سؤال روز سیصد و پنجاه و یکم تولد

چگونه می توانم خواباندن کودک هشت تا دوازده ماهه را راحت تر سازم؟

ترفندهای پیش از خواب و نحوه خواباندن کودک به طوری که یاد بگیرد به تنهایی بخواب برود را در این مقاله بیابید.
پنجشنبه، 18 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توانم خواباندن کودک هشت تا دوازده ماهه را راحت تر سازم؟
ممکن است پیش از این خود زمان خوابی را برای فرزندتان تعیین کرده و به آن پایبند باشید. اما اگر هنوز این کار را نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای شروع است. فعالیتهایی از جمله آرام ساختن و نوازش کودک پیش از خواب می تواند به آرامش او کمک کند. یک حمام آب گرم و به دنبال آن گفتن قصه یا خواندن لالایی پیغام پایان روز را به کودک می رساند. همین فعالیتها را می توان هنگام خواب برای سالهای بعد نیز ادامه داد.
 
حتماً دلتان می خواهد که فرزندتان خود به تنهایی به خواب برود. برای این کار فعالیتهای پیش از خواب را انجام داده و او را در حالی که هنوز بیدار است در گهواره خود قرار دهید. چنانچه کودک شروع به گریه کرد، چند دقیقه عقب بایستید و از او دور باشید. کودک ممکن است خود آرام گرفته و به خواب برود.
 
در صورتی که گریه او ادامه پیدا کرد، لحظه ای کودک خود را آرام کنید بدون آنکه او را از جای خود بلند کنید. شاید مجبور باشید چند بار این کار را انجام دهید تا کودک متوجه شود گریه نتیجه ای ندارد. این وضعیت ممکن است برای والدین سخت باشد زیرا شنیدن گریه کودک ناراحت کننده است. چنانچه می دانید کودک در امان است (و گرسنه نیست، خود را خیس یا کثیف نکرده است یا بیمار نمی باشد) اشکالی ندارد اجازه دهید تا خود آرام شود.
 
در صورتی که فرزندتان به طور مداوم گریه کرده و شما را صدا می کند، بیان چند کلمه محبت آمیز از کنار درب اتاق خواب («مامانی اینجاست، اما الان دیگه وقت خوابه») و به سرعت خارج شدن از آنجا ممکن است کارساز باشد. سعی کنید فاصله زمانی حضور فیزیکی تان در اتاق را طولانی کنید تا زمانی که کودک به خواب برود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما