این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

شکلات سالهاست که جز خوراکی، دسر و هدیه لوکس و شیک محسوب میشه خصوصا اگر شکلات دست ساز باشه و خاص. در ادامه با چند مدل شکلات خانگی آشنا می شوید
يکشنبه، 12 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

توپ نارگیلی با روکش شکلاتی


مواد لازم
روغن یا کره آب شده ( برای گلوله کردن نارگیل)   کمی
شیر عسلی   ۳۹۵گرم
پودر نارگیل   ۲ و ۱/۴ فنجان
شکلات نیمه تلخ   ۱۰۰گرم

این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

طرز تهیه
برای درست کردن این شکلات ابتدا شیرعسلی و ۲ فنجان پودر نارگیل را در یک شیرجوش نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم .۴ تا۵ دقیقه هم میزنیم و می پزیم تا چسبندگی پیدا کند و از دیواره های ظرف جدا شود. بعد حرارت را خاموش می کنیم و تا مخلوط هنوز داغ است آن را به صورت گلوله های درمی آوریم.برای اینکه به دست مان نچسبد کمی دست مان را با کره یا روغن چرب می کنیم.

سپس شکلات را در ظرف نشکن خرد می کنیم و روی یک قابلمه آب درحال جوشیدن می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا شکلات ذوب بشود.

اول گلوله های نارگیل را داخل شکلات آب شده می چرخانیم تا یک لایه شکلات دورش را بگیرد. بعد گلوله های شکلاتی را روی کاغذ روغنی یا فویل آلومینبومی ۲۰ دقیقه میگذاریم تا استراحت کند. در آخر۱/۴ فنجان نارگیل باقیمانده را روی توپ های شکلاتی می پاشیم.


شکلات عسلی


مواد لازم
شکلات تلخ خرد شده   ۵۲۵ گرم
شیرعسلی   ۴۰۰ گرم ( یک قوطی )
وانیل   یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات کیت کت یا هیس   ۴ الی ۵ بسته

این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

طرز تهیه
برای درست کردن شکلات عسلی ابتدا شکلات و شیرعسلی را درون کاسه بریزید و به روش بن ماری یا درون مایکروویو ذوب کنید تا مایه غلیظی بوجود آید.سپس وانیل را بیافزایید . یک قالب ۱۸ سانت را چرب کرده و کف و دیواره را با کاغذ بپوشانید و نصف از مایه را در قالب ریخته و پخش کنید. کیت کت ها را روی مایه بچینید. توجه کنید که مایه شکلاتی داغ نباشد. سپس باقیمانده مایه را روی شکلات ها پخش کرده و کمی کیت کت ریز شده روی آن بپاشید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس به اندازه های لقمه ای ببرید. 1


شکلات تخته‌ای سفید


مواد لازم
کره کاکائو
پودر شیر خشک (یا پودر شیر نارگیل برای کسانی که لبنیات مصرف نمی‌کنند.)
شکر آسیاب شده
طعم دهنده های دلخواه مانند وانیل

این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

روش درست کردن شکلات سفید ساده
اگر کره‌ی کاکائو مورد استفاده در اندازه بزرگ است، ابتدا آن را به تکه‌های کوچک خرد کنید. با قرار دادن یک کاسه‌ی مقاوم به حرارت روی یک ظرف آب، یک دیگ بخار ساده ایجاد کنید. مطمئن شوید که آب کف ظرف را لمس نکرده و روی حرارت متوسط ​​و کم قرار دارد. تکه‌های کره کاکائو را در کاسه‌ی رویی ریخته و اجازه دهید به آرامی ذوب شوند اما نجوشند زیرا خطر سوزاندن و ورود آب به شکلات افزایش می‌یابد.

در حین ذوب شدن خوب هم بزنید تا حرارت در کل ظرف یکنواخت پخش شود. برای این کار بهتر است به جای قاشق چوبی از کاردک سیلیکونی یا ویسک استفاده کنید. چون قاشق چوبی رطوبت را در خود نگه داشته و روی شکلات تأثیر می‌گذارد.

بعد از ذوب شدن، پودر قند را به ظرف اضافه کنید. اگر پودر قند کلوخه شده است، بهتر است ابتدا آن را الک کنید، زیرا این موضوع می‌تواند بر روی شکل نهایی شکلات تأثیر بگذارد. خوب هم بزنید تا شکر حل شود. سپس پودر شیر خشک را اضافه کنید.

حالا حرارت را خاموش کنید. اگر می‌خواهید طعم دهنده های اضافی اضافه کنید، پس بهتر است این کار را بعد از  خاموش کردن حرارت انجام دهید. در مرحله‌ی بعد، مخلوط را در یک غذاساز یا مخلوط کن ریخته و به مدت ۲-۳ دقیقه مخلوط کنید. سپس شکلات سفید را در قالب‌های دلخواه ریخته و در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. این کار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد به یخچال منتقل کنید.

از آنجا که در طرز تهیه‌ شکلات سفید خانگی افزودنی ندارد، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه انواع ترافل مخصوصا در تهیه ترافل نارگیلی استفاده کنید. این شکلات دو هفته در یخچال سالم می‌ماند. اگر می‌خواهید برای چند ماه آن را نگه دارید باید آن را در فریزر بگذارید. 2


شکلات مغزدار خانگی


مواد لازم
 شکلات ( ترجیحا تلخ )  100 گرم 
 مارزیپان   40 گرم
 شیر عسل   2 ق س پ

این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

طرز تهیه
در ابتدا شکلاتتون رو بطریق بن ماری آب کنید .

روش بن ماری
شکلات رو در یه ظرفی ریخته وداخل مکروفر قرار بدین، بعد 30 ثانیه قدرت 100% بدین اگه آب نشده بود همین زمان رو اونقدر تکرار کنید تا شکلات آب بشه , حواستون باشه که ممکنه ظاهر شکلات تغییری نداشته باشه ولی وقتی بهش قاشق می زنید کاملا" روان می شه پس حتما" هر دفعه چک کنید  و اگه مکروفر ندارین می تونین بریزین داخل یه ظرف نشکن و بذارین روی بخار سماور یا کتری که آب بشه .حواستون باشه حتی یک قطره آب هم نباید داخل شکلات بره .

 بعد داخل قالب بریزید .

قالب رو روی یه کاغذ روغنی برگردونید تا شکلات اضافی اون بریزه .بعد قالب رو داخل یخچال قرار بدین .

نکته : شکلات اضافی که روی کاغذ روغنی ریخته رو با یه قاشق کاملا خشک جمع کنید ، چون باز هم بعدا می خوایم همین شکلاتو  آب کنیم .

تا شکلاتمون توی یخچال داره سفت می شه مواد داخل شکلاتو درست می کنیم . برای اینکار مارزیپان و شیرعسل رو با هم کاملا مخلوط می کنیم .

نکته : در صورتیکه موادمون (ترکیب شیر عسل و مارزیپان ) سفت بود می تونید 10 ثانیه داخل مکروفر بذارید . حواستون باشه گرم نشه فقط یه کوچولو روان بشه ( اگه گرم بشه شکلات رو آب می کنه )  یا اگه فکر می کنید ممکنه نتونید اینکارو انجام بدین مجددا یه کوچولو شیرعسل بریزید تا موادمون شل تر بشه .

قالب رو از یخچال در بیارید و مغز اونو داخلش بریزید .

بعد همون شکلات اضافی که از روی کاغذ روغنی جمع کرده بودید مجددا آب کرده و روی مغزی قرار بریزین و شکلات رو بمدت 20 دقیقه داخل فریزر بذارید . 3


شکلات تلخ مایع


مواد لازم
پودر کاکائو   1.5 لیوان
شیر عسلی    1 لیوان
پودر مغز پسته یا بادام   1 لیوان

دستور تهیه شکلات تلخ مایع
پودر کاکائو را در ظرفی ریخته و شیر عسلی را قاشق به قاشق به آن اضافه کنید (براى 1 قاشق غذاخورى پودر کاکائو حدود 2 قاشق غذاخورى شیر عسلى لازم است). مخلوط به دست آمده را خوب هم بزنید. از آنجا که غلظت شیر عسلى‌‌های موجود در بازار متفاوت است،‌ آن را به آرامی به پود کاکائو اضافه نمایید تا متوجه شوید چه زمان به غلظت مورد نظر شما رسیده است.

تهیه شیر عسلی: شیرعسلی را می‌توانید به صورت آماده از بازار تهیه کرده یا آن را در خانه درست کنید. درست کردن شیرعسلی در خانه بسیار ساده است. کافیست ماهیتابه را روی شعله کم اجاق گذاشته و نصف لیوان شکر را با دو لیوان شیر را در آن مخلوط کنید و مدام هم بزنید تا شیر غلیظ شود و به نصف مقدار خود برسد. حال 25 گرم کره به آن اضافه کنید و باز هم بزنید و شعله را خاموش کنید.

غلظت این شکلات بستگی به نیازتان دارد؛ اگر می‌خواهید از این شکلات برای تزیین کیک استفاده نمایید، بهتر است کمی رقیق باشد و اگر می‌خواهید با آن شکلات آجیلی تهیه کنید، بهتر است غلظت بیشتری داشته باشد.

این شکلات های خوشمزه را در خانه درست کنید

طرز تهیه شکلات آجیلی
یکی از مغزهایی را که بیشتر با ذائقه‌تان سازگار است،‌ انتخاب کرده و آن را تا جایی که روغن نیندازد، بوداده و سپس در غذاساز مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. وقتی خوب خمیر شد مقداری از آن را با دست تان گلوله کنید تا شکل بگیرد و برای چند دقیقه در یخچال بگذارید. در این حین شکلات مایع خود را آماده کنید. خمیر آجیلی شکل داده شده را در شکلات بغلطانید. سپس با چنگال از ظرف خارج کرده و در ظرف دلخواه بچینید. کف ظرف سرو را با پودر نارگیل یا پودر مغزها بپوشانید تا شکلات راحت‌تر از ظرف جدا شود.

این شکلات‌های مقوی و خوشمزه بهترین تنقلات برای شما و فرزندانتان است. 4


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.chocofel.com
3.www.beytoote.com
4.www.fardanews.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.