دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

در فصل تابستان همه ما به دنبال نوشیدنی و دسرهای خنک هستیم. در این فصل انواع و اقسام نوشیدنی و دسرها با بستنی و میوه‌های تابستانی قابل درست کردن است. در این مقاله سعی داریم شما را با طرز تهیه آنها اشنا کنیم.
شنبه، 11 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

ژله انبه با تخم شربتی


مواد لازم
انبه پوست کنده   یک عدد
پودر ژله انبه   یک بسته
پودر زله الوورا   یک بسته
شیر ولرم   سه چهارم لیوان
آب جوش   یک لیوان
تخم شربتی   به میزان لازم

دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

 طرز تهیه
یک عدد انبه را پوست گرفته و پوره کنید.

بسته پودر ژله انبه را در یک لیوان آب جوش حل نموده و روی بخار کتری گذاشته تا خوب حل و شفاف شود و کنار بزارید تا خنک شود سپس به آن ٣/٤ لیوان انبه پوره شده اضافه و مخلوط کنید.بعد بسته ژله آلوورا را در یک لیوان آب جوش حل نموده و روی بخار کتری گذاشته تا خوب حل و شفاف شود و کنار بگذارید تا خنک شود سپس به آن ٣/٤ لیوان شیر با دمای ژله اضافه و مخلوط کنید.

توجه داشته باشید دمای ژله حل شده با شیر یکسان باشد.

به مقدار مساوی از ژله انبه کف لیوان ها بریزید و در یخچال گذاشته تا ببندد، سپس به ژله آلوورا تخم شربتی آماده را اضافه و هم بزنید و روی ژله انبه بریزید. هر مرحله را در یخچال گذاشته تا ببندد، سپس مرحله بعدی را اضافه کنید و در آخر روی آن را تزئین کنید.

اضافات ژله ها را در ظرف مربع شکل کوچکی ریخته و بعد از سفت شدن آن ها را برش داده و برای تزئین استفاده کنید.

هر مرحله که لیوان ها را در یخچال می گذارید.

ژله های اصلی در دمای محیط باشند اما در هنگام ریختن در لیوان خوب آن ها را هم بزنید.

۳ ق غ تخم شربتی آب ولرم بریزید بعد از پف کردن و لعاب دادن اب اضافی را خارج کرده و در هر مرحله به ژله آلوورا که با شیر مخلوط کرده اید اضافه کنید .


پودینگ پسته


مواد لازم
یک لیتر   شیر پاکتی
نصف استکان   شکر
نصف کوب   ارد سمید (سیمولینا)
۲قاشق غذاخوری   پسته نرم شده
گلاب   به میزان دلخواه
رنگ خوراکی سبز   مقدار کم

دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

طرز تهیه
همه مواد مخلوط و میزاریم روی حرارت مرتب هم میزنیم تا زمانی که میخواد به غلظت برسه

وقتی غلیظ شد از رو حرارت برداشته و میریزیم توی مخلوط کن برقی بهش یه پاکت خامه و یه پاکت دریم ویب(پودر خارجی) اضافه میکنیم و میریزیم توی کاسه سرو و بعد هم یخچال روشم با پودر پسته تزیین کنید.


پودینگ چیا


مواد لازم
دانه چیا   نصف پیمانه
شیر   یک پیمانه
عسل   ۳ ق غ
موز له شده   ۲ عدد

دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

طرز تهیه
دانه چیا رو با شیر مخلوط کنید و بذارید یخچال بعد از یک ساعت که دانه چیا حجم گرفت عسل و موز له شده رو اضافه کنید و داخل لیوان بریزید

نکته
دانه چیا با تخم شربتی فرق داره اما خیلی شبیه تخم شربتیه با این تفاوت که از تخم شربتی درشت تر و تپل ترن و تقریبا خاکستری رنگن…. با تخم شربتی هم  میشه میتونید امتحان کنید…. 1


دسر طالبی


مواد لازم
1 عدد   طالبی متوسط
2 ق‌س   پودر ژلاتین + 1 ق‌چ
1/2 پیمانه   خامه صبحانه
4 ق‌س   شکر

دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

طرز تهیه
1. طالبی را شسته و گوشت میوه را از پوست و تخم‌ها جدا کنید. میوه را پوره کنید، برای این کار، هم از مخلوط‌کن یا غذاساز می‌توان استفاده کرد و هم می‌توان طالبی را با رنده ریز رنده کرد.

2. پوره طالبی را در قابلمه‌ای ریخته، با شکر مخلوط کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. کمی که پوره میوه گرم شد، همه پودر ژلاتین را روی آن بپاشید.

3. دائم مخلوط را هم بزنید تا پودر ژلاتین با میوه و شکر به خوبی حل شود. مخلوط را از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد. حالا خامه را اضافه کرده، هم بزنید تا خوب با مواد حل شده و یکدست شود.

4. قالب مورد نظر را کمی خیس کرده و در فریزر بگذارید. بعد از چند دقیقه وقتی تیغه‌های یخ را در قالب دیدید آن را از فریزر بیرون آورده و دسر را در قالب بریزید.

5. دسر را در یخچال به مدت 4 تا 5 ساعت بگذارید تا ژلاتین باعث شود دسر خوب خودش را بگیرد. بعد از این مدت قالب را بیرون آورده، در ظرف موردنظر برگردانده و سرو کنید.


دسر هلویی (پیچملبا)


مواد لازم
10 تکه   هلو(کنسروی یا تازه)
3 اسکوپ   بستنی وانیلی
3 ق س   ژله توت فرنگی
سس توت فرنگی   برای تزئین

دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

طرز تهیه
1. لیوانی را که می‌خواهید دسر را در آن سرو کنید، برداشته و ته آن کمی ژله توت فرنگی بریزید.  تکه‌های هلو را خرد کرده روی ژله بریزید.

نکته: اگر می‌خواهید این دسر را در تابستان درست کنید از هلوی تازه استفاده کنید و کنسرو هلو را بگذارید برای فصلی که هلوی تازه در دسترس نیست.

2. با قاشق مخصوص بستنی اسکوپ (گلوله‌هایی) از بستنی وانیلی برداشته و به عنوان لایه سوم دسر، روی تکه‌های هلو بگذارید.

3. اگر لابه‌لای بستنی و دیواره لیوان فضایی باقی‌ ماند، می‌توانید آنها را با تکه‌های هلو پر کنید.

در انتها برای سرو کردن، با ریختن کمی سس توت‌فرنگی روی دسرتان، آن را تزئین کنید. 2


دسر پاناکوتا وانیلی


مواد لازم
شیر     1 پیمانه
شکر     نصف پیمانه
خامه     400 گرم
پودر ژلاتین     3 قاشق چایخوری
وانیل     نصف قاشق چایخوری

دستور تهیه چند دسر با میوه های تابستانی

دستور تهیه
1- در مرحله اول برای درست کردن یک دسر پاناکوتا وانیلی خوشمزه، یک قابلمه با اندازه مناسب را تهیه کنید و 1 پیمانه شیر را در آن بریزید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید، فقط لازم است که شیر گرم شود، به جوشیدن آن نیاز نیست.

2- در  گام دوم، بعد از اینکه شیر را گرم کردید. مقداری از آن را بردارید و در یک کاسه فلزی بریزید، سپس پودر ژلاتین موجود را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید . البته باید به روش بن ماری، یعنی با استفاده از بخار آب، مانند بخار سماور برای حل کردن پودر ژلاتین استفاده کنید. و هنگام اضافه کردن پودر ژلاتین، مرتباً شیر را هم بزنید تا به ژلاتین به صورت گلوله ای تبدیل نشود.

3- در مرحله ی بعدی، بعد از اینکه کاملا پودر ژلاتین را با شیر مخلوط و یکدست کردید، آن را به مابقی شیر های موجود در قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. سپس دوباره قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و باز هم دقت کنید که مخلوط شیر و ژلاتین به جوش نیاید. ولی اگر اشتباهاً آن را به جوش آوردید، آن را از روی اجاق گاز برای مدتی پایین بیاورید تا خنک شود. و دوباره آن را بر روی اجاق گاز قرار دهید.

4- در مرحله‌ی بعدی یک کاسه مناسب تهیه کنید و خامه صبحانه را به همراه نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از یک همزن برقی و با همزن دستی، خامه و شکر را آنقدر هم بزنید تا خامه شما، فرم و ساختار یکدستی به خود بگیرد.

5- در گام بعدی باید مخلوط خامه و شکر همزده را به قابلمه شیر که بر روی حرارت ملایم اجاق گاز است، اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه نصف قاشق چای‌خوری به مواد وانیل اضافه کنید و آن ها را مجدداً به خوبی هم بزنید.

6- در مرحله بعدی، بعد از اینکه مواد را به خوبی هم زدید، و یک مخلوط یکدست را به وجود آوردید، قابلمه را از روی اجاق گاز پایین بیاورید و بگذارید تا سرد شود و برای ریختن در قالب آماده شود. در مدت زمانی که مواد در حال سرد شدن است، شما قالب یا ظرف مورد نظرتان را آماده کنید. بعد از اینکه کمی مایه پاناکوتا خنک شد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید. سپس آن ها را در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

بعد از اینکه پاناکوتا را آماده کردید، نوبت به آماده سازی سس میوه است تا بر روی پاناکوتا ریخته شود و  سرو شود. برای آماده کردن سس میوه، باید میوه ای را که می خواهید با آن سس تهیه کنید را چند ساعت در فریزر قرار داده باشید تا کاملا یخ بزند. سپس میوه های یخ زده را در یک میکسر بریزید و به آن دو قاشق غذا خوری پودر قند نیز اضافه کنید. میوه های بخ زده را کاملا میکس کنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود.

بعد از اینکه پاناکوتا سفت و آماده شد، می توانید سس میوه ای را که درست کردید را بر روی آن بریزید و سرو کنید. 3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.bartarinha.ir
3.www.blog.okala.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.