طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

بسیاری از افراد دوست دارند با روش های خانگی از مهمانان خود پذیرایی کنند. از این رو در این مطلب قصد داریم طرز تهیه چند مدل شکلات خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.
شنبه، 11 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

ترافل توپی شکلاتی


مواد لازم
کره   ۲۲۰ گرم
پودر قند   ۲۰۰ گرم
پودر نارگیل   ۱۰۰ گرم
وانیل   ۱/۴ قاشق چایخوری
مغز گردو   ۴ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای   ۲۰۰ گرم
پودر نارگیل   برای تزئین

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

طرز تهیه
کره را درون کاسه ای بریزید، کاسه را روی بخار آب قرار دهید و شکلات تخته ای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب شود.

پودر قند ، پودر نارگیل ، وانیل شکری و مغز گردوها را مخلوط کنید سپس به شکلات هایی که در کره آب شده است اضافه کرده و مخلوط کنید، پس از ترکیب مواد را به مدت ۲ – ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید و هر ۱ ساعت کمی مواد را هم بزنید.

پس از این مدت زمان مواد را که کمی سفت شده است از یخچال خارج کنید، با قاشق تکه ای به اندازه گردو بردارید و درون پودر نارگیل قرار دهید، با حرکت سریع دست گلوله ای درست کنید.

توپ نارگیلی را درون بشقاب قرار دهید، تمام مواد را به همین صورت به شکل توپ های نارگیلی فرم دهید و در ظرف بچینید، پس از اتمام کار توپ های شکلاتی نارگیلی را درون یخچال قرار دهید تا مجدد سرد شوند سپس سرو نمائید.

نکته
می توانید علاوه بر پودر نارگیل از پودر پسته، کنجد و … نیز استفاده نمائید، می توانید بجای پودر قند از پودر شکر هم استفاده کنید.


توت فرنگی شکلاتی


موادلازم
شکلات شیری  ۱۵۰ گرم
شکلات تیره  ۱۵۰ گرم
شکلات سفید  ۱۵۰ گرم
توت فرنگی درشت  ۷۵۰ گرم

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

طرزتهیه
یک سینی آشپزی را با ورقۀ آشپزی بپوشانید. شکلات شیری را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و آنها را درون یک کاسۀ مقاوم در برابر حرارت قرار دهید.

یک-سوم از یک ماهیتابه را با آب پر کنید. آن را با دمای زیاد به نقطۀ جوش برسانید. سپس دمای آن را کم کنید. کاسۀ شکلات را بروی ماهیتابه قرار دهید (نگذارید که کاسه با آب تماس داشته باشد). با یک قاشق فلزی هم بزنید تا وقتی که شکلات نرم شود.

توت‌فرنگی‌ها را می‌بایست بشورید و بگذارید تا خشک شوند.سپس یک-سوم از توت‌فرنگی‌ها را درون کاسۀ شکلات خود بزنید. سپس آنها را درون سینی بگذارید. همینکار را با شکلات تیره و سفید هم تکرار کنید و سپس سینی را در یخچال بگذارید تا دسر شما آماده شود.


توپک نارگیل با سس دلسه دلچه


مواد لازم
پودر نارگیل   ۱/۲-۲پیمانه
شیرعسلی   ۲قوطی
کره آب شده  ۸۰گرم
وانیل   کمی
پودر شکر درصورت تمایل   ۳-۲قاشق غذاخوری
شکلات سفید مرغوب آب شده حدود   ۱۰۰گرم
فندق پوست گرفته   به میزان لازم

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

طرز تهیه
ابتدا سس دلسه دلچه را آماده می کنیم ؛یک قوطی شیرعسلی را درون آب انداخته وحدود ۴-۳ساعت می گذاریم خوب بجوشد،توجه داشته باشید مرتب چک کنید تا آبش کم نشود چون فوق العاده خطرناک هست،بعداز اینکه خوب جوشید بذارید خنک شود بعد فندق ها را بهش آغشته کنید و بذارید توی صافی تا اضافه هاش بریزد.

در ادامه پودر نارگیل(۲پیمانه)،پودر شکر و کره را درون ظرفی ریخته خوب با هم مخلوط کنید؛وانیل را اضافه کنید،بعد قوطی شیرعسلی دوم را کم کم اضافه کنیدتا جایی که مواد جمع شده وحالت خمیری به خودش بگیرد.

اگرشیرعسلی زیاد شد بهش پودر نارگیل اضافه کنید واگر خیلی سفت شد کم کم شیرعسلی اضافه کنید،ازمخلوط خمیری نارگیل کمی برداشته وسطش راگود کرده فندق های آغشته به سس دلسه دلچه را وسط توپک های نارگیل قرار داده بعد درون شکلات آبشده سفید می زنیم و دوباره داخل پودر نارگیل می غلطانیم.سپس توی یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شود. شکلات ها را در ظرف در دار نگه داری می کنیم.


شکلات کاکائویی با مغز پسته 


مواد لازم
شکلات (تخته ای سیاه)   ۱۲۰گرم
پسته (خام و چرخ شده)   ۲پیمانه
شیر عسل   ۱چهارم پیمانه
گلاب   ۱چهارم پیمانه
پودر قند   ۲قاشق سوپخوری

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

طرز تهیه
ابتدا پسته چرخ شده را با پودر قند و گلاب مخلوط کرده، شیرعسلی را کم‌کم اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید. آن را در دست گرد یا به شکل مکعب یا فرم دلخواه در آورده و در یخچال قرار دهید. شکلات را به شکل بن‌ماری و غیر مستقیم ذوب کرده و توپ‌ها را در آن غوطه‌ور کنید و دوباره در یخچال قرار دهید.

نکته
بهتر است پسته ها قبل از چرخ شدن ۱روز داخل آب و شکر و گلاب خیس بخورند تا خوشمزه تر شوند.

میتوانید از هر نوع شکلات تخته ای(سفید یا سیاه) که خواستید برای روکش استفاده کنید.

اگر میخواهید نوع دو رنگ آن را تهیه کنید اول کاملا با یک رنگ پوشش دهید و بعد از سرد شدن رنگ بعدی را به نصف آن بزنید. 1


شکلات خانگی


مواد لازم
کره کاکائو   48 گرم
پودر کاکائو   26 گرم
شکر   14 گرم
وانیل   1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

طرز تهیه 
یک قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس کاسه ای شیشه ای یا استیل روی قابلمه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب با ته کاسه حداقل 2 سانتی متر فاصله داشته باشد. 

کره کاکائو را داخل کاسه ریخته و به روش بن ماری کاملا ذوب کنید. می توانید کره را از قبل رنده کنید تا سریع تر ذوب شود. 

کاکائو را به کره ذوب شده اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مایع براق شود. 

هنگامی که مایع شکلات خانگی براق و خامه ای شد شکر و عصاره وانیل را نیز اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا شکر کامل حل شود. 

مایع یکدست به دست آمده را به طور مساوی در قالب های سیلیکونی یا جایخی بریزید. در این مرحله مراقب باشید که حتی یک قطره آب هم وارد مایع نشود یا اینکه قالب ها تر نباشند. زیرا وجود رطوب باعث وا رفتن شکلات خواهد شد. 

شما می توانید این مایع را روی کاغذ روغنی ریخته و با استفاده از آن شکلات چیپسی، ترافل یا دیگر خوراکی های خوشمزه را تهیه کنید.
 
مواد را چند ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شده و کمی ببندد. سپس قالب ها را داخل ظرفی با درب محکم گذاشته و یک ساعت در یخچال قرار دهید. این که شکلات ها ابتدا در دمای محیط بوده و خیلی سریع خنک نشوند مهم است. زیرا اگر آنها را سریع و مستقیم در یخچال قرار دهید ممکن است در معرض رطوبت قرار گرفته و سفت نشوند یا اینکه روی آنها تیره و کدر شود. 

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو به پایان رسید و شکلات خانگی شما به همین سادگی و خوشمزگی آماده می شود. نوش جان کنید و لذت ببرید. شکلات های خانگی تا یک هفته در دمای اتاق و چندین هفته در یخچال قابل نگهداری هستند. 

نکات کلیدی برای تهیه شکلات خانگی
– به جای کره کاکائو از روغن نارگیل خوراکی یا کره معمولی نیز می توانید استفاده کنید. در صورت استفاده از روغن نارگیل شکلات سختی قبل را ندارد اما منیزیم بیشتری خواهد داشت. 

– برای شیرین کردن شکلات، به جای شکر می توانید شربت افرا یا عسل به کار ببرید. 

– هنگام ریختن مایع شکلات در قالب می توانید مغز بادام یا فندق نیز داخل آن بگذارید. 

– اگر شکلات به راحتی از قالب خارج نشد 10 دقیقه آن را در فریزر قرار دهید. یا اینکه با دسته چاقو ضرباتی به پشت قالب بزنید. همچنین می توانید قالب را چند بار روی سطح صاف بکوبید تا شکلات ها آزاد شوند. 

– اگر مقدار شکر و کره را به 75 گرم و پودر کاکائو را به 30 گرم افزایش داده و 26 گرم پودر شیر خشک و یک پنس نمک نیز به مواد اولیه اضافه کنید می توانید شکلات خانگی شیری تهیه کنید.  2


شکلات اکلیلی


مواد لازم
شکلات سفید
اکلیل خوراکی
ترافل شنی برای داخل شکلات

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

مراحل تهیه
شکلات سفید را روی بخار کتری آب کرده و اکلیل خوراکی را به آن اضافه می‌کنیم.

نکته: می‌توانید کمی رنگ صورتی اضافه کرده و از اکلیل سرخابی استفاده کنید.

بعد مواد را داخل قالب سیلیکونی شکلات می‌ ریزیم و یا با ته قاشق یا با تکان دادن قالبمون سعی می‌کنیم دور تا دور قالب را بگیرد. سپس داخل یخچال می گذاریم تا سفت شود.

وقتی سفت شد از تراقل‌های شنی داخلش می‌ ریزیم و رویش را با شکلات آب شده می‌ پوشانیم. مجددا داخل یخچال می‌گذاریم. سفت که شد، خیلی راحت از قالب درمی‌آید.

شما می‌ توانید از هر نوع رنگ اکلیل خوراکی استفاده کنید. البته اگر اکلیل نقره‌ای استفاده کنید شکلاتتان طوسی می‌شود. هرمقدار اکلیل بخواهید میتوانید بریزید. برای سوپرایز داخل شکلات اکلیلی از کلی چیزهای خوشگل و خوشمزه دیگر می‌توانید استفاده کنید.


شکلات ترکیبی خانگی


مواد لازم
نصف پیمانه   کره
1/3 پیمانه   پودر کاکائو
¼ پیمانه   شکر قهوه‌ای
¼ پیمانه   شیر
3.5 پیمانه   پودر شکر
یک قاشق چایخوری   وانیل
30 شکلات کارامل وانیلی
یک قاشق غذاخوری   آب
دو پیمانه   بادام زمینی
نصف پیمانه   شکلات نیمه تلخ
نصف پیمانه   شکلات شیری

طرز تهیه چند مدل شکلات خاص و خوشمزه

مراحل تهیه
کف سینی فر یک لایه فویل قرار دهید. روی فویل کره بمالید تا چرب شود. سپس آن را کنار بگذارید. در کاسه مایکروفر، کره را بریزید. بدون در با قدرت 100 درصد به مدت 1 تا 1.5 دقیقه آن را حرارت دهید تا کره آب شود.

آن را هم بزنید. دوباره 30 ثانیه دیگر در مایکروفر قرار دهید. شکر و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. فاج را روی سطح سینی بریزید. در یک کاسه دیگر، کارامل ها و آب را با هم مخلوط کنید.

آن ها را به مدت 2 تا 2.5 دقیقه در درجه 50 درصد مایکروفر قرار دهید تا کارامل ها آب شوند. یک بار هم بزنید. سپس بادام زمینی را اضافه کنید و دوباره 45 تا 60 ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا نرم شوند. مخلوط کارامل را روی فاج بریزید.

در کاسه ای کوچک، شکلات نیمه تلخ و شکلات شیری را با هم مخلوط کنید. آن ها را به مدت 2 تا 2.5 دقیقه در درجه 50 درصد مایکروفر قرار دهید تا کاملا آب شوند. آن ها را روی لایه کاراملی بریزید.

روی آن ها را بپوشانید و به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. پس از اینکه فاج خودش را گرفت، فویل را بردارید و آن را به مربع های کوچک برش دهید.3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.irancook.ir
3.www.delgarm.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.