موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی

واقعیت مجازی ابعاد جدیدی به سواری در پارک های تفریحی اضافه کرده است – از این پس چه چیزی برای هیجان جویان وجود خواهد داشت؟ و، چگونه واقعیت مجازی در حال باز کردن برخی از غیر قابل دسترس ترین مکان های باستانی جهان است.
شنبه، 11 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی
تصویر: سوار بر اژدهای آهنی - در حالی که به ظاهر آدم حقیری با یک هدفون VR بر سر به نظر می رسید، اما تجربه آن فوق العاده است. مالکوم برت.
 
ترن های هوایی از دوران سواری در پارک های تفریحی قدیمی تا کنون مسیری طولانی را طی کرده اند، زیرا هیجان جویان و متصدیان پارک همواره به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند.
 
روند در اوایل سال 2000 مربوط بود به سواری های بالاتر، و سریع تر و پر سر و صداتر که ممکن بود که با 206 کیلومتر در ساعت ترن هوایی Kingda Ka درSix Flags ، نیوجرسی، در ایالات متحده به اوج خود برسد. و در حال حاضر با 139 متر (456 فوت) بلندترین ترن هوایی جهان است.
 
صاحب نظران صنعت و افراد هیجان زده با هیجان منتظر یک ترن هوایی 500 فوت (152 متر) هستند ، اما هنوز وارد نشده است. به نظر می رسد ممکن است محدودیتی در مقدار دلاری وجود داشته باشد که پارک های تفریحی مایل به قرار دادن برای رکورد شکنان جدید هستند.
 استفاده از فناوری های غوطه وری در سراسر جهان در حال گسترش است، از اسناد موزه های بریتانیا در مورد سایت های هنری سنگ صخره ای آفریقا گرفته تا دسترسی به پروژه اسکن اهرام با دسترسی به بناهای یادبود جیزه، و تا تعامل همه جانبه با نیکولا تسلا و آزمایشگاه وی.پس مقصد بعدی کجاست؟ به نظر می رسد پاسخ، پرش از روی سواری های جدید دنیای واقعی و رفتن به دنیای مجازی است.
 

وارد دنیای مجازی شوید

من یک دانشگاهی در رشته سرگرمی هستم (بله، این هم برای خودش یک رشته است) و قبلاً از دیدگاه جامعه شناسی، روان شناسی، بازرگانی و بازاریابی به چرایی وجود ترن های هوایی پرداخته ام. این منجر به ساخت مستندم به نام  "جذابیت امضا" (Signature Attraction) شد.
 
 موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی
 
تصویر: مالکوم با دوستان هدست VR خود. مالکوم برت.
 
اکنون تمرکز خود را به سواری های تفریحی واقعیت مجازی (VR) معطوف کرده ام. به تازگی از یک تور جهانی بازگشته ام و می خواهم دقیقاً آن چه مشتریان از تجربه سرگرمی VR می خواهند را تعریف کنم.
 
روش های مختلفی برای تعریف معنای واقعی تجربه سواری تفریحی VR وجود دارد. رایج ترین روشی که از VR در حال حاضر برای سواری استفاده می شود این است که سواری موجود (ترن هوایی، برج سقوط (drop tower)، سرسره آبی) به سادگی دارای یک تجربه VR در نقطه اوج سواری باشد.
 
در این حال شما هنوز هم اقدام به سواری های فیزیکی و تجربه همه‌ی آن نوع پیچ ها و چرخش ها و شتاب ها می کنید، اما از یک هدست VR استفاده می کنید که به شما امکان می دهد چیزی کاملاً متفاوت با تجربه واقعی خود را ببینید و گاهی اوقات آن را بشنوید.
 شبیه سازی VR از سایت های باستان شناسی می تواند روش های منحصر به فردی را برای تجربه، تعامل و کاوش داده های علمی ارائه دهد.Kraken Unleashed، در SeaWorld در اورلاندو، فلوریدا، در ایالات متحده، فقط یکی از نمونه های بسیار آن است.
 

سفر به دنیای مجازی

در سفر اخیرم سوار اژدهای آهنین، در Cedar Point در اوهایو شدم. در این سوار کاری، از لحاظ فیزیکی سوار بر روی یک آویز معلق هستید، اما تجربه VR شما را به پرواز در یک دهکده قدیمی می برد در حالی که غول ها و آدم خوارها به شما حمله می کنند.
 
یک سواری VR دیگر که من امتحان کردم The Daemon (اهریمن)، در Tivoli Gardens در کپنهاگ، دانمارک، است که در واقع یک ترن هوایی بدو کف سه حلقه ای جمع و جور است.
 
 موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی
 
تصویر: پروفسور آن ماری پندریل، از دانشگاه لوند، و من نگذاشتیم ریزش باران تجربه VR ما را متوقف کند. مالکوم برت.
 
درVR ، این یک سفر از طریق یک چشم انداز سورئال چینی در یک سطل پر از آتش بازی در حال پرواز است، در حالی که اژدها ها و خرس ها برای پایین آوردن شما مبارزه می کنند (صادقانه بگویم، در موقع سواری، وجود این ها منطقی به نظر می رسد).
 
به طور مشابه، کشتی های سنتی دزدان دریایی در حال چرخش اکنون به شما امکان پرواز با اژدها را می دهند و یک سواری سقوطی 127 متری (415 فوت) به یک سقوط هلی کوپتر از هزار فوتی در جهان VR تبدیل می شود.
 این اولین باری بود که بومیان آمریکا از VR در این زمینه برای ارتباط مجدد با گذشته خود استفاده می کردند.حتی سرسره آبی فروتن فرصتی برای هدایت یک قایق رانی در یک آتشفشان در حال انفجار می شود.
                                                           
مزایای استفاده از VR برای پارک های تفریحی چندگانه است. فریب مغز نسبت به فکر این که در جای دیگری باشد، نسبتاً آسان است و ایجاد جاذبه VR نسبت به سوار کاری سنتی یا تخت سواری بسیار ارزان تر است. این تجربه ها همچنین می توانند به سرعت به روز شوند.
 
اما از زمان تحقیقات من تاکنون، واکنش های سواری کاران متنوع بوده است. افراد هیجان جو به طور مداوم به من می گفتند که "داستان بیشتری" از این جذابیت ها می خواهند، که نشان می دهد در حالی که ما برای پذیرفتن فناوری های پر زرق و برق عجله می کنیم، هنوز هم یک نیاز ذاتی به روایت و داستان داریم - ما هنوز هم می خواهیم یک داستان برای ما تعریف شود. و در حالی که بسیاری از پارک روها عاشق چیزهای تازه و نوظهور هستند، محافظه کاران ما با کنجکاوی این تجربه های VR  را به عنوان "غیر واقعی" دور می ریزند.
 
شکایت از این که سواری VR اساساً انفرادی است و تجربه اشتراک سنتی در سواری را پاک می کند کمی منصفانه تر است.
 
واقعیت ترکیبی (جایی که می توانید سایر سوارکاران را از طریق هدست خود مشاهده کنید) یا پیکره هایی از خودمان و دوستانمان با تکنولوژی بالاتر که در تجربه سواری VR قرار گرفته اند، ممکن است این مسئله را تعدیل کند.
 

پارک تفریحی مجازی

سرگرمی VR برای آینده پارک های تفریحی و سواری به چه معناست؟ پارک آینده ممکن است با آن چه اکنون انجام می دهد کاملاً متفاوت باشد.
 
آنها می توانند به انبارهای بدون توصیف تبدیل شوند، جایی که همه اقدامات و تعجبات در هدست های VR در داخل اتفاق می افتد، که همان کاری است که Zero Latency در ملبورن، بریزبن و دیگر مکان های سراسر جهان انجام می دهد.
 
اما اگر پارک تفریحی واقعی را کاملاً دور بزنیم چه؟
 
یک صنعت کاملاً اختصاص داده شده است تا تجربه های واقعی سرگرمی VR را به خانه شما بیاورد.
 
این فناوری تاکنون به وجود آمده است که قدم زدن شما در اطراف اتاق نشیمن - یا حرکت روی یک سکو – را به پیاده روی و دویدن در یک دنیای مجازی تبدیل می کند.
 
همچنین در حال حاضر، شبیه سازهای پیچیده پلتفرم حرکتی VR که کاملاً با صدا و دید پیشرفته همگام سازی می شوند، می توانند مغز شما را فریب دهند که فکر کند که شما واقعاً در یک سواری هیجان انگیز هستید.
 
امروزه ما به وضوح خوشحالیم که بسیاری از رسانه های خود را از طریق اینترنت جستجو کنیم، و پیش بینی هایی در اینترنت وجود دارد که انتظار می رود به ویژه بازی های VR در آینده محبوب تر شوند. گیمرها (که قبلاً با ذوق و شوق VR را پذیرفته اند) ثابت کرده اند که ساعات زیادی را در دنیای بازی های مجازی سپری خواهند کرد.
 از این فناوری برای مطالعه و گشودن امکان دسترسی به سایت های باستانی‌ای کرده اند که دسترسی به آنها دشوار است.به این ترتیب آیا این فکر کردنی زیاد از حد است که وقتی فناوری پیشرفت کند، ممکن است از نظر فیزیکی دیگر به دیزنی لند نرویم، اما ماهانه با پرداخت هزینه دسترسی به دیزنی از طریق هدست های پیشرفتهVR ، شاید از روی سوپر صندلی های پلتفرمVR مان، بدون این که هیچ گاه خانه هایمان را ترک کنیم، به آن جا برویم؟
 
به راحتی می توان این دید را به سخره گرفت، اما بیاندیشید که ده سال پیش تصور نمی کردیم که فروشگاه های ویدیو و ضبط از بین بروند، و دیگر نیازی به مراجعه فیزیکی به یک مغازه برای خرید هر چیزی که دوست داریم نباشد، یا یک شرکت پیتزا فروشی در حال آزمایش تحویل با هواپیماهای بدون سرنشین به درب منزلمان باشد.
 
چشم انداز آینده VR در فیلم جدید Ready Player One ساخته استیون اسپیلبرگ براساس رمان Ready Player One  نویسنده ارنست کلاین دیده خواهد شد.
 
در این فیلم شخصیت اصلی Wade Watts (با بازیTye Sheridan ) در حال فرار از کابوس آباد ناخوشایند اوهایو به خاطر پیکره ها یا آواتارهای پر زرق و برق بسیار هیجان انگیز و اتومبیل های سریعِ یک جهان VR به نام The Oasis ، در آن است.
 
Oasis مکانی را ارائه می دهد که واتس می گوید "مردم برای همه کارهایی که می توانند انجام دهند می آیند، اما آنها به خاطر همه چیزهایی که می توانند باشند باقی بمانند"، و یک چشم انداز با شکوه از Peak VR ارائه می دهد – البته تا زمانی که همه شروع به کشتن یکدیگر می کنند.
 
امیدواریم که سرگرمی واقعی VR در آینده تا این حد پیش نرود.
 رایج ترین روشی که از VR در حال حاضر برای سواری استفاده می شود این است که سواری موجود (ترن هوایی، برج سقوط (drop tower)، سرسره آبی) به سادگی دارای یک تجربه VR در نقطه اوج سواری باشد.

واقعیت مجازی و باستان شناسی

 
موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی
 
تصویر: سایت غارPleito ، Devlin Gandy
 شبیه سازهای پیچیده پلتفرم حرکتی VR که کاملاً با صدا و دید پیشرفته همگام سازی می شوند، می توانند مغز شما را فریب دهند که فکر کند که شما واقعاً در یک سواری هیجان انگیز هستید.ما اغلب واقعیت مجازی (VR) را با تجربیات هیجان انگیزی که ممکن است در زندگی واقعی هرگز نتوانیم داشته باشیم مرتبط می کنیم - مانند پرواز با یک جنگنده جت، کاوش در اقیانوس ها یا رفتن به یک پیاده روی فضایی. اما محققان همچنین شروع به استفاده از این فناوری برای مطالعه و گشودن امکان دسترسی به سایت های باستانی‌ای کرده اند که دسترسی به آنها دشوار است.
 
یک مکان باستانی به دلایل مختلفی قابل دسترسی نیست. ممکن است در نقطه ای دور یا در یک ملک خصوصی باشد، یا بقایای باستانی موضوع باستان شناسی ممکن است شکننده باشند، یا به سادگی، فقط رسیدن به آن جا دشوار یا خطرناک باشد.
 
با کمی بیش از یک ساعت رانندگی به طرف شمال از لس آنجلس به منطقه حفاظت شده گرگ های باد (Wind Wolves Preserve) می رسید. این منطقه حفاظت شده با قریب 100000 هکتار مساحت، از طیف وسیعی از گونه های در معرض خطر و تهدید در قلب پرجمعیت ترین ایالت آمریکا محافظت می کند.
 
این منطقه همچنین میزبان دو مکان باستانی دور واقع در تپه های San Emigdio است. Pleito ، که یکی از مکان های هنر سنگ نقاشی شده با استادانه ترین صورت در جهان است، وCache Cave ، با یکی از قابل توجه ترین مجموعه های واقع درجای اصلی، از اشیاء ناپایدار، از جمله سبدهایی که تاکنون در غرب آمریکا کشف شده است. به نظر می رسد قدیمی ترین نقاشی های سنگی و سبدها بیش از 2000 سال قدمت دارند. با این حال، کاوش آن ها مسئله ساز است. نقاشی های Pleito که در ماسه سنگ های پوسته پوسته شده یافت می شود، بسیار شکننده است. در همین حال، غار Cache یک سیستم غاری باریک و پیچیده است.
 
 موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی
 
تصویر: خلق یک نمونه اولیه واقعیت مجازی از غار Cache. Devlin Gandy
 
با این حال این سایت ها برای بومیان محلی به خصوص قبیله سرخپوست تجان (Tejon Indian Tribe) از اهمیت فرهنگی زیادی برخوردار هستند. دست برخی از اجداد آنها هنر سنگ را نقاشی می کرد، در حالی که دیگر سازندگان بسیار ماهرِ سبد، ساعت ها در ساخت برخی از بهترین سبد های جهان کار می کردند. تا همین اواخر، اکثر اقوام تجان به دلیل غیر قابل دسترس بودن و شکنندگی آن قادر به بازدید از سایت غار Pleito نبودند.
 در حالی که بسیاری از پارک روها عاشق چیزهای تازه و نوظهور هستند، محافظه کاران ما با کنجکاوی این تجربه های VR  را به عنوان "غیر واقعی" دور می ریزند.اکنون تیم محققان ما از دانشگاه Central Lancashire در انگلیس مدل VR سایت ها را ایجاد کرده اند. ما این کار را با گرفتن عکس با دوربین دیجیتال و انجام اسکن لیزری از سایت انجام دادیم. با استفاده از تکنیک های "ضبط واقعیت" مانند فتوگرامتری - که به اندازه گیری عکس ها کمک می کند - سپس توانستیم یک نمونه اولیه VR از آن بسازیم.
 
ما نمونه اولیه را به ترتیب در دفاتر Wind Wolves Preserve و قبیله تجان در تابستان 2017 آزمایش کردیم. واکنش به آن عمیق بود، و اعضای جوان تر قبیله واکنش هایی به ویژه خوب در یک حال و هوای شبیه به "بازی کردن" داشتند. به گونه ای مشابه، معلوم شد که شبیه سازی برای استفاده توسط اعضای بزرگ قبیله، که برخی از آنها دارای مشکلات حرکتی برای بازدید از منطقه حفاظت شده در زمین های ناهموار آن بودند، مؤثر است.
 
ما همچنین نرم افزار را در سایت واقعی Pleito با سرخپوستان تجان آزمایش کردیم. دو عضو قبیله که نمی توانستند به غار صعود کنند، به جای آن از هدست VR در زمین صاف نزدیک غار استفاده کردند. این به آنها اجازه می داد در حالی که هنوز نقاشی ها را کاوش می کنند، محیط را تجربه کنند و در چشم انداز "باشند". تا آن جا که ما آگاه هستیم، این اولین باری بود که بومیان آمریکا از VR در این زمینه برای ارتباط مجدد با گذشته خود استفاده می کردند.
 
این تحقیق بستری نو آورانه برای اعضای قبایل فراهم می کند تا به عنوان شکلی از باز سازی فرهنگی، با سایت ها و روش هایی که دیگر در حافظه زنده وجود ندارند درگیر باشند. نکته مهم این که این همچنین یک روش مؤثر برای درگیر کردن اعضای قبیله ای جوان در فضاها و شیوه های اجدادی شان فراهم می کند.
 
علاوه بر باز کردن امکان دسترسی به سایت های باستان شناسی دور، اکنون می توانیم تجربه ای را که "واقعیت تقویت شده" نامیده ایم، بسازیم. از تکنیک های پردازش تصویر باستان شناسی برش لبه مانند DStretch و تصویر برداری تبدیلی انعکاسی (Reflective Transformation Imaging) می توان برای همپوشانی بافت های پیشرفته دیجیتالی بر روی هندسه غار استفاده کرد. این امر، این امکان را برای افراد فراهم می کند تا جزئیاتی از سایت را مشاهده کنند که مشاهده آنها با چشم غیر مسلح دشوار است.
 
 موارد استفاده واقعیت مجازی: از پارک های تفریحی گرفته تا سایت‌های باستان شناسی
 
تصویر: بافت های DStretch به آشکار سازی جزئیات پنهان در آثار هنری غار کمک می کند.
 حتی سرسره آبی فروتن فرصتی برای هدایت یک قایق رانی در یک آتشفشان در حال انفجار می شود.به عنوان مثال ، تحقیق در مورد بررسی دستور العمل های رنگدانه مورد استفاده در لایه های مختلف نقاشی در سایت به ما کمک کرد تا جدایی لایه ها را در غار به نمایش بگذاریم. همچنین این امر ما را قادر ساخت که سایت را همان طور که در طی مقاطع مختلف زمانی به نظر می رسیده است نشان دهیم.
 
این واقعاً نشان می دهد که چگونه شبیه سازی VR از سایت های باستان شناسی می تواند روش های منحصر به فردی را برای تجربه، تعامل و کاوش داده های علمی ارائه دهد.
 

فرصت های تحقیق

به عنوان یک ابزار تجسم، اکنون فرصت های جدیدی برای استفاده از فناوری های غوطه وری مثل VR برای انجام تحقیقات در حال ظهور است. کارهای نو آورانه در آلوسفر - تاسیساتی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، که به بازنمایی تصویری داده کمک می کند - محققان را قادر به تجزیه و تحلیل مجموعه داده های چندگانه از راه هایی که قبلاً امکان نداشت کرده است.
 
در کارمان در کالیفرنیا، ما در حال بررسی چگونگی استفاده از VR برای کمک به تحقیقات میدانی با استفاده از باز سازی های غوطه وری صورت گرفته روی کاوش های فصل قبل برای کمک به کارهای جدید هستیم، زیرا با این کار در عمق بیشتری از ذخایر غار کاوش می کنیم. به این ترتیب، ما در واقع می توانیم لایه های قبلی را که حذف کرده ایم ببینیم و از لایه های جدیدی که در معرض نمایش قرار می دهیم، متن بهتری تهیه کنیم.
 
این فناوری همچنین می تواند در آموزش بسیار مفید باشد. ما در حال به اشتراک گذاشتن مدل های سایت های کالیفرنیایی با دانشجویان باستان شناسی و مردم شناسی هستیم، و فرصتی منحصر به فرد و جدید را برای کشف هنر سنگ، کنترل و بازرسی از سبدها و حتی استفاده از فناوری های بومی مانند تیر و کمان ارائه می دهیم.
 در این سوار کاری، از لحاظ فیزیکی سوار بر روی یک آویز معلق هستید، اما تجربه VR شما را به پرواز در یک دهکده قدیمی می برد در حالی که غول ها و آدم خوارها به شما حمله می کنند.فناوری های VR شروع به دسترسی دادن از راه دور به سایت های دیگر در سراسر جهان نیز می کنند. استفاده از فناوری های غوطه وری در سراسر جهان در حال گسترش است، از اسناد موزه های بریتانیا در مورد سایت های هنری سنگ صخره ای آفریقا گرفته تا دسترسی به پروژه اسکن اهرام با دسترسی به بناهای یادبود جیزه، و تا تعامل همه جانبه با نیکولا تسلا و آزمایشگاه وی.
 
خلاقانه ترین این پروژه ها شامل اطلاعات علمی برای ساختن آنهاست تا صرفاً تکرار ساده آنها – که محیط های یادگیری پیشرفته ای هستند که دانش علمی در آنها می تواند مردم را از گذشته آگاه کند. به گونه ای جالب توجه، این موضوع، روش های کاملا جدیدی برای یادگیری از سایت های قدیمی، بدون آسیب رساندن به آنها، ارائه می دهد.
 ترن های هوایی از دوران سواری در پارک های تفریحی قدیمی تا کنون مسیری طولانی را طی کرده اندمنبع: برندان کَسیدی، دیوید رابینسون، مالکولم برت، Queensland University of Technology، University of Central Lancashire.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط