سؤال روز دویست و هشتاد و دوم تولد

آیا کودک نه ماهه متوجه صحبتهای اطرافیان می شود؟

در این مقاله می توانید نکاتی در خصوص قدرت درک کودک نه ماهه از صحبتهایی که از اطرافیان خود می شنود را بیابید.
چهارشنبه، 5 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا کودک نه ماهه متوجه صحبتهای اطرافیان می شود؟
کودک شما حتی پیش از آنکه متولد شود نیز صحبتهای شما را می شنیده و در حال درک واژه های متداولی همچون توپ، لیوان و شیشه شیر است.
 
همچنین زمانی که از او سؤالاتی از جمله: «بابایی کجاست؟» را می پرسید، حرفهای شما را شنیده و متوجه منظورتان می شود و به مسیری نگاه می اندازد که پدر از آن وارد می شود. یا زمانی که به او می گویید «برو توپ رو پیدا کن»، چهار دست و پا به سمت توپ حرکت می کند. کودک شما باید پیش از این با نام خود آشنا شده و به آن واکنش نشان داده باشد و هنگامی که او را از کاری نهی می کنید و واژه «نه» را بیان می کنید، سرش را بالا بگیرد (و حداقل درنگ کند).
 
با نام بردن اشیاء ساده در طول روز این پیام را در او تقویت می سازید که هر چیزی نام خاص خود را دارد. دلبند شما در حال یادگیری نام اشیاء آشنا و حفظ این اطلاعات تا زمانی است که بتواند واژه سازی نماید. در طول این دوره کودک صداهای قابل تشخیص بیشتر و بیشتری همچون «گا» «با» و «دا» را از خود تولید می کند. با رسیدن به نه ماهگی کودک این صداها را با یکدیگر ادغام کرده و واژه هایی مانند «دادا» یا «بابا» را می سازد. دیری نمی پاید که کودک نه ماهه شما میان اصوات و برخی اشیاء ارتباط ایجاد می کند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.