بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

ویتامین ها و مواد معدنی در شامپو گیاهی باعث می شود که مو سریع رشد پیدا کند و آن را به طور چشمگیری سالم نگه می دارد. این شامپو ها برای شکنندگی، موخورگی، شوره سر، ریزش و تقویت مو ، همچنین ضخامت مو مناسب هستند.
شنبه، 10 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها
شامپو های گیاهی جهت تقویت مو در بازار و داروخانه ها بسیار متعدد هستند و گاهی خیلی  سخت  می شود  که بتوان یک برند خوب و مطمئن و از همه مهمتر مناسب با موی خود را  انتخاب کرد.

ایوردا، یک  سیستم درمانی – سنتی و بومی در ساحل شبه قاره هند می باشد. که  این علم، یک علم شناخته شده درمانی است  که با استفاده از گیاهان طبیعی به درمان بیماری ها به خصوص بیماری ها و درمان های مربوط به پوست و مو می پردازد.

در این سیستم خبری از مواد شیمیایی مضر و خطرناک نیست  بلکه پایه و اساس درمان ها، گیاهان طبیعی می باشند. در ادامه لیستی از شامپو های گیاهی ارائه می شود که برخی از آن ها از سیستم  ایوردا  می باشند. این شامپو ها برای شکنندگی، موخورگی، شوره سر، ریزش و تقویت  مو ، همچنین ضخامت مو مناسب هستند.
 

شامپو گیاهی هیمالیا ضد ریزش مو

این شامپو ضد ریزش مو و ضد شوره سر می باشد. که به تغذیه ریشه مو نیز کمک می کند. به دنبال این اثر بخشی بافت مو در صورت آسیب دیدگی  بهبود می یابد. گیاهانی مثل Butea Frondosa و Bhringaraja که در این شامپو گیاهی به کار رفته اند رشد فولیکول مو را تحریک می کنند و در تقویت ریشه مو و کنترل  ریزش مو  بسیار موثرند. شامپو های گیاهی جهت تقویت مو را باید بسیار با دقت انتخاب کرد چون هر کدام دارنده محتویاتی هستند که مختص و نیاز یک نوع مو خاص می باشند.
 

مزایا

* مواد گیاهی  تشکیل دهنده آن ملایم هستند
* مو را  به خوبی تقویت می کند
* فولیکول های مو را برای افزایش سرعت رشد مو تحریک می کنند
 

مضرات

خود شامپو به تنهایی کافی نیست و شاید نیاز به یک مکمل و تقویت کننده دیگر باشد می تواند باعث خشکی مو شود.
 

Patanjali Kesh Kanti Shikakai شامپو پاتانجلی شیکاکایی

شامپو گیاهی شیکاکایی که دارای مزایای  متعددی است تقریبا برای هر مویی می تواند سازگار باشد. این شامپو گیاهی را بیشتر   برای رشد مو توصیه می کنند.

ویتامین ها و مواد معدنی در این  شامپو گیاهی باعث می شود که مو سریع رشد پیدا کند و آن را به طور چشمگیری سالم نگه می دارد. همچنین شامپو مد نظر از طریق تقویت ریشه های  مو  از ریزش  ناگهانی مو جلوگیری می کند. نکته دیگر راجع به این شامپو این است که ای محصولی از همان سیستم ایوردا می باشد.
 

  مزایا

* مو را صاف و نرم  می کند
* مرطوب کننده پوست سر می باشد
* روغن اضافی را از پوست سر پاک می کند
* کاهش و حذف شکنندگی مو ها را در بر دارد.
 

مضرات

حاوی سیلیکون ها و سولفات می باشد.(این ترکیبات ممکن است تحریک کننده پوست سر باشند)
 

شامپو سرکه سیب، 300ml

این شامپو توسط سرکه سیب، ​​روغن آرگان و روغن بادام شیرین و نعناع تهیه شده است. ترکیبی از این مواد برای  پوست و مو سر بسیار ضروری و مفید است. همچنین این محتویات باعث می شود که مو حالت ابریشمی و براق را به خود بگیرد و قدرت مو و رشد مو  را نیز به همراه خواهد داشت.

مزایا

۱۰۰٪ خالص
* سرکه سیب به کار رفته در آن کاملا طبیعی  است و همین عاملی در تقویت مو، کنترل شوره سر و تقویت ریشه مو می باشد.
* این شامپو باعث می شود موهای شما براق و خوش خالت  باشند
* پوست سر را به طور کامل از انواع الودگی ها مثل گرد و غبار، الاینده ها  و سلول های مرده می زداید.
* همه این عوامل منجر به جلوگیری از خارش سر می شوند.
* حاوی سولفات های مضر و پارابنز نیست.
 

مضرات

* چندان برای مو های خشک مناسب نیست. نیاز به یک نرم کننده در کنار ان احساس می شود.
 

  شامپو گیاهی Biotique Bio Kelp (مولد رشد)

خوب است که  برای انتخاب شامپو های گیاهی جهت تقویت مو به ترکیبات سازنده آن همیشه دقت کنید. برخی از شامپو های گیاهی به واسطه ترکیبات سازنده خود تاثیرات شگرفی را از خود بر جا می گذارند. این شامپوهم ترکیبات بسیار قوی و موثری چون ،   روغن زیتون خالص، پروتئین طبیعی، روغن نعناع و عصاره برگ نعنا را در خود دارد. به آرامی مو را از الودگی ها پاک می کند و پوست سر را برای رشد تازه و درخشش سالم تر تقویت می کند.
 

مزایا

* خاصیت چسبندگی مو را کاهش می دهد
* جلوگیری از ریزش مو
* اثر خشکی از خود بر جای نمی گذارد
* پروتئین های موجود در ان  باعث تقویت مو می شوند و کمتر در معرض شکنندگی  قرار می گیرند
* حجم مو را به شدت افزایش می دهد.
* حاوی سولفات ها یا پارابن ها نیست
* پوست را به طور کامل پاک می کند

مضرات

* یک عامل درمانی کامل ریزش مو  به حساب نمی آید
 

vlcc ترمیم کننده و ضد ریزش مو

شامپو گیاهی vlcc  جز شامپو های گیاهی جهت تقویت مو است که غنی شده با روغن نارگیل  می باشد،این شامپو به پوست سر نفوذ کرده و ریزش مو را از ریشه ها دفع می کند. مواد منحصر به فرد سازنده، ان را به یکی از بهترین شامپو های گیاهی تبدیل کرده است که برای کنترل ریزش مو بسیار مناسب است.
 

 مزایا

* مو را پر حجم و براق می کند
* به طور قابل توجهی  ریزش مو  را کاهش می دهد
* پوست سر را کاملا  پاک می کند
* عمده مشکلات مو را برطرف می کند
* عطر دلپذیر و خوشایندی را در بر دارد
 

مضرات

* کمی خشک می کند برای این منظور به یک نرم کننده نیاز دارید. 
 

Organix شامپو ارگانیک ساخته شده از  بیوتین و کلاژن

بسیاری از متخصصین پوست  ویتامین بیوتین  B7 را برای رشد مو تجویز می کنند. بسیاری از شامپو های گیاهی جهت تقویت مو این ماده را ندارند. اما این شامپو حاوی بیوتین و همچنین کلاژن است که نه تنها  ریزش مو را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود موها  به مراتب بیشتر و ضخیم تر شوند.
 

مزایا

* حجم و ضخامت مو را اضافه می کند
* حاوی پروتئین گندم هیدرولیز شده است که باعث ایجاد رطوبت مو می شود
* برای موهای خشک و ضعیف  بسیار  موثر است
* مو را خشک نمی کند
* بدون سولفات است
 

مضرات

* حاوی پارابن ها است
 

چگونه از رز ماری برای رشد مو ؛ درمان ریزش مو و پرپشت شدن آن استفاده کنیم: 

1. روش درمانی روغن رز ماری داغ: 

2-4 قطره روغن رزماری و 2 قاشق سوپ خوری روغن حامل (مانند نارگیل، زیتون، بادام، و غیره) را با هم ترکیب کنید و آن را گرم کنید.روغن را در مایکروویو گرم نکنید، چون ممکن است منجر به کاهش ارزش تغذیه ای اش شود. 

حدود 10 دقیقه روغن را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. روغن را به ریشه ها و نوک موها به خوبی پوشش دهید. سپس یک حوله داغ را بردارید (از یک سشوار ضربه برای گرم کردن حوله استفاده کنید) و دور موهای خود ببندید. هم چنین شما می توانید از یک کلاه دوش استفاده کنید. 

حداقل 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشورید. محیط گرم به حداکثر نفوذ و جذب مواد مغذی کمک می کند. روغن را با شامپو معمولی خود تمیز کنید. اگر موهای چربی دارید، می توانید از نرم کننده صرف نظر کنید.

 شستن را با آب سرد به پایان برسانید تا کوتیکول ها بسته شوند. شما می توانید بیشتر از 2 بار در هفته این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود موی شما مجبور به رشد شود.

 هشدارها: روغن را داغ نکنید، چون ممکن است نه تنها پوست سرتان را بسوزاند، بلکه منجر به از دست رفتن مواد مغذی روغن نیز شود ؛ اگر موهایتان چرب است، نترسید که روغن را بزنید. در اغلب موارد، موهای چربی ناشی از کمبود رطوبت است. 
 

2. رز ماری برای نرم کنندگی موها: 

1 فنجان آب را بجوشانید و سپس 15 قطره روغن رز ماری را اضافه کنید یا می توانید به طوریکه در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم از برگ های خشک رزماری استفاده کنید، می توانید 15 عدد از برگ ها را در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید. 

روغن و آب هیچ رنگی ندارند، در حالی که چای رزماری دارای رنگ سبز کمرنگی خواهد بود ؛ حالا این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. موهای خود را بشویید و محلول را در حالیکه موهای شما هنوز مرطوب است، به موها و سرتان اسپری کنید. سپس بگذارید موهای شما خشک شود. 

هم چنین اگر شما از کمبود مو رنج می برید، می توانید چای رزماری را نیز بنوشید تا گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مو را ارتقا دهید. شما می توانید از این درمان هر بار که موی خود را می شورید، و همچنین در بین شستشوهای موهایتان استفاده کنید.

 اقدامات احتیاطی: اگر فشار خون بالایی دارید و یا باردار هستید از این درمان استفاده نکنید.
 

3. آب رز ماری برای رشد مو: 

استفاده از شستشوی مو با رز ماری، موهای شما را براق و قابل مدیریت می کند. همچنین پوست سر شما را تحریک می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. 2 فنجان آب را بجوشانید و یک قاشق سوپ خوری از برگ رزماری خشک را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. 

مایع را صاف کنید و آن را کنار بگذارید ؛ موهای خود را به صورت معمول بشورید و سپس این محلول را روی موهای خود برای شستشوی نهایی بریزید. پوست سر خود را چند دقیقه بعد از ریختن این آب ماساژ دهید و برای نتیجه بخشی کامل و بهتر هر هفته یک بار این درمان را انجام دهید. 

اقدامات احتیاطی: دقت کنید که آب رزماری قبل از ریختن آن کاملاً سرد شود ؛ آب گرم می تواند کوتیکول های مو را باز کند و منجر به افت رطوبت شود. 
 

4. شامپوی رز ماری برای رشد مو: 

صابون شستشو را رنده کنید و در قابلمه روی حرارت بریزید و 3 فنجان آب رزماری به آن اضافه کنید تا جایی که صابون کاملا در آب حل شود، حرارت را کم کنید و بعد از مدت کوتاهی خاموش کنید. اجازه دهید مخلوط سرد شود و سپس آن را به ظرف شامپو بریزید و از این مخلوط به جای شامپو استفاده کنید. برای افزایش رشد مو از این شامپو بیش از 3 بار در هفته استفاده نکنید.

 اقدامات احتیاطی: از این شامپو بیشتر از یک هفته استفاده کنید، تا موهایتان را با آن وفق دهید. ممکن است در طول هفته اول بیشتر از معمول چرب به نظر برسد.
 

 5. سرکه رزماری: 

3-4 رزماری را خرد کنید و آنها را در 1 فنجان سرکه سیب خیس کنید و در جای خنک و تاریک برای حداقل چهار هفته بگذارید بماند. بعد از 2-4 هفته ، 4 قاشق سوپ خوری از این سرکه را بردارید و با 2 فنجان آب بنوشید.

 از این مخلوط برای شستشوی نهایی پس از شامپو استفاده کنید و موهایتان را تمیز کنید. از این محلول یک بار در ماه علاوه بر سایر درمان های رزماری استفاده کنید. 

طرز ساخت شامپوی خانگی برای تقویت و پرپشت شدن موها با رزماری
 

برای ریزش موی شدید بهتر است درمان طبیعی و موثر زیر که با رزماری تهیه می شود را به کار ببرید :

اگر می خواهید موهایتان تقویت گردد و ریزش موی شما از بین برود لازم نیست شامپوی خود را عوض کنید بلکه تنها کافیست 3 ماده روغن رزماری، کپسول روغن لیمو و ویتامین E را به شامپو خود بیافزایید تا از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

پس از درست کردن این شامپو هنگام حمام کردن از آن هفته ای دو مرتبه استفاده نمایید و تمام قسمت های سر و موهایتان را با آن ماساژداده وبعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

لازم به ذکر است که افزدون این 3 ماده به شامپوهای معمولی، سبب تقویت پوست سر و کنترل ریزش موهایتان خواهد شد و اثرات آن به صورت واضح شما را متوجه تغییر در وضعیت موهایتان خواهد کرد.

 نکات هشدار دهنده و اقدامات احتیاطی: 
از سرکه رزماری زیاد استفاده نکنید. اگر موهای خشکی دارید, از میزان کمتری استفاده بکنید تا موها رطوبتشان را از دست ندهند.
 

دیدن اثرات رز ماری بر رشد مو چقدر طول می کشد؟ 

بعد از یک ماه استفاده موجب افزایش رشد مو خواهد شد. استفاده منظم از این گیاه میزان رشد و حجم آن افزایش خواهد یافت. از آنجا که موها باهم متفاوت هستند, مشخص کنید که چه چیزی برای موهایتان بهتر کار می کند و به آن بچسبید. 

بلند کردن مو یک فرآیند طولانی است و هیچ راه میانبری برای آن وجود ندارد. می توانید از موادی مانند رزماری استفاده کنید, اما هیچ راه معجزه آسایی وجود ندارد که یک شبه موهایتان بلند شود.

 با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و کمی صبر, موهایتان خوب بلند خواهد شد. 
 

بهترین شامپو تقویت مو کدام است؟

چیزی به‌عنوان بهترین شامپو وجود ندارد؛ بلکه هر فرد باید شامپوی مناسب خود را انتخاب کند. بهترین و مناسب‌ترین شامپو محصولی است که بعد از استفاده از آن موها دچار خشکی و زبری نشوند.
 

روش استفاده از شامپو تقویت مو چگونه است؟

هر هفته چند بار به حمام بروید و مقداری از شامپو تقویت کننده را روی سر خود مالش دهید سعی کنید این کار را بیشتر بر روی پوست مو انجام دهید حدود 5 دقیقه مالش دهید تا مواد تقویت کننده جذب ریشه مو شود و بعد از آن موها را به صورت کامل آبکشی نمایید.
 

شامپو تقویت کننده و احیا کننده گارنیه سری Ultra Doux مدل Mythic Olive حجم 250 میلی لیتر

شامپو تقویت‌کننده‌ی برند «گارنیه» (Garnier) سری Ultra Doux حاوی عصاره‌ی زیتون به ‌حجم 250 میلی‌لیتر است.

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده مو لورآل مدل Elseve Extraordinaire Huile حجم 250 میلی لیتر

عوامل بسیاری وجود دارد که سبب خشکی مو و در نتیجه‌ی تداوم آن، شکنندگی مو را در پی خواهد داشت

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا حجم 200 میلی لیتر

بهترین شامپو همیشه گران‌ترین شامپو نیست. چیزی به‌عنوان بهترین شامپو وجود ندارد؛ بلکه هر فرد باید شامپوی مناسب خود را انتخاب کند

شامپوی ضد ریزش فولیکا از آن دسته شامپوهایی است که با یکبار استفاده به آن علاقه‌مند می‌شوید. این شامپو با افزایش حرکت خون در پوست سر باعث افزایش رشد موها شده و ضخامت موهای شما را افزایش داده و با استحکام ضخامت موها باعث از بین رفتن شکنندگی موهای‌تان میشود.
این شامپو حاوی ویتامین B6 و B7 و عصاره گیاه آرنیکا است که باعث استحکام بخشیدن هرچه بیشتر به موهای شما می‌شود.

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده شون مدل Herbamix حجم 300 میلی لیتر

مشخصات: خصوصیت تقویت کننده مخصوص انواع موها مناسب برای آقایان/خانم ها

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره حجم 250 میلی لیتر

شامپو ضد ریزش موی سینره با استفاده از آخرین مطالعات علمی بدست آمده در دنیا عرضه شده است.

شامپوی ضد ریزش موی سینره با تحریک ریشه‌ی مو موجب رشد بیشتر آن شده و با استحکام بخشیدن به مو از ریزش آن جلوگیری می‌کند. این محصول حاوی عصاره نوعی نخل بومی است که به استحکام بخشیدن و قوی‌تر کردن ریشه‌ی مو کمک بسیاری می‌کند.

شامپوی سینره دارای مقادیری روی و ویتامین B6 است که از چربی مو کاسته و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. ترکیبات بسیار قوی این شامپو می‌تواند به مقدار زیادی به از بین رفتن ریزش موی شما کمک کند.
بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده آگرادو مدل Delicate حجم 400 میلی لیتر

شامـپو تقویت کننده آگرادو، به آسـانی به بافت مویرگ ها نفوذ کرده و شادابی، قوام و استحکام را به موهای شما باز می گرداند
 

شامپو تقویت کننده مردانه سینره مدل Sabal And Neem Fortifying حجم 250 میلی لیتر

موهای آقایان نسبت به خانم ها بیش تر در معرض آلودگی های محیط، دود سیگار و تابش نور خورشید قرار می گیرد و درصد افرادی که موهای چرب دارند
 

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده مو استم سل مدل hair loss therapy حجم 250 میلی لیتر

شامپوهای تخصصی استم سل نسل جدیدی از شامپوها است که با استفاده از مواد گیاهی و مواد موثره طبیعی فرمول بندی و تولید شده اند
 

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow حجم 200 میلی لیتر

مشخصات: خصوصیت تقویت کننده , ضد ریزش مخصوص موهای آسیب دیده مناسب برای آقایان/خانم ها حجم 200میلی لیتر

این محصول بسیار قوی ضد ریزش مو برای افرادی که موهای‌شان آسیب دیده بسیار مناسب است. شامپوی ضد ریزش درمالیفت موهای شما را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

از تاثیرات بسیار عالی این شامپو بر روی موها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

* از بین بردن چربی اضافی سر
* پیشگیری از سفید شدن زودرس مو
* فاقد پارابن و سولفات
* تقویت‌کننده‌ی پوسته‌ی سر
بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine حجم 200 میلی لیتر

مشخصات : خصوصیت تقویت کننده , ضد ریزش مخصوص انواع موها مناسب برای آقایان/خانم ها

نام محصولات سریتا را تقریبا همه‌ی ما شنیده‌ایم. در میان محصولات برند سریتا شامپوهای ضد ریزش آن طرفداران زیادی دارند دلیل آن هم چیزی نیست جز تاثیرگذاری این شامپوها بر روی ریزش مو و از بین بردن ریزش طی مدت کوتاه.

این محصول هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب است و با تقویت ریشه‌ی موی شما باعث از بین رفتن ریزش مو می‌شود. شامپوی سریتا حاوی عصاره‌ی کافئین است که به بازسازی و استحکام بخشیدن به مو کمک می‌کند.
بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو ضد شوره و تقویت کننده آلپسین مدل Double Effect Caffeine حجم 200 میلی لیتر

ریزش مو و شوره‌ی سر شایع‌ترین مشکلات مربوط به موی آقایان هستند. آقایان به دلیل هورمون‌های مردانه بیشتر در معرض ریزش موی ارثی قرار دارند و از طرف دیگر به دلیل قرارگرفتن در شرایط محیطی نامناسب . شامپوی کافئین آلپسین با مهار هورمون تستسترون از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به ضخامت ساقه‌ی مو می‌افزاید. این شامپو باعث افزایش گردش خون در پوست سر و در نتیجه اثر بخشی بیشتر داروها بر روی پوست سر شما می‌شود.

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده پریم مدل A+ Bioba حجم 250 میلی لیتر

مشخصات : خصوصیت تقویت کننده , ضد ریزش مخصوص انواع موها مناسب برای آقایان/خانم ها

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده موهای خشک درمالیفت مدل ویتا گرو حجم 200 میلی لیتر

مشخصات: خصوصیت تقویت کننده مخصوص موهای خشک مناسب برای آقایان/خانم ها
 

شامپو تقویت کننده مردانه لورآل مدل Arginine Resist X3 حجم 250 میلی لیتر

بهترین شامپو همیشه گران‌ترین شامپو نیست. شاید چیزی به‌عنوان بهترین شامپو وجود نداشته باشد

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو ضد ریزش آردن مدل Hereba Sense حجم 250 میلی لیتر

ویتامین‌ها و آهن‎ها از عناصر تضمین رشد و سلامت موها هستند. تغذیه نامناسب، کمبود آهن و کلسیم، رنگ و دکلره‌ی مو بخصوص در خانم‌ها و بسیاری عوامل دیگر در نازک شدن تارهای مو و ریزش آن نقش زیادی دارند

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو کپیدرما مدل Energizing حجم 200 میلی لیتر

آزمایشگاه پوست و موی Capiderma در سال ۲۰۰۷ با همکاری بزرگترین لابراتوارهای پوست و مو در مونتریال کانادا تاسیس شد

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان و خانم ها



منبع: سایت دکتردکتر
سایت نمناک
سایت آیبوند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.