راه کار های ارزشمند برایان تریسی برای موفقیت

در جهان افرادی وجود دارند که عملکردی افسانه‌ای دارند، افراد دیگری نیز هستند که آنها را رهبری می‌کنند. برایان تریسی یکی از این رهبرهاست. او یک رهبر فوق‌العاده برای اداره‌ی موفق کسب و کارها و راهنمای خوبی برای زندگی است.
چهارشنبه، 12 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
راه کار های ارزشمند برایان تریسی برای موفقیت
برایان تریسی به بیش از ۱۰۰۰ شرکت مختلف کمک کرده است تا به نتایج فوق‌العاده دست پیدا کنند. همراه ما باشید،‌ در این مقاله برخی از بهترین توصیه‌ها و اصول موفقیت برایان تریسی را برایتان گردآوری کرده‌ایم که کمک‌تان می‌کنند مسیر موفقیت را راحت‌تر و سریع‌تر پیدا کنید.


از همین حالا شروع کنید

برایان تریسی می‌گوید: «تفاوت اصلی بین افراد موفق و افراد ناموفق این است که افراد موفق اقدام می‌کنند. آنها کارشان را آغاز می‌کنند و چیزی را که می‌خواهند انجام می‌دهند. افراد ناموفق نیز همین ایده‌ها و اطلاعات را دارند، اما همیشه بهانه‌ای برای شروع نکردن دارند.»

این احتمالا قدرتمند‌ترین نقل قول از برایان تریسی است که تاکنون شنیده‌اید. بیشتر افراد با این تفکر که «یک روزی» شروع خواهند کرد، همیشه کارشان را به‌تعویق می‌اندازند. اما واقعیت این است که «یک روزی» دروغ بزرگی است که ما به خودمان می‌گوییم. درنتیجه اولویت‌هایتان را شناسایی کنید. بدانید که در این ماه و این سال می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید و سپس تمام تلاش‌تان را برای دستیابی به اهداف خود به‌کار بگیرید.

برای یک ثانیه فکر کنید. اگر واقعا ۲ ساعت در روز را به فراگیری یک مهارت اختصاص بدهید، می‌توانید در ظرف ۲ ماه به‌طور متوسط به افزایش درآمد بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه برسید. این تغییر چه احساسی در شما ایجاد خواهد کرد؟ سبک زندگی‌تان چگونه تغییر خواهد کرد؟


از افراد متخصص یاد بگیرید

برایان تریسی می‌گوید:‌ «من این نکته را از یک مرد بسیار خردمند به نام کاپ کاپمیر (Kop Kopmeyer) یاد گرفتم که بیش از ۵۰ سال به مطالعه‌ی پیرامون موفقیت مشغول بوده است. او تقریبا ۱۰۰۰ اصل برای موفقیت استخراج کرده است. زمانی که او را ملاقات کردم از او پرسیدم در میان همه‌ی این ۱۰۰۰ اصل کدام یک از همه مهم‌تر است؟ او گفت: از روش‌های اثبات‌شده‌ی موفقیت استفاده کن.»

بهترین بخش موفقیت این است که لازم نیست چرخ را از اول اختراع کنید. مسیر از قبل در برابر شما آماده شده است. تنها کاری که باید بکنید این است که هر روز، چند گام کوچک به سمت هدف‌تان بردارید.

برایان تریسی می‌گوید تمام راز‌های موفقیت انسان‌های بزرگ و دستاوردهایشان در فایل‌های صوتی، کتاب‌ها، وبلاگ‌ها و جاهای دیگر قابل‌دسترسی است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که دست به‌کار شوید.

اگر فقط به چیزهایی که می‌خواهید فکر کنید هیچ‌چیزی تغییر نمی‌کند. رؤیاپردازی هر روزه را متوقف کنید و به‌جای آن رؤیاهایتان را زندگی کنید. این بهترین نقل‌قول از برایان تریسی برای کسب موفقیت‌های فوق‌العاده در زندگی است.


فقط و فقط روی یک چیز تمرکز کنید

برایان تریسی می‌گوید: «از ۱۰ هدفی که دوست دارید در سال آینده به آنها برسید فهرستی تهیه کنید. این پرسش را مطرح کنید “اگر فقط بتوانم به یکی از اهداف این فهرست برسم، کدام هدف بیشترین تأثیر مثبت را روی زندگی من خواهد گذاشت؟” آن یک مورد را روی کاغذ بنویسید و آن را هدف اصلی و قطعی زندگی‌تان در نظر بگیرید.»

یکی از اشتباهات رایجی که مردم انجام می‌دهند این است که تلاش می‌کنند کل زندگی‌شان را به یک‌باره تغییر دهند. آنها می‌خواهند وارد یک رابطه شوند، میلیونر شوند و خوش‌تیپ به‌نظر برسند، اما این رویکرد باعث می‌شود تمرکز‌ آنها کم باشد. به‌جای این کار انرژی‌تان را مانند یک تیغ لیزری متمرکز کنید و همه‌ی موانعی را که سر راه‌تان قرار می‌گیرند نابود کنید.

راه کار های ارزشمند برایان تریسی برای موفقیت


از زمان‌تان بهترین استفاده را بکنید

برایان تریسی می‌گوید: «من همیشه فکر می‌کنم زندگی‌ام خورشید است و همه‌ی عوامل مختلف زندگی‌ام مانند سیاراتی هستند که حول زندگی‌ام می‌چرخند. این عوامل می‌توانند سلامت فیزیکی، روابط اجتماعی یا کار باشد. زندگی من زمانی تغییر می‌کند که من بفهمم مدیریت کردن زمان، خورشید است و همه‌ی چیزهایی دیگر سیاره‌هایی هستند که می‌چرخند.»

درسی که می‌توان گرفت این است که باارزش‌ترین منبعی که شما در اختیار دارید زمان است. اگر از آن به‌شکلی عاقلانه استفاده کنید می‌توانید خیلی سریع به اهداف‌تان دست پیدا کنید. به‌خاطر مدیریت زمان است که افرادی مانند تیموتی اسکای یا مارک زاکربرگ میلیونر با میلیاردر شده‌اند.

هنگامی که قدرت‌تان را متمرکز کنید، سریع‌تر اشتباه می‌کنید، می‌توانید سریع‌تر یاد بگیرید و این تجربه باعث می‌شود شما سریع‌تر از دیگران به اوج برسید. سعی کنید با زمان‌تان مانند پول برخورد کنید تا رشد‌تان خیلی سریع‌تر اتفاق بیفتد.1


اهدافتان را مانند پرسش ها ساختارمند کنید

برایان تریسی می گوید: «فرایندی وجود دارد که توانسته است بیش از هر فرایند دیگری افراد را ثروتمند کند. این فرایند عبارت است از ساختارمند کردن اهداف بزرگ مانند یک پرسش. سپس باید خودتان را ملزم کنید تا ۲۰ پاسخ برای این پرسش فراهم کنید.»
 
هنگامی که ذهنتان را می کاوید، معمولا به راه حلهایی جادویی دست می یابید.
 
این شیوه ناخودآگاهتان را می کاود و راه حلهای خلاقانه ای برای شما فراهم می کند تا با کمترین تلاش، بیشترین دستاورد را داشته باشید.

برای مثال اگر هدف اصلی شما این است که امسال ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشید، آن را به این شکل صورت بندی کنید:

چگونه میتوانم امسال ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشم؟ و سپس ۲۰ پاسخ برای این پرسش بیان کنید. یک راه حل ساده این است که یک کتاب درباره ی آن مطالعه کنید.
 
همیشه قدردان دیگران باشید و به خاطر اتفاقاتی که برایتان رخ می دهد شکرگزار باشید.
 
بدانید هر گامی که به سمت جلو میروید گامی است به سمت دستیابی به چیزهای بزرگتر و بهتر نسبت به وضعیت کنونی تان.


همچون یک فرد موفق فکر کنید

برایان تریسی می گوید: اگر واقعا می خواهید فرد ثروتمندی باشید و مانند یک میلیونر بازنشسته شوید، یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است: عادت هایی برای فکر کردن و عمل کردن در خودتان ایجاد کنید که باعث شده اند افراد دیگری نیز ثروتمند شوند.»
 
اگر می خواهید به چیز بزرگی دست پیدا کنید، حتما باید بزرگ فکر کنید. اگر نگران ۵۰ دلاری هستید که برای بهبود یکی از مهارتهایتان باید هزینه کنید، چگونه خواهید توانست صدها هزار یا یک میلیون دلار درآمد داشته باشید؟

راه کار های ارزشمند برایان تریسی برای موفقیت


هرگز تسلیم نشوید

برایان تریسی می گوید: «هنگامی که بارها وبارها، چیزهای تازه را امتحان می کنید، احتمالا موفق نخواهید شد. اما زندگی من زمانی متحول شد که فهمیدم هیچ چیز، دست کم چند بار اولی که آن را انجام میدهم، موفق نمی شود.
 
در نتیجه تصمیم گرفتم، یک ایده را قبل از اینکه درباره ی آن داوری کنم، دست کم ۵ تا ۱۰ بار امتحان کنم. عمل کردن هرگز باعث بازنده بودن نمی شود. فقط اگر هیچ کاری نکنید، بازنده خواهید بود.»
 
یکی از رازهای موفقیت استقامت و عزم است.
 
هنگامی که ارادهی شما تزلزل ناپذیر باشد، شما محکوم به موفقیت خواهید بود.
 
بیشتر افراد ۳ یا ۴ ماه پس از اینکه یک پروژه را آغاز می کنند تسلیم میشوند.
 
اگر به اندازه ی کافی استقامت داشته باشید، میتوانید به اوج برسید. این یکی از بهترین نقل قول های برایان تریسی است.2


الگوی خوبی برای دیگران باشید

برایان تریسی می گوید: “در بیشتر مواقع وقتی چیز فوق العاده ای یاد می گیریم یا می شنویم، هدف مان این است دیگران را نسبت به آن متقاعد کنیم. شما باید الگوی خوبی برای دیگران باشید و از این طریق به آنها آموزش دهید؛ زیرا آنها به روش دیگری آموزش نمی بینند.

وقتی فکر می کنید متوقف شده اید، به خود بگویید: “این فرصت خوبی است تا به یک فرد جدید تبدیل شوم.” چند ماهی تصمیم به تغییر بگیرید تا ببینید افراد زیادی سراغ تان می آیند و از شما می پرسند: “راز موفقیت شما چیست؟ چطور توانستید اینقدر زود تغییر کنید؟” بدین ترتیب شما به جای اینکه آنها را متقاعد کنید، چیز جدیدی به آنها یاد داده اید.

برایان تریسی می گوید شما تنها وقتی می توانید چیزی به دیگران یاد دهید که آن را با مثالی روشن نشان داده باشید.


عادت های خوب در خودتان ایجاد کنید

عادت های شما آینده تان را می سازند. اگر می خواهید ساختمانی مستحکم و غول پیکر درست کنید، به ستون های قوی نیاز دارید. در مقابل، وقتی عادات مناسبی در خود بوجود نیاورده باشید رویاهایتان محقق نخواهند شد.

این کارآفرین بزرگ درس ارزشمندی به ما می دهد. برای ترک عادات نامناسب باید روی ایجاد عادت های خوب تمرکز کنید. تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا عادت های خوبی در خود ایجاد کنید. بدین ترتیب عادت های بد، خیلی زود از بین می روند. این از بهترین توصیه های برایان تریسی برای دست یابی به موفقیت است.


هیچ وقت رویاهایتان را فراموش نکنید

برایان تریسی می گوید: “هر فرد در چه سنی باید رویاهایش را رها کند؟ هرگز. هنری فورد و راکفلر هم می گویند شما فقط به اندازه ی رویاهایتان پیر یا جوان هستید. تا وقتی رویاها، چشم اندازها و اهدافتان را دنبال می کنید زنده اید.

افراد زیادی وجود دارند که از ۴۰ یا ۵۰ سالگی به بعد به موفقیت رسیده اند. درسی که می توان از این افراد گرفت این است هیچ وقت برای دنبال کردن رویاها دیر نیست. از ارنستین شپرد (Ernestine Shepherd)، پیرترین فردی که در زمینه پرورش اندام فعالیت دارد، عبرت بگیرید؛ او ۸۰ ساله است و نامش در کتاب رکوردهای گینس جهان ثبت شده است.

با عبرت گرفتن از افراد موفق و اقدام کردن از همین امروز می توانیم به هر چیزی که می خواهیم برسیم. پس وقت تان را هدر ندهید، با هر مشکلی رو به رو می شوید، بهترین راه حل این است یاد بگیرید، فعالیت داشته باشید و تمرین کنید.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.bahalmag.ir
3.www.mteamacademy.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.