سؤال روز سیصد و پنجاه و سوم تولد

چگونه می توانم در به خواب رفتن به کودک نوپای خود کمک کنم؟

راه های خواباندن کودک نوپا و نحوه برخورد با کودک به هنگام بیدار شدن نیمه شب از خواب نکاتی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.
پنجشنبه، 18 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توانم در به خواب رفتن به کودک نوپای خود کمک کنم؟
احتمالاً تاکنون راه های مناسبی از جمله حمام آب گرم و قصه گفتن قبل از خواب را برای کمک به خواب و آرام ساختن کودک خود پیدا کرده اید. با برنامه خود پیش بروید اما اجازه ندهید خیلی طولانی شود. نوازش و مالش دادن پشت کودک ممکن است در حال حاضر لذت بخش باشد اما زمانی که هر شب برای دوره های طولانی و طولانی تر آن را از شما بخواهد دیگر سرگرم کننده نخواهد بود. تصمیم بگیرد پیش از خواب چه میزان آب اجازه خواهید داد فرزندتان بنوشد و تا چند مرتبه به او اجازه می دهید به خاطر سرباز زدن از خواب، اسباب بازی خود را از تخت به بیرون پرتاب کند.
عادت کنید که قوانینی را برای خواب تعیین کرده و به آنها پایبند باشید. این کار نه تنها اکنون به کودک کمک می کند تا خواب بیشتری داشته باشد، بلکه در آینده نیز در صورت بروز مشکلات جدی تر مرتبط با نظم و انضباط به شما کمک خواهد کرد.
 
چنانچه کودک نوپای شما نیمه شب از خواب بیدار شد، به آرامی و به سرعت او را مطمئن سازید که همه چیز روبراه است و نزدیک او هستید. اما نشان دادن واکنش بیش از حد می تواند نتیجه معکوس بدهد، بنابراین «سرزدن های شبانه» خود به کودک نوپا را مختصر و برای او خسته کننده سازید.
 
در صورتی که عادت دارد صبح زود از خواب بیدار شود، با کشیدن پرده های اتاق کاری کنید نور خورشید موجب بیدار شدن او نشود. همچنین سعی کنید چند اسباب بازی مناسب و بی خطر را در گهواره او قرار دهید، این اسباب بازی ها کودک شما را به هنگام صبح مشغول نگاه می دارند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.