خواص میوه به چیست؟

میوه به با خواص فوق العاده خود خیلی از بیماری ها را تسکین می بخشد و همچنین روغن آن نیز مانع تعریق و دانه های آن به گلو درد کمک می کند.
يکشنبه، 4 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
خواص میوه به چیست؟
میوه به معروف است به سیب طلایی و برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل افسردگی ، زخم معه و بیماره های قلبی از گذشته تا کنون مورد استفاده بوده است. همانطور که در این مطلب خواهیم گفت به، مانند بسیاری از میوه ها غنی از مواد مغذی، مانند:ویتامین های آ، ب،ث، فیبر و همچنین مواد معدنی، مانند:پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب می باشد.


خواص ضدالتهابی به

این میوه یک منبع غنی از ویتامین c است، که تقریباً 25 درصد از میزان روزانه توصیه شده از این ویتامین را تامین میکند. ویتامین c ، به افزایش ایمنی بدن می کند و بسیاری از بیماری های التهابی را نیز درمان می کند.

همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز میباشد. این میوه و عصاره های دانه آن می توانند برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده شوند ؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی نیز هستند، مورد استفاده قرار میگیرد.


خواص معجزه گر به در درمان زخم معده

فنولهای موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می شوند.آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام میکند. 


درمان بیماری های معده و همروئید با خواص به

به، درمان موثر برای بیماری ها و ناراحتی های صبحگاهی است.به، زمانی که با عسل مخلوط شود، می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند و شربت به برای درمان هموروئید نیز استفاده می شود.


خواص آنتی اکسیدانی میوه به

این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و روند پیری را کاهش می دهند و همچنین از بیماری های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کنند.


درمان تهوع و استفراغ خواص به

به پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می برد و به عنوان یک دیورتیک خوب، به حذف سموم و مایعاتی که بدن می سازد، کمک می کنند.


خواص ضدویروسی میوه به

تحقیقات نشان می دهد که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است .فنول های موجود در این میوه با فعالیتهای ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماریهای ویروسی از بدن محافظت می کنند. 


کاهش فشار خون با خواص به

این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می کند تا فشار خون بالا متعادل شود و باعث کاهش آن می شود.1

خواص میوه به چیست؟


پیشگیری از سرطان

سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های این عصر است. به همین خاطر هر چیزی که بتواند خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد در میان افراد محبوب خواهد بود. سطح بالای آنتی اکسیدان‌هایی همچون فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار موثر هستند.

همانطور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد محصولات فرعی بسیار خطرناک از متابولیسم سلولی هستند که باعث از بین رفتن سلول‌های سالم یا تغییر در آن‌ها می‌شوند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می‌تواند خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها را کاهش دهد.


خواص به برای کاهش وزن

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن، بهبود سیستم گوارش است. این موضوع می‌تواند اجابت مزاج را نیز بهبود ببخشد. به سرشار از فیبر غذایی است و سطح بالای آن به معنای بهبود سیستم رودی معده‌ای است. با بهبود سیستم گوارش می‌توان انرژی بیشتری کسب کرد و وزن اضافی را کم نمود.


مراقبت از پوست

سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در به برای حفظ سلامت پوست و جوانی آن بسیار ارزشمند است. آنتی اکسیدان‌ها اسیب وارد شده به خاطر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و همین امر می‌تواند ظاهر چین و چروک‌ها را کاهش دهد، لکه‌ها را از بین ببرد و به پوست کمک کند در برابر اشعه ماوراء بنفش مبارزه نماید.


تنظیم فشار خون

پتاسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در بدن انسان است، زیرا برای حفظ تعادل فشار خون و تسهیل انتقال مایعات در سلول‌های بدن ضروری است. پتاسیم می‌تواند رگ‌های خونی و شریان‌ها را شل کند و از فشار وارد شده به سیستم قلبی عروقی بکاهد.

همین امر باعث می‌شود خطر توسعه شرایطی همچون آترواسکلروزیس کاهش پیدا کند. در چنین شرایط خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته کمتر می‌شود.


واکنش‌های آلرژیک

به معمولا به خاطر توانایی آن برای کنترل واکنش‌های آلرژیک مورد تحسین افراد قرار می‌گیرد. زمانی که این ماده به صورت ژل بر روی پوست اعمال می‌شود می‌تواند درماتیت آتوپیک و سایر شرایط پوستی مشابه را بهتر کند. سطح بالای ویتامین c. در این ماده می‌تواند به کنترل التهاب و بهبود سلامت و ظاهر پوست کمک کند.2


سلامت پوست و مو

جوشانده «به» دانه روی پوست برای ترک لب، پوست و ناراحتی های بواسیر بسیار مناسب بوده و جوشانده برگ درخت به برای پانسمان سطح بدن و شست و شوی چشم به کار می رود. به برای کسانی که عرق بدن آن ها بدبو است نیز مفید است و مشکلشان را رفع می کند. یک لیوان آب به، به همراه نصف لیوان روغن زیتون زمانی که جوشانده شوند روغن به تهیه می شود؛ مالش روغن به، به بدن برای شوره سر و سوزش دهان مفید است.

خواص میوه به چیست؟


سلامت دستگاه گوارش

تانن موجود در به در معالجه اسهال و ورم روده بسیار موثر است، به دانه نیز ورم معده را رفع کرده و می توان ۴ گرم به دانه را با سه چهارم لیوان آب مخلوط کرد و پس از هم زدن و ایجاد حالت ژلاتینی برای رفع معده درد آن را استفاده کرد. جوشانده برگ به قابض است و در هضم موثر واقع می شود. آب به مخلوط با شکر نیز در معالجه معده و روده موثر است. به همچنین برای اسهال مزمن، خلط خونی و ورم کبد مفید و این مشکلات را در افراد دچار این بیماری ها رفع می کند. زنان باردار نیز برای رفع مشکل تهوع در این دوران می توانند به مصرف کنند. جوشانده برگ به بهترین راه درمان عصبانیت است. ویتامین B موجود در به نیز سبب آرامش اعصاب و تقویت قلب می شود.


رفع بی خوابی

جوشانده برگ درخت «به» بی خوابی را درمان کرده و در صورتی که این جوشانده طی ۱۰ دقیقه تهیه شود و با شکوفه نارنج شیرین مخلوط شود و قبل از خواب افرادی که دچار بی خوابی هستند آن را مصرف کنند دیگر دچار مشکل اختلالات خواب نمی شوند. دم کرده شکوفه «به» به اضافه عرق بهار نارنج نیز برای خواب آوری مناسب است.


درمان سرماخوردگی

لعاب خیس کرده به دانه گلودرد را تسکین و سرفه را درمان می کند. همچنین برای رفع عطش، سوزش دهان و گرفتگی صدا، خوردن به دانه بسیار موثر است.3


خوردن به باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود

میوه بِه دارای آنتی اکسیدان‌های مختلف است که این مواد باعث کاهش استرس می‌شوند.


درمان استفراغ زنان باردار

میوه بِه را برای بهبود حالت تهوع می‌توان به صورت پخته استفاده کرد؛ به ادرارآور است و به دفع سموم نیز کمک می‌کند.

کاهش وزن با مصرف به از جمله میوه‌هایی که دارای کالری کم، اما فیبر فراوان است می‌توان به بِه اشاره کرد، به طور کلی 100 گرم میوه بِه خام دارای کلسترول بسیار پایینی است. طبق تحقیقات انجام شده میوه بِه در کاهش کلسترول خون نقش مهمی دارد و باعث کاهش فشار خون و سلامت قلب می‌شود.


مفید برای کبد چرب

از دیگر خواص بِه می‌توان برای درمان بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب اشاره کرد؛ مصرف منظم میوه بِه برای سم‌زدایی کبد و درمان کبد چرب مفید است.


درمان دیابت

بِه سرشار مقادیر بالای فیبر و گلیسیمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قندخون و همچنین کاهش میزان قندخون افراد دیابتی مفید است.

خواص برگ و روغن به دمنوش بِه برای کاهش افسردگی، گلودرد و سرفه مفید است همچنین جوشانده برگ به برای ضدعفونی کردن و درمان زخم مفید است. روغن دانه بِه برای تقویت قلب و تقویت کبد و معده مفید است.4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.snn.ir
3.www.beytoote.com
4.www.seemorgh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.