همشهرى كين (CITIZEN KANE)

خلاصه داستان : « چارلز فاستر كين » ( ولز ) ، سلطان مطبوعات و ميلياردر معروف در قصرش به تنهايى ، در حالى كه زير لب كلمه‏ى « رزباد » را زمزمه مى‏كند ، مى‏ميرد. او با مرگش مورد توجه رسانه‏هاى گروهى و به‏خصوص خبرنگار كنجكاوى قرار مى‏گيرد كه مايل است رمز « رزباد » را كشف كند. شرح فيلم : نخستين فيلم ولز. در اين‏جا هاليوود بزرگ‏ترين « قطار اسباب‏بازى » را در اختيار نابغه‏ى 26 ساله مى‏گذارد و او آن را به سلامت به ايستگاه مى‏رساند. فيلم
دوشنبه، 16 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همشهرى كين (CITIZEN KANE)
همشهرى كين (CITIZEN KANE)

سال : 1941امريكا / سرگذشت نامه‏اى‏
سياه و سفيد / 119 دقيقه و 16 ثانيه‏
بازيگران عمده : اورسن ولز ، جوزف كاتن ، آگنس مورهد ، دوروتى كامينگور و اورت اسلون.
كارگردان : ولز.
خلاصه داستان : « چارلز فاستر كين » ( ولز ) ، سلطان مطبوعات و ميلياردر معروف در قصرش به تنهايى ، در حالى كه زير لب كلمه‏ى « رزباد » را زمزمه مى‏كند ، مى‏ميرد. او با مرگش مورد توجه رسانه‏هاى گروهى و به‏خصوص خبرنگار كنجكاوى قرار مى‏گيرد كه مايل است رمز « رزباد » را كشف كند.
شرح فيلم : نخستين فيلم ولز. در اين‏جا هاليوود بزرگ‏ترين « قطار اسباب‏بازى » را در اختيار نابغه‏ى 26 ساله مى‏گذارد و او آن را به سلامت به ايستگاه مى‏رساند. فيلم تاريخ سينما را به قبل و بعد خود تقسيم مى‏كند و هنوز كه هنوز است در رأى‏گيرى‏هاى « بهترين فيلم‏ها عمر » منتقدان جهان مقام نخست را به دست مى‏آورد. همشهرى كين از طرفى نمايان‏گر شكست رؤياى امريكايى است و از طرف ديگر تنهايى انسان.

همشهرى كين (CITIZEN KANE)

همشهرى كين (CITIZEN KANE)

همشهرى كين (CITIZEN KANE)


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.