج ها نگران زندگی پس از بچه دار شدن هستند. در این مقاله سعی شده است به این موضوع پرداخته شود.
شنبه، 3 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با بچه دار شدن چه نوع زندگی انتظار ما را می کشد و چه نوع پدر و مادری خواهیم بود؟
هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که پس از به دنیا آمدن فرزندش زندگی چگونه پیش خواهد رفت. حتی اگر پیش از این صاحب فرزند بوده باشید، باز هم تولد مجدد هر نوزاد و شخصیت او منحصر به فرد خواهند بود. با این حال، اگر لیست مکتوبی از اولویتهایی که می خواهید در زندگی خود حفظ کنید و مواردی که می توانید از آنها بگذرید را تهیه کنید، می توانید بهتر خود را با بچه دار شدن سازگار سازید. اکنون زمان مناسبی برای شما و همسرتان است تا در مورد تصور خود از زندگی پس  از بچه دار شدن صحبت کنید. برای کمک به شروع گفت و گو می توانید از سؤالاتی که در زیر آمده است استفاده کنید:
 
* انتظارات شما از بچه دار شدن چه می باشند؟ در حال حاضر ممکن است این انتظارات کاملاً مبهم به نظر برسند. حال زمان آن است که مادران اطراف خود یعنی مادران خودتان، خاله ها، عمه ها و دوستان را مورد مطالعه قرار داده و رفتار آنها با فرزندان خود را مورد توجه قرار دهید. آنگاه متوجه خواهید شد که هر مادری هم روزهای خوب و هم بدی را پشت سر می گذارد.
 
* کودکی خودتان چگونه بوده است؟ اگر از دوران کودکی خود لذت می بردید و فکر می کنید مادرتان در تربیت شما به خوبی عمل کرده است، آنگاه راهنمای خوبی را در اختیار دارید. از او در مورد زندگی پس از مادر شدن سؤال کنید. او ممکن است زمانی که خوشبخت ترین فرد به نظر می رسید باز هم با تردیدها و ترسهایی دست و پنجه نرم می کرده است.
 
* همسرتان چگونه بزرگ شده است؟ نگاه به پیشینه خانوادگی همسرتان راهی عالی برای شروع صحبت در مورد تردیدها، ایده آل ها و اهداف زندگی خانوادگی خودتان خواهد بود. احتمالاً غیر واقعی است اگر تصور کنید هر دوی شما در خصوص تمام روشهای تربیتی با یکدیگر اتفاق نظر خواهید داشت. با این وجود اگر پیش از اقدام به بچه دار شدن در مورد زندگی پس از فرزند آوری صحبت کنید در آینده کمتر غافلگیر خواهید شد. موضوعاتی که بایستی آنها را مورد توجه قرار دهید می تواند نحوه شیردهی یعنی آیا خودتان باید به فرزندتان شیر بدهید یا از شیشه شیر استفاده کنید، محل خواب او، چه کسی باید در شب بیدار شود، چه کسی کارهای خانه را انجام دهد و از این دست را شامل شود. در نتیجه انجام این بحث ها تیم والدینی بهتری را  تشکیل خواهید داد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.