چند دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان

اگر طرفدار دسر هستید و می خواهید میوه های تابستانی خوشمزه را برای دسرهایی خوشمزه استفاده کنید این دستورهای تهیه برای شما است.
شنبه، 11 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
چند دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان

پودینگ با دانه چیا


مواد لازم
شیر نارگیل  ۲۰۰ میلی لیتر
عسل   ۲ ق س
دانه چیا   ۲/۵ ق س
انبه خرد شده   دو عدد

چند دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان

طرز تهیه
شیرنارگیل، دانه چیا و عسل رو باهم ترکیب کنید، در صورت تمایل کمی دارچین بریزید. بزارید یه شب تا صب تو یخچال بمونه. موقع سرو اگه دیدید خیلی غلیظه کمی شیر بریزید تا رقیق شه

برای سرو هم لایه لایه پودینگ و انبه خرد شده بریزید .


ژله  موزی


مواد لازم
شیر  ۱پیمانه
خامه صبحانه  ۱/۲پیمانه
پودروانیل  ۱/۸ق چ
شکر  3ق س
پودر ژلاتین   ۱ق غ
اسانس موز   کمی
موز خرد شده  ۱_۲ عدد
زعفران دمکرده یا رنگ زرد   کمی

چند دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان

طرزتهیه
پودر ژلاتین رو توى نصف استکان آب مخلوط کرده و پنج دقیقه صبر کنین، بعد بذارین روى بخار آبجوش تا کاملاً حل بشه.

خامه و شیر و شکرو توى قابلمه بریزین و بذارین روى شعله متوسط و مرتب هم بزنین.

وقتى داغ شد و اطراف قابلمه شروع به حباب زدن کرد،از روى حرارت بردارین و وانیل رو اضافه کنین.

وقتى مقدارى از حرارت افتاد ژلاتین حل شده رو اضافه کنین.

مخلوط کنین تا ژلاتین به خورد شیر بره و بعد از الک معمولى رد کنین اسانس و موز خرد شده و زعفرون رو اضافه کرده در قالب دلخواه ریخته و ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم. 1


بستنی سرخ شده


مواد لازم
کورن فلکس    3 پیمانه
بستنی وانیلی     450 گرم
پودر نارگیل    1 پیمانه
روغن مایع    2 پیمانه
دارچین    1 قاشق چای خوری
شیر    1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ    2 عدد

چند دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان

دستور تهیه
در مرحله ی اول برای تهیه بستنی سرخ شده، یک اسکوپ فلزی تهیه کنید و با استفاده از آن 8 اسکوپ به صورت توپ از بستنی وانیلی در بیاورید. سپس اسکوپ های بستنی را در یک سینی بگذارید. برای اینکه بستنی شما خوب سفت شود، سینی را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید.

در مرحله ی بعدی نوبت آماده کرده کورن فلکس است. برای این کار یک ظرف با اندازه مناسب تهیه کنید و کورن فلکس را به همراه 1 قاشق غذا خوری دارچین و 1 پیمانه پودر نارگیل و 1 قاشق غذا خوری شیر را در آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در صورت تمایل و با توجه با ذائقه تان می توانید مقداری گردو، بادام و پسته خرد شده به همراه بیسکویت به مایه کورن فلکس اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.

در مرحله ی بعدی، یک کاسه مناسب را تهیه کنید و تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده آن ها را از زرده جدا کنید. سپس سفیده را در کاسه بریزید. در ادامه با استفاده از یک همزن سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کند.

در ادامه سینی حاوی اسکوپ های بستنی را از یخچال خارج کنید. سپس آن ها را در ظرف حاوی کورن فلکس و دیگر مواد قرار دهید. و آن را کاملا به مواد موجود در کاسه آغشته کنید، تا دور تا دور آن را کورن فلکس بگیرد. این کار را برای تمام اسکوپ های بستنی تکرار کنید. و در ادامه دوباره اسکوپ های بستنی را در سینی قرار دهید و آن را مجددا به مدت 3 ساعت دیگر در یخچال فریزر قرار دهید تا کاملا اسکوپ های بستنی سفت شوند.

در ادامه یک قابلمه یا تابه کوچک و گود را تهیه کنید و روغن را در آن بریزید، مقدار روغن باید به اندازه ای باشد، که بستنی ها در روغن غوطه ور شوند. سپس قابلمه یا تابه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن به آرامی داغ شود.

سپس اسکوپ های بستنی را یک به یک از یخچال خارج کنید و در قابلمه روغن بیندازید. بعد از اینکه رنگ آن ها طلایی شدند، آن ها ار از قابلمه خارج کنید. به این نکته دقت داشته باشد که هر چقدر روغن شما داغ باشد، اسکوپ های بستنی در زمان کمتری به رنگ طلایی می رسند.

بعد از اینکه اسکوپ های بستنی را سرخ کردید. آن ها را در یک پارچه تمیز یا دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها به خوبی خارج شود.

بعد از اینکه روغن بستنی را خارج کردید، آن ها را در یک کاسه زیبا بگذارید و می توانید بستنی سرخ شده را در کنار خامه، عسل، سس شکلاتی و دیگر طعم دهنده ها سرو کنید. 2


فرنی با سس تمشک


مواد لازم
4 پیمانه   شیر
1 پیمانه   شکر
1 پیمانه   آردبرنج
8 /1 ق‌چ   وانیل
مربای تمشک   به میزان لازم

چند دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان

طرز تهیه
1. آرد برنج، وانیل و شکر را در قابلمه‌ای بریزید، شیر را کم‌کم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و آرد هم گلوله گلوله نماند.
 
2. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا مخلوط ته نگیرد. 20 دقیقه برای این مرحله کافی است.
 
3. حالا به مدت 5 دقیقه حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. بعد از این مدت فرنی را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مورد نظر (در اینجا جام‌های شیشه‌ای استفاده شده است) ریخته و در یخچال بگذارید.
 
4. بعد از مدتی که فرنی خنک شد ظرف را از یخچال بیرون آورده، مربا یا شربت دلخواه را روی فرنی ریخته و مجددا به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.

یه‌جور دیگه
به جای مربای تمشک از مربای شاه‌توت هم می‌توان استفاده کرد.
از شربت تمشک یا شاه‌توت هم می‌توانید به جای مربا استفاده کنید.
برای این دسر می‌توانید از هر مربای دلخواه استفاده کنید.


کرم ژله دوطبقه


مواد لازم
5 ق‌س (پر)   پودر ژله توت فرنگی یا آناناس
1 پیمانه   آب جوش
4 عدد   زرده تخم‌مرغ
2 پیمانه   شیر
1 پیمانه   شکر
4 /1 ق‌چ   وانیل
کمپوت آناناس وتوت فرنگی تازه   به میزان لازم
4 ق‌چ   پودر ژلاتین
8 ق‌س   آب کمپوت آناناس
150 گرم   خامه فرم گرفته
لیوان‌های تلقی تک نفره برای سرو دسر به تعداد لازم

طرز تهیه
1. در یک کاسه مناسب پودر ژله توت‌فرنگی (یا آناناس) را به همراه یک پیمانه آب جوش مخلوط کنید تا مایعی شفاف و یکدست داشته باشید، مخلوط را کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد.لیوان‌های دسر را آماده بگذارید. از ژله خنک‌شده به اندازه یک‌سوم هر لیوان را پر کنید.
 
یک تکه کمپوت آناناس روی آن بگذارید. ظرف‌ها را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا ژله سفت شود. شیر را به همراه دوسوم از مقدار شکر در قابلمه‌ای کوچک ریخته و روی حرارت بگذارید. با هم زدن شکر را در شیر حل کنید.
 
2. تا شیر و شکر روی حرارت جوش می‌آید زرده‌های تخم‌مرغ را به همراه یک‌سوم باقیمانده شکر و وانیل در یک کاسه بریزید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا کرم‌مانند و یکدست شود.
 
وقتی مخلوط شیر و شکر جوش آمد حرارت را کم کرده و تخم‌مرغ‌های کرم‌مانند را به آن اضافه کرده و دائم هم بزنید تا به صورت کرمی غلیظ درآید. برای این منظور چهار دقیقه کافی است. بعد از این مدت کرم را از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد.
 
3. پودر ژلاتین را با آب کمپوت آناناس مخلوط کرده، روی حرارت غیرمستقیم بگذارید و دائم هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب کمپوت حل شود و محلولی یکدست و شفاف به دست آید. مخلوط پودر ژلاتین حل‌شده در آب کمپوت را به کرم که کمی حرارتش را از دست داده اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بعد مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود.
 
4. صد گرم از خامه فرم‌گرفته را با مخلوط کرم‌مانند که کنار گذاشته بودید مخلوط کرده با همزن هم بزنید.حالا ظرف‌های دسر را از یخچال بیرون آورده و روی دسرهای بسته‌شده را با کرم پرکنید تا جایی که یک‌سوم از فضای لیوان‌ها خالی بماند. لیوان‌ها را دوباره در یخچال بگذارید تا کرم هم سفت شود.
 
5. بعد از سفت شدن لایه کرم دسر، دوباره لیوان‌ها را بیرون بیاورید و روی آنها را با خامه تزئین کنید. به این صورت که مابقی خامه فرم‌گرفته (50 گرم) را در قیف با سر گرد ساده بریزید و خامه را به شکل یک توپ روی لیوان‌ها بریزید. روی خامه را با برشی از میوه (توت فرنگی یا آناناس) تزئین کنید.

فوت‌وفن
این کرم ژله‌ها به مدت 5 روز در یخچال قابل نگهداری هستند. 3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.blog.okala.com
3.www.parsnaz.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.